Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 22:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
^ Klaus næste gang du medvirker i sådan et program så forlang at du kan få på skrift, at du har lov til at se udsendelsen igennem inden den sendes, så eventuelle rettelser kan finde sted. Og som du også har lært, og selv nævner, så lad for guds skyld vær med at medvirke i påvirket tilstand, det kan ikke understreges nok!

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
"Det klæder dig heller ikke (eller nogen andre for den sags skyld) at indtage en fornærmet offerrolle og sige at folk bare kan gå ind i kampen og gøre det bedre selv, det ved du udemærket godt at langt de færreste kan, som regel p.g.a den stigmatisering der følger med den slags aktivisme".

Det er heller ikke for at være fornærmet, men jeg synes bare at hvis man virkelig skal skyde på nogle der prøver at gøre noget må man selv være parat til at stille op, uanset stigmatisering. Jeg bliver også stigmatiseret, men jeg tror så meget på at cannabis skal være frit, at jeg lader mig stigmatisere, og tager konsekvensen af det.

Det er noget pjat, jeg kunne ligeså godt sende den lige lukt retur og sige, at stiller man sig op for en sag bør man være parat til at modtage kritik for sin håndtering af den og tage den kritik til sig. Statsministeren begynder jo heller ikke og sige at andre bare kan blive statsminister hvis de ikke synes hun gør det godt nok - man har brug for fællesskabets opbakning og derfor må man også repæsentere sagen så godt man kan for fællesskabet. Det er de færreste mennesker der er i en så økonomisk sikker position, at de kan tåle den slags stigmatisering, jeg ved ikke hvordan du selv skaffer til dagen og vejen og jeg er egentlig også ligeglad, men tænk lige over det, inden du fyrer den der i hovedet på folk, for det får dig til at fremstå som et offer i mine øjne - og det er kun ofrene der lytter til ofrene i det her samfund, desværre.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har respekt for dig Tuxen. Du kæmper for hvad du tror på, men må være enig her, vi har brug for folk som Malkvian eller andre "sobre" folk. I/De nuværende folk kæmper med hjertet, men i når altså ikke ud til den brede befolkning. Jeg er faktisk bange for, at i skræmmer alle folk der ikke selv ryger langt væk. Min mor er et værre borgerdyr, og hun brugte faktisk netop Khutter (stav?) som argument for, at cannabis ikke skal være lovligt, da manden er noget omtåget at høre på. Stadigvæk har i min symbolske respekt.

Site Webmaster
Brugeravatar

En ting der er virkelig manipulerende klippet er der hvor jeg ikke kan huske hvad Frank Jensen siger, det lå lige på tungebåndet og kom lige efter, men det er ikke taget med, så jeg fremstår som en der har totalt hukommelsestab.

Det er rigtig dårlig stil fra DRs side! I det hele taget lyder det som et ekstremt unfair interview hvis du har ret i det, du siger om optagelserne, og pt. har jeg ikke nogen grund til at tvivle på dig.
Jeg er dog nødt til at sige at du burde vide bedre. Du har været med i det game så lang tid at du vitterligt burde vide hvordan medierne fungerer.

Citat:
Men igen, dem der synes jeg er helt væk, må jo selv komme ind i kampen, og danne deres eget parti eller gøre andet for en frigivelse.

Nej, dem der mener at du er helt væk, må kritisere dig og dine metoder alt det de vil. Bare fordi man ikke selv er politiker, må man godt kritisere politikere (Ikke at jeg kalder dig og dit parti der kun har har en ting i principprogrammet; Fri hash, for politikere). Folk der ikke selv kan spille guitar må gerne kritisere Slash. Etc., etc., etc.

Desuden har du ingen anelse om hvad dine kritikere gør for kampen om fri hash. Du går åbenbart altid ud fra, at dem der kritiserer dig, ikke er involverede.

Hop ned fra din høje hest, tænk dig om, og lad være med at deltage i et program hvor der bliver røget spand med Erik. Du burde vide bedre.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
[quote="[url=http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?p=604272#p604272]

Desuden har du ingen anelse om hvad dine kritikere gør for kampen om fri hash. Du går åbenbart altid ud fra, at dem der kritiserer dig, ikke er involverede.

Hop ned fra din høje hest, tænk dig om, og lad være med at deltage i et program hvor der bliver røget spand med Erik. Du burde vide bedre.

+1

Dedikeret medlem

Nu har jeg personligt intet imod tuxen, men det er da ikke skide smart at inkludere erik i et program der skal fremme sagen :D.

Cutter er derimod modbydelig, og jeg kan ikke sige det på en pænere måde.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Cutter er derimod modbydelig, og jeg kan ikke sige det på en pænere måde.

