Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 22:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey Psy,

Jeg har tænkt mig at starte et udendørs grow op til sommer med omkring 20 planter, men ved ikke helt hvilken plantejord som jeg skal vælge.

Har kigget på BioBizz Light-Mix og BioBizz All-Mix, men er i tvivl om hvilken en der er brug for når jeg allerede har gødning som tilsættes via vandingerne. Har allerede købt Powder Feeding (Short Flowering), BioBizz Alg-A-Mic, Canna Cure Pests Control og Canna Boost Accelerator. Så hvilken plantejord burde jeg vælge? Evt. nogen med lidt erfaring :)

Mit sidste spørgsmål lyder på om Light-Mixen også indeholder Perlite eller om det kun er All-Mixen der gør?

På forhånd tak :gud:

Medlem

Ingen grund til at bruge en masse penge på færdigblandet jord, hvis du spørger mig. Men okay, du har så allerede været ude med pengepungen kan jeg se. Aner ikke engang hvad det er du referer til med de fine navne. Det er jord!

Køb dig noget gødet sphagnum, og bland det med leca og perlite. 50% jord, 25% perlite, 25% leca.

Undersøg priserne på jord og leca rundt omkring, det varierer en del i pris. Perlite er billigst hvis du køber 100L på nettet.

Junior medlem

Nu er det ikke fordi jord produkterne koster specielt meget, hvilket heller ikke har nogen interesse, da jeg direkte spørger ind til produkterne og folks erfaringer. Min plan er ikke at lave det billigste grow, men at få mig nogle erfaringer da det er et emne der interesserer mig og som har flere aspekter i sig som gør at det er det jeg vil beskæftige mig lidt med hen over sommeren.

Kan godt se hvor du vil hen af, men det er ikke ligefrem fordi 74 kr er vanvid for 50 liter færdigblandet plantejord. Alt i alt indtil nu har jeg knap nok brugt sølle 500 kr. som jeg er pænt tilfreds med. Desuden har jeg fået 14 kvalitets frø og 1Kg Powder Feeding helt gratis.

Men tak for dit svar. Det er helt sikkert noget jeg vil undersøge nærmere. ;)

Senest rettet af Marcaveli 13 mar 2013 20:08, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
udenfor vil jeg sige at allmix og lightmix er overkill..

så længe jorden bare er dejlig blød og indeholder en smule gødning til de første par uger, så kan du sku bruge det meste.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]