Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 16:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg har aldrig før taget opiat lign. stoffer, og har somsådan heller ikke tænkt mig at lege med det før jeg føler jeg har et kæmpe overskud og er klar i hovedet, så jeg ikke falder i fælden med et misbrug. Så mine spørgsmål er egentlig:

- Hvordan kan man beskrive den eufori man får ved at bruge det rekreationelt? Altså kilder det i kroppen? Eller hvordan føles det?
- Hvor mange mg skal der til før man kan sige det er at misbruge stoffet, og bare tage det mod smerter? Min far har nyresten og får OxyNorm 5mg, hvor mange af dem ville han skulle tage for at få en virkning udover smertestillende?

Medlem
Brugeravatar

Opiater er(Hvis du kan lide dem) den mest vanedannende gruppe af stoffer som findes. Der er ingen forholdsregler du kan træffe der sikrer dig mod afhængighed, på nær aldrig at tage dem. Med dette sagt, så:

Rusen er dejlig. Bare dejlig. Ikke nogen underlige tanker eller sanseforstyrrelser. Når virkningen begynder at indtræffe, vil du føle en behagelig kildende fornemmelse i kroppen som minder meget om at "have sommerfugle i maven". Du føler dig ovenpå, livet er en leg og du har let til smil. Du har masser af overskud og energi. Denne følelse tager til i styrke, og efterhånden forvandles den ligesom til en afslappende varme i kroppen, og en følelse af at være tilfreds. Afhængig af størrelsen på din dosis vil du blive lidt eller meget søvnig, men på en virkelig behagelig måde. Det føles som at være svøbt i et beskyttende varmetæppe, afskærmet for alle verdens farer og smerter. Hvis du har taget en stor dosis, vil du opleve hvad der kaldes at kokse(på engelsk "the nod"). Dette er en tilstand hvor du hverken er vågen eller sover. Med øjnene lukkede svæver du ind og ud af drømmeverdenen, omhyllet af kærlig varme. Det er en ekstremt lækker oplevelse.

En startdosis vil nok være mellem 10 og 30mg. Du vil muligvis ikke kunne mærke 10, og 30 vil måske være lidt for meget for nogle(Ikke noget farligt, bare kvalme). Jeg foreslår 20mg. Tag dem på relativ tom mave.

Forresten, så lad vær med at stjæl medicin fra din far, hvis det er det du har tænkt dig! Der er få ting der er mere umoralske end at nakke smertestillende medicin fra en der har brug for det...

Senest rettet af IllegalStateOfMind 19 apr 2013 15:48, rettet i alt 2 gange.

Medlem

Da jeg prøvede 15 mg som opiatvirgin, fik jeg tæt på ingen effekt. Jeg vil anbefale 25 mg.

Medlem

Måske er det mig der er særlig sensitiv overfor opioder, men første gang jeg prøvede oxycodone, fik jeg en god virkning ud af 5mg. 25 mg ville have alt for meget for mit vedkommende. Det kommer også an på hvilken rus man ønsker dig. Om man ønsker at blive voldskæv, eller bare ønsker at opleve blid eufori og afslappethed. Start hellere ud med for lidt end for meget første gang. Man kan altid prøve med en større dosis på et senere tidspunkt.

Du kan læse 'triprapporter' med oxycodone her : http://www.erowid.org/experiences/subs/exp_Pharms_Oxycodone.shtml og info om oxycodone her http://www.erowid.org/pharms/oxycodone/oxycodone_dose.shtml

Medlem
Brugeravatar

Måske er det mig der er særlig sensitiv overfor opioder, men første gang jeg prøvede oxycodone, fik jeg en god virkning ud af 5mg. 25 mg ville have alt for meget for mit vedkommende. Det kommer også an på hvilken rus man ønsker dig. Om man ønsker at blive voldskæv, eller bare ønsker at opleve blid eufori og afslappethed. Start hellere ud med for lidt end for meget første gang. Man kan altid prøve med en større dosis på et senere tidspunkt.

Du kan læse 'triprapporter' med oxycodone her : http://www.erowid.org/experiences/subs/exp_Pharms_Oxycodone.shtml og info om oxycodone her http://www.erowid.org/pharms/oxycodone/oxycodone_dose.shtml

Wow. Jeg er totalt misundelig. 5mg ville aldrig nogensinde kunne gøre noget som helst for mig. Selv da jeg var en lille 16 årig splejs skulle jeg op over 200mg kodein for at få en ordentlig virkning.

Og trådstarter, vær så venlig at fortæl os hvordan det gik, hvis du forsøgte dig med det :-)

Medlem

Selv da jeg fik Contalgin 30 mg * 3 dagl, så fik jeg en fin rus ud af at holde mig til Oxynorm 10mg * 4 som pn medicin

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]