Men tydeligvis nødvendig. Der er ingen andre der tør stille sig op på så direkte og provokerende en måde. Og andre mere subtile metoder har ikke fået os nogen steder.

Junior medlem

Først vil jeg sige at jeg er glad for at de fleste af jer betragter mig som et sympatisk menneske, det prøver jeg også på at være. Derefter vil jeg sige at det kan godt være jeg ikke lige går rent ind hos hr og fru Danmark, men jeg prøver og jeg spiller med åbne kort. Og så kan jeg slet ikke lade være. Det kan godt være Malkavin er mere strømlinet end mig (skal lige sige jeg har kæmåpe respekt for ham) men jeg har ikke tænkt mig at henvise til ham, hver gang der er en journalist der henvender sig til mig. Jeg har altså ikke tænkt mig at stoppe mit virke, fordi nogle her mener jeg ikke er værdigt til det. Jeg synes altså oprigtigt at der også skal være plads til os der kæmper med hjertet, sideløbende med den strømlinede type.

Det fører mig frem til det sidste jeg vil sige og det er at jeg skal nok komme ned fra hesten, men jeg mener altså stadig at dem der kritisere mig, selv må stå frem og gøre noget. Jeg er ikke mere politiker end dem, men jeg er hampeaktivist, politik er bare den vej jeg prøver at gå, da jeg ikke tror på provokationer. Det er iorden at de/i kommer med inputs og forslag til mig, det vil jeg meget gerne lytte til, men dem der mener jeg bare er helt væk må selv gå frem så.

Desuden mener jeg altså selv at jeg er rimelig respektabel både at se og lytte på (måske bortset fra når jeg er meget skæv som i denne udsendelse). Men anyway, udsendelsen var et selvmål for mig, det kan jeg se nu. Jeg vil heller ikke bruge Spanden mere i interviewsammenhæng.
PS: Jeg vil lige sige at det er rigtigt at jeg burde vide hvordan medierne fungere, men jeg stolede nu på denne mand, både fordi han var fra DR og gammel TV Stop mand, hvis de havde været fra fx. TV 2 hvade jeg været mere på vagt. Men ja,næste gang jeg skal interviewes vil jeg forlange (og få det på skrift) at få lov at se det igennem inden det sendes.

Er vi enige så?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
jeg synes sku du er en god mand Tuxen! keep up the good work, jeg stemte på dig til folketingsvalget :)

man kan gøre sig synlig på mange måder, nogen er måske bedre end andre, men slet ikke at vise sig er dårligere end alt andet efter min mening. (måske bortset fra cutter der opfordrer til ulovligheder).

Junior medlem

Tak for det Joe_biden. Både for supporten her og for at du stemte på mig til Folketingsvalget.

Og også tak til jer andre, både dem som er for og dem som er imod. I er velkomne til at komme med ideer og oplæg til mig.

Junior medlem

Hej Tuxen jeg vil lige starte med at sige at jeg har set dig nogen gange på YouTube og syntes du snakker sagen rimeligt godt. Dog har du dine små fejl her og der, men dem har vi alle.

Som noget andet ville jeg faktisk komme med en ide. Jeg er selv 16år og har nydt Cannabis nogen få gange og føler ikke jeg har taget skade af det. Jeg vil gerne have legaliseret cannabissen både fordi at penge ikke går til Rockerne/Organiseret Kriminalitet. Og så vi har et kontrolleret salg hvor vi ved hva vi køber. Jeg syntes at man skulle køre mere på at Cannabis kan bruges til så meget andet en bare at blive skæv på! Der burde blive snakket mere om brugen af cannabis til fks. Benzin, Tøj, Papir og alle de andre fantastiske ting som man kan bruge den til!

Men dog også at man stadigvæk skal have den som et Rusmiddel. Jeg bliver fks. personligt sur over når folk som stiller op på TV og politikere siger at de ikke vil have en legalisering fordi det vil blive nemmere at få fat på.. Ved ikke med jer andre her inde men syntes selv det er bullshit at sige. Fordi vi ved alle at de fleste(nok alle) 10-13årige kan få fat i det meget meget nemt!

Men som sagt mener jeg ikke kun der skal snakkes om virkningen af Cannabis som rusmiddel men også som industrielt brug!

-WeSmokeTogether

Junior medlem

Tak for responsen WeSmokeTogether

Jeg skal overveje at lave noget om industrielt hamp. Jeg lavede faktisk en udsendelse om det for aår tilbage, i 1998 da jeg var med i Fætter FUntex TV Show. Det var Køge- RIngsted landboforening derhavde dyrket hamp uden tilladelse, og så kom politiet og høstede det hele. Men jeg er lige pt travlt beskæftiget med at lave den årlige Marijuana March som foregår 4 Maj i København. Desuden er jeg ved at klargøre min bog "Hamp i Danmark" til en treedje udgave. Men ideen er skrevet bag øret.

