Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 20:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Min første tanke var faktisk at skrive et indlæg i svampe afdelingen, men kom i tanke om at cannabis dyrkere også bruger dette produkt så jeg placere tråden her.
En af de store discount kæder -der har rødder syd for os- har presset kokos jord blokke til salg til billig penge, jeg går ud fra der er det samme der bliver kaldt coco coir ude i den store verden? Jeg ved intet om kvaliteten da jeg ikke har afprøvet det endnu. Er der nogle der har erfaring med dette mærke?
Forsiden:
Billede

Bagsiden:
Billede

Producenten er dem her: http://www.producx.com/english/producx-kokosaarde.html

PS. Jeg ved godt dette læner sig op af reglerne om ikke at henvise til forhandlere, så hvis der er en moderator der mener jeg går over stregen så vil jeg ikke bilve voldsom fornærmet hvis mit indlæg bliver modet eller fjernet :peace:

Medlem
Brugeravatar

Omtalte kæde har haft det til salg hvert forår de sidste 3 eller 4 år. Jeg har brugt det med stor succes, udendørs i krukker for to år siden.
Vil man bruge det skal man være opmærksom på at det ikke er JORD, men faktisk snarere et hydromedium. Dette betyder at man enten skal have rigget et automatisk vandingssystem til (dryp-vanding), eller være klar til at vande og gøde dagligt. Skal man have hjælp hertil, er der masser af god info at hente på ICmag, blandt andet en stor tråd om håndvandet coco. Jeg kørte det netop håndvandet, og det fungerede rigtigt rigtigt godt. Rigger man ikke autovanding til, kan det forekomme lidt mere tidskrævende end jord, men til gengæld virkede det ret taknemmeligt mht gødningsfejl.
Har man tiden (eller vandingssystemet) synes jeg at det absolut er anbefalelsesværdigt.
Jeg har også brugt det blandet 50/50 med jord, og også med succes.
Det er det eneste coco jeg har prøvet, så jeg kan ikke give nogen kvalitetssammenligning med andre produkter.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Godt at høre, jeg overvejer at erhverve mig et par pakker til, det er åbenbart et godt alternativ til sphagnum og kan bruges både til cannabis, potteplanter -hvis man ellers tilføre gødning- og svampe.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg har spawnet knuste cubensis kager i det der. Det er det helt fint til, når først det har været en tur gennem trykkogeren.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg mener da godt at man må linke til forhandlere når det ikke er narkorelateret sider.. Eller er jeg helt galt på den? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg mener da godt at man må linke til forhandlere når det ikke er narkorelateret sider.. Eller er jeg helt galt på den? :)

Discount kæder sælger jo en masse billig junk, så... :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]