Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 20:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey Psychedelia, jeg er igang med mit første grow, og det går luuux, men da jeg kom til mit grow room idag, var min ene plante ''kollapset''.

Den var simpelthen faldet ned så at sige, den ser fin ud, den er helt som den plejer at være, men den kan ikke stå op ved egen kraft.

Så jeg har bundet den op, sat træpinde op for at støtte den i bunden, og givet den lidt ekstra gødning.

Det er den største plante, de fleste er omkring en halv meter, men den her er et sted mellem 10-15 cm højere end de andre, og den er tyndere.

Hvad skal jeg gøre, og hvad kan det her skyldes, det er simpelthen en så luuxus plante, og jeg vil virkelig ikke miste den...

Massere af karma points, og groovy tanker til min redningsmand !

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Det hjælper hvis du giver lidt flere data om dit grow, hvordan og hvor ofte du vander, hvilket gro medie, os.v os.v

jeg ved ikke rigtig hvad det kan være, har kun oplevet at planter hænger og falder sammen når de har stærkt vandmangel, men jeg går ikke ud fra at det er det som er problemet siden du lige har gødet (og så self også vandet går jeg ud fra) det blev ikke bedre 30 minutter til et par timer efter det ? det kan måske også være fordi din plante har fået for meget varme, hvilket lys gror du under ? hvor står dine planter ? hvad med ventilationen og luftudskiftningen i dit rum ? kunne måske også forstille mig at det kunne ske ved pludselig temperature skift eller bare for lave / høje temp. Er der ordenligt dræn i dine potter ellers og husker du at lade jorden tørre nogenlunde ud inden du vander igen ? evt tjekker ved at stikke en pegefinger ned og mærke ?

prøv og hjælp os lidt her ;) et billed kunne også være godt.
jeg kan også se du har oprettet flere tråde om grow inde for den seneste tid, det kan være smart at holde det hele i en tråd så der er flere data tilgængelige med det samme, og så opdatere os hen af vejen med det.

Junior medlem

Ja, det er lige det med billeder, jeg kan ikke finde ud af hvordan man lægger billeder ud herinde, desuden, så panikkede jeg naturligvis da jeg så planten, så før jeg kunne tage et billede, ja så stod den op igen.

Mit setup er 400 W lampe, jeg vander/gøder når jorden er tør de første ca 1,75 fingerled, hver anden gang gøder jeg.

Som udluftning bruger jeg bare vindue og blæsere, en vortex kan ikke skaffes.
Min udluftning er mildest talt spartansk, jeg bor nemlig et sted hvor det er decideret umuligt at få ordentlig udluftning uden at politiet kommer, jeg vil ikke komme mere ind på hvorfor, men det er decideret umuligt.

Planterne står bare i potter på et gulv.

Så jeg håber det kan give dig lidt info, fordi jeg er virkelig ræd for at det sker igen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

til næste gang kan du uploade billeder på photobucket, imageshack eller andre af den slags sider, du får somregel nogle forskellige links at vælge imellem når du skal dele dit billed, hvis du tager dem der står [IMG] ved og sætter linket direkte herind - skulle det virke fint.

det siger jo næsten sig selv synes jeg ? jeg er ret sikker på det var pga de manglede vand, gødningmangel viser sig somregel på andre måder først som du nok ville have bemærket inden planten ville dø ud (som falmede/ gule blade os.v) du ventede nok bare lidt for mange dage med at vande og det kan jo ske. det kan også være din plante er vokset lidt hurtigere end du lige har lagt mærke til - evt kommet for tæt på lampen og får det lidt for lunt ? husk at tjek op med målebånd jævnligt, eller bare en hånd hvis du er lidt erfaren.... øh..

ved du hvor mange dage der plejer at gå imellem du vander ?
kender du temperaturen ved toppen af dine planter ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Stammen har nok ikke været tyk nok, til at klare vægten fra planten. For at få en tykkere stamme kan du ryste planten et par gange om dagen, eller stille en blæser til at blæse ind på planten.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Stammen har nok ikke været tyk nok, til at klare vægten fra planten. For at få en tykkere stamme kan du ryste planten et par gange om dagen, eller stille en blæser til at blæse ind på planten.

hvis det var det der var galt kan jeg ikke forstå det ville hjælpe med vand, tværtigmod.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Det kan sagtens have været en kombination af de to problemer.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]