Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 21:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

regyr
Du er nok det største fjols herinde. fjols!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Friheden, få dig dog et fucking liv

Junior medlem

^ Enig med Samuel Caldwell.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Synes da det kunne være super interessant at høre hvordan det går med psykosen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
På trods af det er et ældre emne og MÅSKE ikke relevant mere, så syntes jeg der er mange utroligt negative svar/kommentare her.
Brugere: Husk nu at psychedelia.dk er til at hjælpe dem der har brug for hjælp og ikke har/kan/tør finde andre steder at få en smule hjælp - så enten drop jeres latterlige kommentarer eller prøv at kom med noget konstruktivt og husk at der sidder nogle unge mennesker derude der ikke har det for godt/sidder i en problemstilling og søger efter råd.

Trådstarter: Jeg er ked af at høre det er gået sådan for din/jeres ven og at nogle af hans handlinger har givet negativ effekt i jeres hverdag. Er enig i at i selv har løbet en risiko mht. facebook, men der er en risiko i sig selv ved at skjule ting, om det er et forbrug/misbrug eller hvad det nu end måtte være.

Syntes ikke i bør "skære" jeres ven væk, hvis det kun er de nævnte situationer der har fået bægeret til at flyde over. En person i en sådan situation, har som regel brug for at hans/hendes venner er der og giver opbakning/støtte, selvom de måske ikke føler at det hjælper dem. Jeg føler med jer alle sammen, da det heller ikke er fedt på nogen som helst måde at se sine venner have det dårligt og derfor vil jeg gerne byde ind med konstruktiv respons, da negativitet og "fuck the police/parents" attituden ikke hjælper noget som helst!!!

Så vidt i kan overskue det og har mulighed for det, HJÆLP og støt jeres ven, på trods af han har begået nogle brølere, men nu er han jo i en situation hvor han tilsynladende ikke har helt styr på sit liv, sig selv og sine handlinger. At være en god ven indebærer jo blandt andet at kunne tilgive og komme videre, og det syntes jeg i burde gøre. Hvis nogle af jer syntes det er for meget at skulle have i tankerne eller forholde sig til, så prøv at tal med ham på neutral grund, eller i en situation hvor du/i ved i kan tale nogenlunde fornuftigt sammen og sige ligeud: at i gerne vil hjælpe/støtte ham, men at i pga. eventuelle personlige problemer eller andet, ikke kan overskue det, men at i stadig vil være der for ham.

Mht. at i er blevet busted i jeres aktiviteter er en anden sag, men det er stadig jeres eget personlige ansvar som menneske, at stå til regnskab for hvad i ved er forkert, i forhold til lov, familie, tradition og hvad der ellers måtte være. Bare TANKEN om at i vil udstøde/droppe ham på baggrund af at i er taget, er direkte modbydeligt og kujonagtigt at tænke på. Det er ikke for at nedgøre jer på nogen måde, da jeg 100% kan forstå hvorfor i tænker sådan, og det er ikke unormalt på nogen måde.
Jeg syntes det er virkelig umodent og utrolig dårlig stil at gøre sådan og især jer der direkte har forslået trådstarter at handle sådan. Siger ikke at man er et dårligt menneske fordi man tænker/handler sådan, men jeg føler at disse mennesker selv har nok at kæmpe med, om de vil indrømme det eller ej og egentlig bare skubber problemet væk.

Har flere rigtig gode og nære venner som både inden og efter jeg har mødt dem, både har fået konstateret psykoser, depression, borderline mm. som har fucket nogle ting op for både mig og andre, men jeg har ikke stødt dem fra mig, har direkte taget dem nærmere til mig, da jeg vidste det ikke lå i deres personlighed/natur at være sådan og at der var andre ting der spillede ind og fik dem til at handle som de har gjort.

Selv er jeg ved at finde ud af om jeg evt. har en psykose/depression og ved at der måske er nogle der vil lægge afstand til mig pga. dette, og det vil jeg ikke bebrejde dem for, men på den anden side har jeg nogle virkelige gode venner som jeg 99% ved altid vil være der for mig og bare tanken om at de ville give mig fuckfingeren kan gøre mig tosset. Sker det, jamen så ved jeg i hvert fald hvor jeg har dem og at de enten ikke kan magte at skulle håndtere det, eller selv er i en periode hvor de bare ikke har overskuddet.

Jeg ønsker jer alle det bedste og håber virkelig at i stadig har kontakt med jeres kammerat, på trods af hvad der er sket. Hvis i er/var under 18/hjemmeboende og måtte tage konsekvenser ud fra situationen, så håber jeg i har været klar over hvad i gik ind til da i tændte den første joint og at i er modne/voksne nok til at takle de ting det end måtte medføre. Hvis ikke, så håber jeg for jeres eget bedste at i finder hjælp på den ene eller anden måde - for det at bede om samt at få hjælp, er IKKE et nederlag og gør jer IKKE til dårligere mennesker!

Hvis du ikke føler du har fået den respons du har haft brug for i den her tråd(generelt) så send endelig en privatbesked - jeg er aldrig negativ over for andre mennesker, især ikke dem der søger hjælp, råd og vejledning.

Til jer med "fuck that shit" attituden: SKAM JER!!! Det mener jeg virkelig, SKAM JER!!!

De bedste hilsener :)

Junior medlem

Tror bare i skal give ham lidt tid så han får det bedre :)

men prøv og sig til din ven at han ik skal ryge eller sig han skal slappe lidt af med det , men vis jeres støtte til ham for det måske hash-pshykosen der er skyld i at han ikke tænker klart :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]