Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 01:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Denne plante er 15 dage gammel. Den har stået under et MEGET ringe lys, da jeg først lige har fået min 250W hjem.. Den er lidt vissen i kanterne nogen steder synes jeg, og den hænger en del efter jeg skiftede den til en mindre potte tidligere (ville gerne have den store potte til en ny plante der ligger til spiring nu). Kan den reddes eller skal jeg bare smide den ud og ligge et nyt til spiring?

Billeder:
Billede
Billede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Der er ingen grund til at smide den ud før den er helt død i hvert fald IMO, medmindre det viser sig at være en han eller herma selvf :P

Selvom den ser lidt sølle ud tror jeg sagtens den kan nå at komme ind i kampen igen

Medlem
Brugeravatar

Ok, jeg vil køre på til den er helt død eller blevet en flot lille dame igen :D
Og det er femi autos så det skulle meget gerne være en dame

Medlem
Brugeravatar

kør godt på den, var varsom med for meget gødning og gi' den godt med lys og vand. Det skal nok gå :) give it some loove

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ude foran dit vindue, med en joint i hånden, og pikken i den anden.
nej gi den en chance, en cannabis plante er stærk, og vil næsten sikkert kunne klare sig.

Medlem
Brugeravatar

Lige et update. Nu er det et par timer siden de sidste billeder og jeg synes den krymper mere og mere ind. Jeg tænker på om det måske er muligt at det er fordi at der røg en rod eller to da jeg skiftede potte? Mener i stadig jeg skal kæmpe for den?

Billede
Billede

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Der der ligner ikke manglende lys over lang tid. Det ligner overgødning eller varmestress. Mest det første.
Da det er en auto kommer det let til at koste pænt meget udbytte i forhold til en normal sund og rask plante.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem
Brugeravatar

Varmestress tvivler jeg på da den har stået i en vindueskarm under en skrivebordslampe indtil idag hvor 250'eren kom hjem. Nu er den indsat i skab, og jeg har 2 lagt til spire som nok er klar imorgen.
Overgødning.. måske.. jeg har gødet den 2 gange. Første gang var efter den var begyndt at visne lidt, så fik den lidt gødning.. et par dage efter var den visnet lidt mere og jeg gav den samme mængde igen.. And here we are.. Det er mit første grow nogensinde så jeg prøver mig vel lidt frem kan man sige :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Jorden ser meget tør ud.. Hvis den har haft et lille rodsystem, så er det svært at optage vand..

prøv at vande lige omkring roden.. bare almindeligt vand.. og vent en dag og se hvad der sker..

EDIT:

kan nu se du skriver at du har gødet den 2 gange allerede nu..

Så er svaret simpelt nok.. Du har brændt dens rødder.. eneste mulighed du har er at omplante i frisk jord og så vande godt igennem med almindeligt vand som er phjusteret..

Indeholder jorden du planter i gødning i forvejen?

Som en fingerregl kan jeg sige at hvis du planter i almindeligt jord fra købmanden, så er de typisk gødet i forvejen og så skal de ikke have gødning de første 4-5 uger..

Medlem
Brugeravatar

Ah ja ok det er nok problemet så. Det var bare noget billigt jord købt i SPAR til en 20'er for 10 liter så det er sku sikkert nok forgødet.. Jeg har valgt at give den en chance ihvertfald. Ellers har jeg lagt 2 nye til spiring og gjort potterne klar nu, så nu er jeg blevet lidt klogere så må jeg se hvor godt det går denne gang. Tak for svarene :)

Medlem
Brugeravatar

Den har faktisk rejst sig en del siden sidst. Må indrømme jeg ikke havde regnet med noget som helst trods jeres indlæg, men det ser ud til der sker noget igen igen. Hvad synes i jeg skal gøre med de visne dele? Skal jeg bare lade den stå som den står eller skal jeg klippe af hist og her?

Billede

Junior medlem

Jeg synes da at du skal vente lidt og se tiden lidt an, det
kan jo være at når der kommer 2 andre damer ind til hende
at hun kommer i godt humør ;-)
Jeg vil give den en chance ,og når du ikke skal
gøde den så bruger den jo ingen "penge" :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Ja.. Lad den være.. uanset hvor fucked den er, så vil alle bladene stadig suge næring til sig.. så jo mere grønt, jo større chance for at overleve..

når der så er kommet flere friske skud/blade.. så kan du kappe de grimme..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]