Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 12:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Østrig
Jeg har over længere tid gået og overvejet, hvordan det kan være, at når jeg ryger tobak sammen med Cannabis får jeg altid en helt anderledes rus. Der skal meget mindre til, før jeg bliver fucked af skunk+tobak. ½ king-size cone og jeg ligger og koger fuldstændigt. Hvis jeg tager samme skunk og fylder en kingsize cone med (uden tobak), så får jeg en mindre intensiv men også mere behagelig rus. Jeg ryger stort set kun Indica skunk.
Jeg har selvfølgelig prøvet at konsultere Google - og selvfølgelig uden held. Der er mange, selv på Psychedelia, tråde omkring emnet, men alle svarene siger, at det er pga. nikotin. Dette tror jeg ganske enkelt ikke en pind på kan lade sig gøre overhovedet. For det første skal der meget små mængder tobak til at gøre en joint eller en bongmix klam at ryge på grund af smagen. Dette er ligemeget om jeg rister min tobak og hvor meget jeg rister den. Jeg har også prøvet med gule prince (dem med stort set ingen nikotin). Jeg ryger til daglig 4-8 cigaretter (Blå LA) om dagen, og jeg får ikke nikotinchock af dem. Jeg får det heller ikke dårligt af at ryge tobak med nikotin på en bong rent (gjorde det kun som et forsøg). Jeg får det heller ikke dårligt af at ryge smøger, mens jeg er skæv.

Kort sagt - jeg får det skidt, hver gang jeg ryger tobak sammen med skunk, og det giver ingen mening for mig, at nikotin skulle være involveret i årsagen.
Hvad tror I, der er årsagen?

Medlem
Brugeravatar

Jeg tænker umiddelbart at filteret kan være problemet. Et joint/cone filter filtrerer jo ingenting, det er der bare for at have noget at holde på, mens filtrene på cigaretter filtrerer røgen mere eller mindre effektivt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
det er sku nok noget psykisk! :)
hvis jeg tager et bonghovede med uristet tobak får jeg det sygt nærrigt i 2 minutter (hvor jeg er mere nikotin skæv end hash skæv).
men så går det over igen med det samme.
thc interagerer ikke med nogen stoffer, så det er ikke en kombination af et stof i smøgerne + thc'en.

som du selv siger giver det ingen mening, andet end at det er muligt at bilde sig selv alt muligt fjollet ind - især under påvirkning af thc.

- til Lol at everything
det burde være ca. det samme hvis man vel om mærke rister sin smøg ordenligt.

Medlem

Geografisk sted: Meget langt væk fra virkeligheden
min teori er at skunken blir brændt ved højere temp, så du får mere virkning ud af det .. har også selv studset lidt over det samme .. der skal sku en lille smule tobak til når man ryger skunk .. men det er som sagt bare min egen lille teori , har ikk nogen videnskablig forklaring på det ..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ved i hvert fald, at hvis jeg ryger en cigaret en halv times tid efter at have røget en pind, så bliver jeg skæv igen. Jeg har også altid troet, det var nikotinens skyld. Næste gang vil jeg da forsøge at tage en portionssnus eller et nikotintggegummi for at se, om det har samme effekt.

Medlem

Jeg tænker umiddelbart at filteret kan være problemet. Et joint/cone filter filtrerer jo ingenting, det er der bare for at have noget at holde på, mens filtrene på cigaretter filtrerer røgen mere eller mindre effektivt.

Nah, der var en periode, hvor jeg røg en del grønne cecil. Kan sagtens ryge grønne cecil (filterløs) uden at få kvalme heller.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
thc interagerer ikke med nogen stoffer, så det er ikke en kombination af et stof i smøgerne + thc'en.

THC interagerer da med mange stoffer.. Har du prøvet at drikke et par øl mens du ryger en pind? Eller svampe + joints ;)

Umiddelbart tænkte jeg også nikotin naturligvis, men det bør jo også gå over igen meget hurtigt og ikke påvirke resten af rusen, medmindre det er psykisk.

Men nogle af de mange tilsætningsstoffer i cigaretter for at gøre nikotinen mere vanedannende kunne måske have indflydelse.. Men det er gætteri jo :)

Medlem

THC interagerer da med mange stoffer.. Har du prøvet at drikke et par øl mens du ryger en pind? Eller svampe + joints ;)

Umiddelbart tænkte jeg også nikotin naturligvis, men det bør jo også gå over igen meget hurtigt og ikke påvirke resten af rusen, medmindre det er psykisk.

Men nogle af de mange tilsætningsstoffer i cigaretter for at gøre nikotinen mere vanedannende kunne måske have indflydelse.. Men det er gætteri jo :)

Ja, det er nemlig mere end kortvarigt. Jeg plejer at kunne mærke ubehaget i cirka ½ time.

