Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 17:40


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 244 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 13 mar 2013 20:36 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2004 11:26
Indlæg: 2208
Du kan ikke garantere for en pind, du aner ikke hvordan rusen virker på hende.

Jeg har altid selv oplevet, at blive "stenet" af MDMA. Jeg bliver aldrig stimuleret, nærmere helt blød i kroppen, og får lyst til at sidde ned. Mine øjne falder næsten helt i, og jeg orker ikke at åbne dem rigtigt. Jeg får ikke lyst til at plapre løs eller danse amok, ligemeget hvilke doser jeg tager. Jeg bliver også stenet af lave doser på under 100 mg.
Måske er du bare ligesom mig core, stoffer virker forskelligt på forskellige folk. :)


Sådan oplever jeg det også meget... Jeg var ved at falde i søvn, mens jeg stod foran et kæmpe lydsystem natten til søndag, med en god omgang MDMA i låget. Dog kan jeg godt få en dejlig lyst til at snakke, umiddelbart efter peak.


Jeg bliver også stimuleret og afslappet i bølger. Kan have tyve minutter hvor jeg også smelter sammen som smør, med øjne der hænger og flakker. Hvorefter jeg pludselig, helt spontant, kan få en masse energi og vågne op igen, for en stund.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 mar 2013 20:42 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Det har det sandsynligvis. Men jeg vil vove at påstå, at så godt som alt mdma på gadeplan er racemisk. Jeg går ud fra, du hentyder til forskellige stereoisomerer. Jeg kan godt uddybe hvorfor. Men det er ekstremt usandsynligt at finde enantiomert beriget mdma på gadeplan. Alle de typiske fremgangsmetoder fører til et racemat.

core: Hvor meget tager du?


Kunne der ikke være tilfælde hvor der var en mindre ujævnhed, så den ene isomer forekom mere end den anden, hvilket ville give et lidt anderledes trip?


Ikke medmindre man introducerer noget asymmetrisk for at fremme dannelsen af den ene isomer. Man kan ikke danne mere af den ene isomer udfra symmetriske udgangsstoffer (som alle gængse metoder benytter sig af). De to isomerer ligger fuldstændigt ens i energi og reaktionsvejne til dem gør også. Det er lidt ligesom at slå plat eller krone. Måske slår man plat 5 gange i træk. Men hvis man slå plat eller krone mange milliarder gange, ender man med en fordeling, der ligger utroligt tæt på 50/50. Ved en typisk reaktion på flere gram skala snakker vi i størrelsesordenen >10^20 molekyler. Derfor kan man med meget god overbevisning sige, at blandingen bliver 50/50 af de to enantiomerer.


All right. Tak for uddybningen.

Det ville så også lede mig til at tro at der ikke er noget reelt hold i det statement her, selvom det alligevel er interessant.

Actually, all of the MDMA capsules of the 80's were in the form of a bleach white snowlike powder. Very identifyable and impossible to cut due to how it layed like snow. Cut it and it lost it's fluffyness and became flat. If you opened one of the capsules up and poured it out, it looked exactly like real snow. In fact, all of the capsules I got from '84 to '97 were in this same form. It wasn't until after that, that crystals started appearing in capsules. And to be honest, the powdered version was waaaaay better than the crystal from IMHO.

later, Le Junk



Nogen af de gamle MDMA brugere der måske kan nikke genkende til det?


Det har ikke så meget at gøre med, hvilken enantiomer det er. Fluffy krystaller tyder på, at det er blevet udkrystalliseret hurtigt (og ofte at det er meget rent). Mens store krystaller typisk er udkrystalliseret langsomt. Men igen kommer det an på mange ting. Det har sikkert været prima kvalitet, det han/hun har haft fingrene i dengang.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 mar 2013 21:11 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2004 11:26
Indlæg: 2208
Det har det sandsynligvis. Men jeg vil vove at påstå, at så godt som alt mdma på gadeplan er racemisk. Jeg går ud fra, du hentyder til forskellige stereoisomerer. Jeg kan godt uddybe hvorfor. Men det er ekstremt usandsynligt at finde enantiomert beriget mdma på gadeplan. Alle de typiske fremgangsmetoder fører til et racemat.

core: Hvor meget tager du?


Kunne der ikke være tilfælde hvor der var en mindre ujævnhed, så den ene isomer forekom mere end den anden, hvilket ville give et lidt anderledes trip?