Jeg er enig i at det er for meget at politikere siger at en leglaisering vil gøre det nemmere for brugeren at få fat på, cannabis ER har og kan fås overalt hele tiden.

Medlem

Udsendelsen er ikke længere tilgængelig på nettet. Jeg har ikke set den, men jeg kan ikke umiddelbart forstå, hvad DR skulle få ud af at sætte tuxen i et negativt lys? Jeg har set 3 andre afsnit (frank er nice!), og går da stærkt ud fra, at det omtalte skulle tale FOR en legalisering???

Kan man mon gense det nogle steder? Jeg har prøvet google uden held i hvert fald

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
http://www.youtube.com/watch?v=kZnG2TU7wGA

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Udsendelsen er ikke længere tilgængelig på nettet. Jeg har ikke set den, men jeg kan ikke umiddelbart forstå, hvad DR skulle få ud af at sætte tuxen i et negativt lys? Jeg har set 3 andre afsnit (frank er nice!), og går da stærkt ud fra, at det omtalte skulle tale FOR en legalisering???

Kan man mon gense det nogle steder? Jeg har prøvet google uden held i hvert fald

DR kæmper jo ikke for sagen men for seer tal. Det er sjovere at se Tuxen blive pisse skæv end at se ham argumentere for sagen. Det tror jeg i hvert fald den almene dansker synes. Det er egentlig ikke så underligt at DR klipper sådan at klippet bliver sjovt. Selvom det er mega dårlig stil.
Hvis nogle andre psy brugere skulle få lyst til at stille op i TV, opfordrer jeg også til at man beder om underskrift på at man skal se det færdige materiale før man lader det blive sendt.

Medlem

DR kæmper jo ikke for sagen men for seer tal. Det er sjovere at se Tuxen blive pisse skæv end at se ham argumentere for sagen. Det tror jeg i hvert fald den almene dansker synes. Det er egentlig ikke så underligt at DR klipper sådan at klippet bliver sjovt. Selvom det er mega dårlig stil.
Hvis nogle andre psy brugere skulle få lyst til at stille op i TV, opfordrer jeg også til at man beder om underskrift på at man skal se det færdige materiale før man lader det blive sendt.

Det var også lidt en fejl af mig at skrive DR, jeg mener nok nærmere Frank Poulsen. Min opfattelse er, at han ellers får rimelig frie tøjler til at frame programmerne på den måde, han ønsker...

^^ Tak for linket

Medlem

Jeg har røget hash i præcis 20 år, har gjort det næsten dagligt og gør det stadig.

Jeg har samtidig taget en lang videregående uddannelse (blev færdig i 2008), arbejdet tre år som DR-journalist og tre år som kommunikationskonsulent i en stor international virksomhed. Nærmest hver dag kommer jeg hjem og tager et par bap på min vaporizer.

Lige nu er jeg på barsel med min søn som trives overordentligt godt. Han er det mest veltilfredse og tillidsfulde lille myr - og er blevet det selv om farmand også nogle gange har bappet lidt skunk samtidig med at jeg har passet ham. Jeg har samtidig formået at holde på min kæreste i foreløbig 11 år, selv om hun også er karrieremindet og aldrig selv ryger.

Jeg er 37 år, har røget siden jeg var 17. Har suget bang, bong og spand i alt for mange år, men har de sidste par år udelukkende vapet skunk. Jeg får 20-30 buzzs på et gram og ryger for 600 kr i måneden selv om jeg er skæv hver dag.

Min eneste fortrydelse er alle de sure bonger jeg har siddet og pattet på. Gid jeg havde købt min vape for 20 år siden. Men hey. Tjald er dyrt når man er en teenager, og skunk var umuligt at skaffe i jylland, så faktisk har forbuddet tvunget mig ud i mange dumheder, og den eneste grund til at jeg nu kan indtage mit marijuana under fornuftige forhold, er at jeg er flyttet til københavn, hvor det er muligt at købe pot og skunk.

Jeg er vel en af dem I håber står frem. Det gør jeg skam også gerne, men kun anonymt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har røget hash i præcis 20 år, har gjort det næsten dagligt og gør det stadig.
Har suget bang, bong og spand i alt for mange år, men har de sidste par år udelukkende vapet skunk. Jeg får 20-30 buzzs på et gram og ryger for 600 kr i måneden selv om jeg er skæv hver dag.

Min eneste fortrydelse er alle de sure bonger jeg har siddet og pattet på. Gid jeg havde købt min vape for 20 år siden.

VELKOMMEN i vapor klubben. Nu er vi 2. :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]