Medlem

min teori er at skunken blir brændt ved højere temp, så du får mere virkning ud af det .. har også selv studset lidt over det samme .. der skal sku en lille smule tobak til når man ryger skunk .. men det er som sagt bare min egen lille teori , har ikk nogen videnskablig forklaring på det ..

Interessant teori. Den vil jeg tænke lidt over.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jeg er skam godt klar over at man kan være PÅVIRKET af andre ting end thc, men derfor INTERAGERER stofferne jo ikke!
hvis du tager kokain og drikker alkohol bliver der dannet et nyt stof din lever skal nedbryde fx. som kan give dig hjertestop - thc reagerer ikke kemisk med andre stoffer du kan indtage.

desuden har jeg hørt at det skulle være videnskabeligt bevist (men har ingen kilde på det) at man bliver mere skæv hvis man ryger en smøg under eller efter man ryger cannabis (i må ikke hænge mig op på det).

Medlem

jeg er skam godt klar over at man kan være PÅVIRKET af andre ting end thc, men derfor INTERAGERER stofferne jo ikke!
hvis du tager kokain og drikker alkohol bliver der dannet et nyt stof din lever skal nedbryde fx. som kan give dig hjertestop - thc reagerer ikke kemisk med andre stoffer du kan indtage.

desuden har jeg hørt at det skulle være videnskabeligt bevist (men har ingen kilde på det) at man bliver mere skæv hvis man ryger en smøg under eller efter man ryger cannabis (i må ikke hænge mig op på det).

Jeg forstår, hvad du mener, og du har helt ret. Jeg tror du kan have ret i det sidste, og det gør det også lettere for mig at lede efter et svar, så tak for bidraget.
Det er meget lettere at lede efter et svar, hvis man ved, hvad man skal lede efter. Så tak for jeres bud.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
min teori er at nikotinen gør at thc'en bliver optaget bedre.

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Dedikeret medlem

Jeg tror der er flere ting der spiller ind, i din oplevelse af at din skunk virker bedre når den er blandet op med noget, fremfor den samme mængde alene i en joint.

Den første - og mest åbenlyse - ting er at den smule der går tabt i starten og slutningen af en joint (ihvertfald hvis man ryger som mig), fremstår som en større del af en lille joint på et par cm, end det gør i en joint af normal størrelse. Der er altså et større tab forbundet med at ryge en mindre joint.

En anden ting er at røgen er kraftigere og tykkere uden tobak, hvilket gør at man ryger på en anden måde. Ihvertfald hvis man ikke er vant til at ryge cannabis rent. Når der kun er skunk i jointen, skal den ikke ulme længe før en anseelig mængde er blevet brændt og tabt. Der er igen et tab man ikke umiddelbart ligger mærke til.

Det kunne også tænkes at være et spørgsmål om at der er et større spild i forbrændingen af ren skunk i en joint, fordi den brænder dårligere end en joint med tobak. Ganske enkelt at man ikke får alle stofferne ud af cannabisen, fordi der ikke er en fuldstændig forbrænding af plantematerialet. Det er dog ret spekulativt da der er så mange variabler som fx hvor tørt cannabisen er, hvor hårdt jointen er presset, hvordan man ryger osv.

Hvis du vil sammenligne effekten af X mængde skunk i en joint og rent, synes jeg at du skal ryge det i en lille pibe med god luftgennemstrømning. Det vil bedre sammenligne effekten af skunken med og uden joint.

stimorol91 skrev:

Jeg tror at du har fat i den lange ende, det er ihvertfald meget i samme retning som hvad jeg tænker med den urene forbrænding. :)

EDIT:
Ved nærmere gemmenlæsning af dit [OP's] indlæg, synes jeg lidt at jeg gav et bud på en problemstilling der slet ikke var tilstede - jeg var vist lige skæv nok da jeg læste tråden.. Jeg lader dog indlægget stå alligevel.

Hvorfor Cannabis+tobak skulle give en dårlig følelse i en joint, men ikke hver for sig samtidig, har jeg ikke umiddelbart noget kvalificeret bud på..

Medlem

Jeg tror der er flere ting der spiller ind, i din oplevelse af at din skunk virker bedre når den er blandet op med noget, fremfor den samme mængde alene i en joint.

Den første - og mest åbenlyse - ting er at den smule der går tabt i starten og slutningen af en joint (ihvertfald hvis man ryger som mig), fremstår som en større del af en lille joint på et par cm, end det gør i en joint af normal størrelse. Der er altså et større tab forbundet med at ryge en mindre joint.

En anden ting er at røgen er kraftigere og tykkere uden tobak, hvilket gør at man ryger på en anden måde. Ihvertfald hvis man ikke er vant til at ryge cannabis rent. Når der kun er skunk i jointen, skal den ikke ulme længe før en anseelig mængde er blevet brændt og tabt. Der er igen et tab man ikke umiddelbart ligger mærke til.

