Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 21:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psychedelia!

Jeg har for første gang forsøgt mig med FIM-teknikken og er lidt spændt på, om jeg har gjort det rigtigt!

Jeg har naturligvis læst instruktionerne igennem, fra ende til anden, på http://dcfonline.dk/cf/ og div. andre steder.
Til trods for dette, så ville det være lækkert at få et par kommentarer på, hvordan jeg har klaret den eller om jeg skal gøre noget anderledes en anden gang!

Herudover har jeg et spørgsmål! Er det muligt bare at udskyde blomstringen, indtil man selv synes at planten er tilstrækkelig stor og fyldig nok?

(Eventuelt på grund af at man vil blive ved med at bruge FIM og topping teknikker)

Billede

Billede

Billede

Planten er en Guerilla Grape og er (fra spiringen) 20 dage gammel i dag!
Jeg har klippet 80 % af toppen, ligesom der står i guiden på DCF!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
ser fint ud. Normalt ville man faktisk klippe "lidt" dybere end det, og gerne få en runding på blandene.. Men fuck it.. Det der ser fint ud :) .. Det er dog ikke ALTID at det virker.. så du må bare vente et par dage og se :)

Junior medlem

Nu jeg lidt nysgerrig, hvor meget mere giver planten ved denne form for klipning? Og hvad er ulempen?

Junior medlem

Super - Mange tak!
Det vil jeg huske til en anden gang! Håber at det virker - ellers må jeg forsøge mig med en anden teknik! :)

Weedly - Det er svært at sige hvor meget FIM giver, men såfremt det lykkes får du flere topskud, hvilket naturligvis giver et større udbytte! Ulempen ved at bruge FIM er at det ikke altid virker og mener at have læst mig frem til, at det kan sætte planten bagud i sin vækst. Hvis du vil vide mere kan du læse om det her: http://dcfonline.dk/cf/ under topping/beskæring :)

Junior medlem

jeg plejer at sætte en tom weedbag henover skuddet der hvor du klippede så fugten bliver holdt højere end omkring resten af planten. så plejer den lettere at komme sig og undgå stress.

Junior medlem

Okay, tak for tippet - tror desværre det er for sent denne gang, men vil da prøve det næste gang! :)

jeg plejer at sætte en tom weedbag henover skuddet der hvor du klippede så fugten bliver holdt højere end omkring resten af planten. så plejer den lettere at komme sig og undgå stress.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]