Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 21:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har 9 planter, 3 af dem er Autoflower. De er alle beregnet til udendørs / indendørs gro.
Planen er at så dem udendørs
De 3 autoflower regner jeg med at så om en 1 måned til 1,5 fordi de naturligvis ikke skal bruge så lang tid som de andre for at blomstre.

De 3 autoflower:
Buddha Seeds Purple Kush Automatic
G13 Labs Diesel Automatic
BlimBurn Seeds AK Automatic

De sidste 6 er femilized
2 x Royal Queen Seeds Amnesia Haze
2 x Seedsman Seeds Original Skunk #1
2 x Delicious Seeds Critical Super Silver Haze

Jeg er dog lidt i tvivl om hvornår jeg kan plante mine 6 femilized. Jeg har min egen jord, og det hele, det eneste jeg mangler er at sætte en dato for hvornår jeg kan plante dem. Jeg kan selvfølgelig vente, men jeg vil gerne så tidlig i gang, som muligt, så de i veg state kan nå at vokse sig så store, som muligt får de går i blomstring, men det skal ikke være på bekostning af frost skader, som muligt.

Mit reele spørgsmål er altså, hvornår kan jeg gå i gang med at så dem, så jeg får mest mulig ud af dem, uden at stresse dem for meget? (ps. Hvis nogen har erfaringer med disse frø må i endelig sige til, eller erfaringer med frost udenfor generelt)

Tak på forhånd

- Den spændt ventende grower!

Junior medlem

Forresten nogle der har erfaringer med hvornår de går i flower stage her i DK?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i din joint
Har du mulighed for at have dem inde Den første måneds tid? Så bliver de vel også mere modatands dygtige overfor frost og indsekter

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
De er måske angivet som værende udendørssorter, men i bedste fald er det så udendørs i Spanien, hvor de fleste frø bliver avlet.

Du kan plante dem udenfor, når der ikke mere er chance for frost mere, 1. maj så er du rimelig sikker.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udendørs
De planter du nævner, ud over autoflowerne, er ikke designet til dansk klima. De vil højst sandsynlig have det lidt svært med koldt vejr og jeg er overbevist om, at de ikke vil kunne nå at blive færdige. Måske skunk #1, men de andre vil jeg ikke satse på.
Jeg vil nok rådde dig til, at så dem når der er STOR sandsynlighed for at, der ikke kommer frost.

Peace

Junior medlem

Jeg tænker at hvis jeg sår dem i starten af maj, vil de nå at få 3 måneder før dagene begynder at blive korte, dvs. før de går i blomstring, hvilket vil være okay med tid? Og forresten, hvornår er den første frost dag? Hvis der ikke kommer frost før oktober/november, så vil de også nå at få 1,5-2,5 måned i blomstring, hvilket burde være fint også

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udendørs
Ja, hvem ved hvornår den første frost kommer. Men er det ikke noget med at cannabis skal have 5-10 graders temp. for at de overhovedet gror og ikke "bare overlever" ? Det synes jeg at have hørt.
Peace.

Ps. du kan evt. tvinge dem i blomst med mørklægning som man kender det fra indendørs dyrkning.

Junior medlem

Jeg har læst i en bog, at så længe de sås efter sidste frost, og frostperioderne ikke er længere end 1 nat i ny og næ, burde de overleve, marijuana er jo en hårdfør plante, siden det i princippet er en ukrudt, men selvfølgelig er det bedst, hvis de får noget varme :) og tak for rådet, det gav mig en ide til at tvinge dem i blomst i hvert fald ;)

Medlem
Brugeravatar

Jeg vil stadigt råde dig til at skaffe nogle sorter der har bedre chancer for at blive færdige i Danmark - i det mindste som suplement.
Dine hazes vil have stort potentiale for at ende i skuffelse, uanset hvor meget du prøver at tvinge dem i blomst. De blomstrer sent og længe, og skulle det lykkes for dig alligevel kommer du til at høste så sent, at du kommer til at miste rigtigt meget til mug.

Junior medlem

Du har ret, men min haze er forskellig, kiggede det nemlig igennem da jeg købte den, normal har de brug for 14 uger flower, men netop crit super silver haze, har kun brug for 9-10 uger, den eneste jeg er lidt bekymret for er min Aamnesia

Medlem
Brugeravatar

Eksperimenter endeligt med det, men skaf nogle gode danske sorter eller nogle flere autos som suplement, så du ikke giver den gas udelukkende med noget der har tvivlsomme udsigter.
Good luck.

Medlem
Brugeravatar

1 maj er en meget sikker dato at starte op udendørs. Nogle planter ud i midten af april, det kan godt have sine fordele.
Det danske efterår er jo desværre rigtig ofte meget vådt og fugtigt så nu tidligere dine planter kan blive færdige til efteråret nu bedre.

Du kan så dine planter indendørs allerede nu. Så kan de nå at vokse sig lidt store og blive en smule modstandsdygtige til når du planter dem udenfor.

"In many shamanic societies, if you came to a medicine person complaining of being disheartened, dispirited, or depressed, they would ask one of four questions: When did you stop dancing? When did you stop singing? When did you stop being enchanted by stories? When did you stop finding comfort in the sweet territory of silence?"
-Gabrielle Roth

Junior medlem

Tak for hjælpen alle sammen, jeg har fundet en løsning til at plante dem indendørs, og det funger ;)
En af mine kammerater har sådan en lille boks egnet til kloner og seedlings med 70 % luftfugtighed og perfekt temperatur

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]