Det kunne også tænkes at være et spørgsmål om at der er et større spild i forbrændingen af ren skunk i en joint, fordi den brænder dårligere end en joint med tobak. Ganske enkelt at man ikke får alle stofferne ud af cannabisen, fordi der ikke er en fuldstændig forbrænding af plantematerialet. Det er dog ret spekulativt da der er så mange variabler som fx hvor tørt cannabisen er, hvor hårdt jointen er presset, hvordan man ryger osv.

Hvis du vil sammenligne effekten af X mængde skunk i en joint og rent, synes jeg at du skal ryge det i en lille pibe med god luftgennemstrømning. Det vil bedre sammenligne effekten af skunken med og uden joint.

stimorol91 skrev:

Jeg tror at du har fat i den lange ende, det er ihvertfald meget i samme retning som hvad jeg tænker med den urene forbrænding. :)

EDIT:
Ved nærmere gemmenlæsning af dit [OP's] indlæg, synes jeg lidt at jeg gav et bud på en problemstilling der slet ikke var tilstede - jeg var vist lige skæv nok da jeg læste tråden.. Jeg lader dog indlægget stå alligevel.

Hvorfor Cannabis+tobak skulle give en dårlig følelse i en joint, men ikke hver for sig samtidig, har jeg ikke umiddelbart noget kvalificeret bud på..

Har netop også lavet sammenligningen med skunk vs bong-mix på bong. Samme resultat. Og måden jeg ryger joints på, spilder ikke specielt meget. Og en ren skunkjoint brænder for det meste så dårligt, at jeg skal tænde den hele tiden, så den brænder ikke ret meget af sig selv.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the Sky with Diamonds
Hvad er grunden til at man rister cigaretten?
-for at få nikotinen ud, da THC og nikotin integrerer med hinanden og aldrig har været en god blanding.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jeg rister fordi smagen af cigaretten bliver mindre, man får en mere "sprød" røg og man får ikke kvalme af at indtage nikotin uden et filter.

Dedikeret medlem

Det var godt nok en løs konstatering GrimReefer. Jeg synes aldrig at have oplevet noget negativt forbundet med nikotin og cannabis hverken som ryger af cigaretter eller efter jeg stoppede. De få gange jeg laver en joint, synes jeg klart den bliver bedst med 2/3 ristet tobak og 1/3 uristet tobak (såfremt der er hash i).

Som Joe_biden synes jeg også at det at riste smøgen handler mere om at få noget godt brændbart fyld i jointen for at få en bedre røg, end det handler om at komme af med nikotin.

Der er mange steder i verden hvor det at riste betragtes som ret underligt. Hvis du søger lidt på google, vil du finde mange forumtråde, hvor folk undre sig over hvorfor i alverden nogle personer rister deres smøger og hvad fordelen skulle være.

Ryze, hvis du har sammenlignet skunk i en joint med bong-mix, har du vel heller ikke sammenlignet skunk i en joint med rent skunk, i samme mængde som du ville bruge på en joint til dig selv, på en bong/pibe? Ellers misforstår jeg hvad du skriver. Som jeg forstår det er der tobak i et bong-mix - ellers er der vel ikke så meget mix over det? :)

Evt kunne man også suge på en joint med ren skunk og en smøg samtidig, og se om det frembringer samme effekt. Der er vel intet galt for at eksperimentere, så længe det gør en skæv. :lol:

Dedikeret medlem

du kunne også prøve og suge et bonghoved rent skunk holde det inde og så suge et til med uristet tobak og se om du bliver mere skæv xD gl!

Medlem

Ja du har misforstået mig. Jeg har over længere tid sammenlignet det at ryge skunk ren i en bong med at ryge bong-mix (med tobak) samt det samme med joints - dvs. kingsize cone med/uden tobak - typisk skal der ikke mere end en ½ smøg til at give mig kvalme.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
hvis du tager kokain og drikker alkohol bliver der dannet et nyt stof din lever skal nedbryde fx. som kan give dig hjertestop - thc reagerer ikke kemisk med andre stoffer du kan indtage..

Så så Joe..

Prøv lige at læse definitionen af medicinsk interaktion.

Der puttes åbenbart EN MASSE tilsætningsstoffer i cigaretter for at gøre nikotinen mere vanedannende, de stoffer er vel puttet i for at INTERAGERE med hinanden og/eller nikotin?
Mon ikke det er ret sandsynligt at et eller flere af disse stoffer som (måske) øger optagelsen af nikotin, også øger optagelsen af THC - eller uanset hvad, påvirker THC-rusen jvf. dette topic.

Jeg påstår ikke at THC reagerer med andre stoffer, blot at der muligvis er en interaktion mellem THC og nikotin/tilsætningsstoffer.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]