Ikke medmindre man introducerer noget asymmetrisk for at fremme dannelsen af den ene isomer. Man kan ikke danne mere af den ene isomer udfra symmetriske udgangsstoffer (som alle gængse metoder benytter sig af). De to isomerer ligger fuldstændigt ens i energi og reaktionsvejne til dem gør også. Det er lidt ligesom at slå plat eller krone. Måske slår man plat 5 gange i træk. Men hvis man slå plat eller krone mange milliarder gange, ender man med en fordeling, der ligger utroligt tæt på 50/50. Ved en typisk reaktion på flere gram skala snakker vi i størrelsesordenen >10^20 molekyler. Derfor kan man med meget god overbevisning sige, at blandingen bliver 50/50 af de to enantiomerer.


All right. Tak for uddybningen.

Det ville så også lede mig til at tro at der ikke er noget reelt hold i det statement her, selvom det alligevel er interessant.

Actually, all of the MDMA capsules of the 80's were in the form of a bleach white snowlike powder. Very identifyable and impossible to cut due to how it layed like snow. Cut it and it lost it's fluffyness and became flat. If you opened one of the capsules up and poured it out, it looked exactly like real snow. In fact, all of the capsules I got from '84 to '97 were in this same form. It wasn't until after that, that crystals started appearing in capsules. And to be honest, the powdered version was waaaaay better than the crystal from IMHO.

later, Le Junk



Nogen af de gamle MDMA brugere der måske kan nikke genkende til det?


Det har ikke så meget at gøre med, hvilken enantiomer det er. Fluffy krystaller tyder på, at det er blevet udkrystalliseret hurtigt (og ofte at det er meget rent). Mens store krystaller typisk er udkrystalliseret langsomt. Men igen kommer det an på mange ting. Det har sikkert været prima kvalitet, det han/hun har haft fingrene i dengang.


Det er så måske også bare mig, men jeg har aldrig hørt om MDMA der har en sne lignende konsistens. Har altid set det i de store klassiske krystaller, og antaget at det var tegn på top renhed.

Ville man med let hed kunne oprense typisk gade MDMA til samme kvalitetet, og endda måske få samme konsistens? Eller det fungerer måske ikke sådan?

En acetone vask har aldrig gjort meget ved MDMA's udseende for mig :D



Mhh i want some of that
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 mar 2013 01:00 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 feb 2013 11:49
Indlæg: 22
Tak for svar.. Jeg har kigget lidt på de links fra Bluelight, og de siger 4-6 uger, altså 1-1,5 måned.

Første gang jeg tog det, fik jeg en hel del (500mg) og havde også en ret kraftig nedtur. Hvad er jeres mening om næste dosis? Bliver den nødt til at være ligeså høj igen for at få samme effekt, eller kan jeg nøjes med 150mg?

Jeg startede med at sniffe lidt og fik en bombe en times tid efter, er det bedst kun at tage bomben eller er det en ok måde at "komme op" på?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 mar 2013 11:24 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 mar 2013 11:58
Indlæg: 44
Når okay, så det kan godt være at jeg bare får den effekt, uanset mængden?
Men jeg vil klart lytte til de råd der har været mht mængden, det kunne godt lyde som om jeg har fået en del for meget, haha.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 mar 2013 14:34 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Tak for svar.. Jeg har kigget lidt på de links fra Bluelight, og de siger 4-6 uger, altså 1-1,5 måned.

Første gang jeg tog det, fik jeg en hel del (500mg) og havde også en ret kraftig nedtur. Hvad er jeres mening om næste dosis? Bliver den nødt til at være ligeså høj igen for at få samme effekt, eller kan jeg nøjes med 150mg?

Jeg startede med at sniffe lidt og fik en bombe en times tid efter, er det bedst kun at tage bomben eller er det en ok måde at "komme op" på?


150 mg er rigeligt hvis du har holdt din pause. Tag det i en bombe og vent halvanden time. Hvis du derefter ikke mærker det helt store så snif eller dip 40-60 mg mere, men så skulle du også være kørende.

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 mar 2013 14:48 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Du kan ikke garantere for en pind, du aner ikke hvordan rusen virker på hende.

Jeg har altid selv oplevet, at blive "stenet" af MDMA. Jeg bliver aldrig stimuleret, nærmere helt blød i kroppen, og får lyst til at sidde ned. Mine øjne falder næsten helt i, og jeg orker ikke at åbne dem rigtigt. Jeg får ikke lyst til at plapre løs eller danse amok, ligemeget hvilke doser jeg tager. Jeg bliver også stenet af lave doser på under 100 mg.
Måske er du bare ligesom mig core, stoffer virker forskelligt på forskellige folk. :)


Det er jo for fanden ikke det jeg snakker om, læste du overhovedet hvad jeg skrev?

