Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 21:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej Psychedelia brugere :)

En plante er begyndt og få gule blade nederst og de to af dem er begyndt og visne langsomt. På de fleste blade vender spidsen opad eller nedad (flest nedad). Det er en autoflower, i 8. uge.

Hvis en plantes ældre blade begynder og blive gule. Har jeg læst mig til, at problemet kan skyldes mangel på mobile næringsstoffer fordi planten typisk vil flytte de mobile næringsstoffer fra de ældre blade til de nye.

Der er blevet brugt en billig universal gødning (NPK 3-1-4), tænkte problemet skyldes mangel på kalium, da nogle af spidserne vender opad og nedad. Hvilket er typisk for kalium mangel, men fik også lige læst at hvis et pludselig ph-udsving er tilfældet kan bladene også blive gule og muligvis få pletter, hvor de derefter vil visne.

Mit spørgsmål lyder så, hvis det skyldes ph-udsving vil man så kunne se det på de nederste blade eller hele planten? Det er kun de nederste blade der ikke har det så godt, resten af planten ser sund og rask ud.

Tak på forhånd :peace:

Dedikeret medlem

Med den beskrivelse lyder det mest som en sulten plante. pH problemer ville typisk vise sig på nyere vækst da det er her mange af de nyoptagne immobile mikronæringsstoffer bruges.
Hvis du med 8. uge mener at den har været i blomst i to måneder kunne det måske også bare være en del af dens naturlige rytme. Taget i betragtning at en C. Ruderalis kommer fra et klima hvor den ikke kan overleve vinteren giver det meget god mening at den, så at sige, går all-in hen mod slutningen af dens liv.

Om det virkeligt forholder sig sådan aner jeg dog ikke. :)

Medlem

har også læst mig frem til at i slutningen af plantens liv kan bladene blive gule, fordi den trækker energi til buds. dette skulle være helt normalt :)

Medlem

Okay mange tak for svarene, så er jeg mere rolig :)

Medlem

For at give alle et klart svar på hvad der skete med planten, så folk der læser den få lidt mere ud af denne tråd. Randomname og Chupon havde ret indtil videre har planten taget næring fra tre blade som er blevet helt tøre. Jeg har ikke skiftet gødning eller give den mere eller mindre. Det ser ikke ud til den tager næring fra andre blade, så jeg vil gå ud fra at planten valgte og tage næringen fra de bladene for at gøre budsne større. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]