Jeg bliver heller ikke selv stimuleret af MDMA selv på høje doser, men det er slet ikke det det handler om.
Det handler om at når du begynder at få kraftige visuals på MDMA, så er dosen garanteret alt for høj dvs. at der er en god chance for at du brænder magien af. Hun skriver selv at hun tit hallucinere på stoffet, derfor konkludere jeg at hun tager alt for høje doser, grundet hun ikke ved hvordan en MDMA tur BØR være... Min erfaring siger mig at folk der har brændt magien af, tit tager alt for høje doser i et desperat forsøg på at genfinde magien, det sker ikke, i stedet begynder de at hallucinere.

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 mar 2013 15:16 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 feb 2013 11:49
Indlæg: 22
Tak for svar Bo Dega. Jeg skal til en fest snart og der vil der være gået 7 uger siden sidste trip. Jeg er stadig lidt i tvivl om jeg burde vente mere end de 7 uger. Grundet den høje dosis (500 mg) sidst.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 mar 2013 16:11 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 mar 2013 11:58
Indlæg: 44
Du kan ikke garantere for en pind, du aner ikke hvordan rusen virker på hende.

Jeg har altid selv oplevet, at blive "stenet" af MDMA. Jeg bliver aldrig stimuleret, nærmere helt blød i kroppen, og får lyst til at sidde ned. Mine øjne falder næsten helt i, og jeg orker ikke at åbne dem rigtigt. Jeg får ikke lyst til at plapre løs eller danse amok, ligemeget hvilke doser jeg tager. Jeg bliver også stenet af lave doser på under 100 mg.
Måske er du bare ligesom mig core, stoffer virker forskelligt på forskellige folk. :)


Det er jo for fanden ikke det jeg snakker om, læste du overhovedet hvad jeg skrev?

Jeg bliver heller ikke selv stimuleret af MDMA selv på høje doser, men det er slet ikke det det handler om.
Det handler om at når du begynder at få kraftige visuals på MDMA, så er dosen garanteret alt for høj dvs. at der er en god chance for at du brænder magien af. Hun skriver selv at hun tit hallucinere på stoffet, derfor konkludere jeg at hun tager alt for høje doser, grundet hun ikke ved hvordan en MDMA tur BØR være... Min erfaring siger mig at folk der har brændt magien af, tit tager alt for høje doser i et desperat forsøg på at genfinde magien, det sker ikke, i stedet begynder de at hallucinere.



Jeg har som sagt ikke prøvet det særlig mange gange, og jeg ved nok ikke hvordan en MDMA tur bør være, som du skriver. Derfor jeg søger råd, da dem jeg tager det med får en helt anden virkning, selvom de tager mere end jeg gør og jeg ønsker den samme:-) Men har kunne forstå at 100 mg første gang og to redoseringer på 70 mg ville være okay?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 mar 2013 16:13 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 nov 2009 21:47
Indlæg: 354
Du skal helst holde dig til 1 redosering. Jeg kan anbefale 120mg og så 60 enten under eller lige umiddelbart efter peak.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 mar 2013 16:37 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jun 2004 17:06
Indlæg: 830
Det er jo for fanden ikke det jeg snakker om, læste du overhovedet hvad jeg skrev?

Jeg bliver heller ikke selv stimuleret af MDMA selv på høje doser, men det er slet ikke det det handler om.
Det handler om at når du begynder at få kraftige visuals på MDMA, så er dosen garanteret alt for høj dvs. at der er en god chance for at du brænder magien af. Hun skriver selv at hun tit hallucinere på stoffet, derfor konkludere jeg at hun tager alt for høje doser, grundet hun ikke ved hvordan en MDMA tur BØR være... Min erfaring siger mig at folk der har brændt magien af, tit tager alt for høje doser i et desperat forsøg på at genfinde magien, det sker ikke, i stedet begynder de at hallucinere.

Ja jeg læste godt den ene linje du skrev, tag det helt roligt. De to afsnit i mit indlæg havde ikke noget med hinanden at gøre, så du har ret i det ikke er det det handler om. Jeg mente bare at du ikke ved om hun har "brændt magien af", du kan jo ikke "garantere" at hun har mistet magien ved MDMA, bare fordi hun indtager høje doser - ligemeget hvad dine erfaringer siger dig mht. erfarne brugere. Det er lidt arrogant at begynde at fortælle andre, at du skulle vide bedre end de selv gør, hvordan rusen virker på dem...

_________________
O Laziness, have pity on our long misery! O Laziness, mother of the arts and noble virtues, be thou the balm of human anguish!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 mar 2013 20:06 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Det er jo for fanden ikke det jeg snakker om, læste du overhovedet hvad jeg skrev?

Jeg bliver heller ikke selv stimuleret af MDMA selv på høje doser, men det er slet ikke det det handler om.
Det handler om at når du begynder at få kraftige visuals på MDMA, så er dosen garanteret alt for høj dvs. at der er en god chance for at du brænder magien af. Hun skriver selv at hun tit hallucinere på stoffet, derfor konkludere jeg at hun tager alt for høje doser, grundet hun ikke ved hvordan en MDMA tur BØR være... Min erfaring siger mig at folk der har brændt magien af, tit tager alt for høje doser i et desperat forsøg på at genfinde magien, det sker ikke, i stedet begynder de at hallucinere.

Ja jeg læste godt den ene linje du skrev, tag det helt roligt. De to afsnit i mit indlæg havde ikke noget med hinanden at gøre, så du har ret i det ikke er det det handler om. Jeg mente bare at du ikke ved om hun har "brændt magien af", du kan jo ikke "garantere" at hun har mistet magien ved MDMA, bare fordi hun indtager høje doser - ligemeget hvad dine erfaringer siger dig mht. erfarne brugere. Det er lidt arrogant at begynde at fortælle andre, at du skulle vide bedre end de selv gør, hvordan rusen virker på dem...


Jeg beklager at jeg fik hidset mig lidt op før, fik det forkerte ben ud af sengen i guess.. Du har helt ret i at jeg ikke kan gøre mig til dommer for andres reaktioner, og oplevelser, og det ønsker jeg heller ikke at være. Men når det så er sagt, kan vi vel godt blive enige om at MDMA's primære effekt ikke er hallucinogen, altså ikke den tilstand stoffet er beregnet til at frembringe, men derimod en bivirkning der forekommer ved for høje doser. Med det i mente tillod jeg mig bare at konkludere at core tager for høje doser. Hvilket netop er bevæggrundlaget for min konklusion - jo højere dose MDMA jo større risiko er der for at miste magien. Selvfølgelig kan jeg ikke garantere noget, og det var også sat på en spids.

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 mar 2013 22:19 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
@catnip. Det er selvfølgelig en lidt heftig dose Hvis du vil være helt på det sikre, så vent et par uger.

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2013 00:38 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 feb 2013 11:49
Indlæg: 22
Ja, jeg har senere fundet ud af at det var for meget, så min næste gang skal klart være mindre. Dem jeg tager det med har bare ingen vægt og kører bare på øjemål (vi delte et gram) så det har været ca deromkring. Overvejer lidt at komme anstigende med min egen vægt næste gang for at være mere klar over hvor meget jeg tager. Jeg er en pige på 60 kg, passer 150mg så fint?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2013 00:47 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2004 11:26
Indlæg: 2208
Ja, jeg har senere fundet ud af at det var for meget, så min næste gang skal klart være mindre. Dem jeg tager det med har bare ingen vægt og kører bare på øjemål (vi delte et gram) så det har været ca deromkring. Overvejer lidt at komme anstigende med min egen vægt næste gang for at være mere klar over hvor meget jeg tager. Jeg er en pige på 60 kg, passer 150mg så fint?


http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_dose.shtml

Som du i øvrigt kan se på doserne, så kan 20-30 mg til eller fra betyde rigtig meget. Derfor er det temmelig dumt at eyeballe MDMA.

Jeg er en fyr på 75 kg, og hvis jeg får over 120 bliver jeg ALT for blæst.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2013 09:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 feb 2013 11:49
Indlæg: 22
Tak..og som du også kan læse er jeg udemærket godt klar over at det er dumt, derfor jeg selv har vægt næste gang :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2013 14:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 mar 2013 11:58
Indlæg: 44
Okay, så jeg tager 120 mg, og så en redosering på 60 mg under eller efter peak.
Nu ved jeg ikke hvad peak betyder, betyder det under virkningen? eller lige når man har fået virkningen?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2013 15:18 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 feb 2013 11:49
Indlæg: 22
Peaket er når trippet er på sit højeste.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2013 15:37 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 feb 2011 21:44
Indlæg: 256
Som du kan se http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_effects.shtml varer effekterne af MDMA indtil omkring 4 timer efter indtagelse . Da onsettet (den tid, det tager, før det begynder at virke) er omtrent en time, passer det sikkert bedst hvis du redoserer omkring 3 timer efter du tog den første dosis. Så vil den anden dosis begynde at virke efterhånden som du kommer ned fra den første dosis. Så bliver der en smule overlap mellem de to doser :)

EDIT:
Jeg har lavet en lille illustration, som viser, hvordan det virker :lol: grøn graf er første dosis, blå graf er anden.
Billede

_________________
When I die, since I'm a real skeptic, I'm gonna gripe to the lord and make sure I get back my original investment when I'm reincarnated (Batou)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2013 16:24 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 mar 2013 11:58
Indlæg: 44
ahh, nu forstår jeg :D og sikke en fin tegning! hehe.
mange tak for hjælpen!:-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 244 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team