Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 14:02


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 23 feb 2013 19:54 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Det er vanvittigt let at forelske sig i det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 mar 2013 20:27 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 dec 2012 21:46
Indlæg: 266
Hey fanny, spændende med hjemmelavet hostesaft! Tak for opskriften


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 mar 2013 22:47 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jan 2013 17:55
Indlæg: 155
Hej Joe_biden!
Hvis du har tænkt dig at prøve en opiumrus uanset hvad, vil jeg anbefale dig at lave opiumsaft selv. Det har jeg nemlig god erfaring med. Jeg bruger det ikke så ofte, - mest har det været hvis jeg rent faktisk havde brug for at stille hoste om natten, men den er også god at bruge - en sjælden gang - hvis man er over-stresset, nervøs og trænger til at synke helt ind i den store fløjls-moder der hylder dig i blødt mørke. Men pas på! Det sorte fløjl kan opsluge dig helt hvis du opsøger hende for ofte ;)

Her er opskriften:
Så nogle blå-birkes frø her til foråret og nyd at se dem gro op.
Høst kapslerne når de er store og tør dem.
Knus dem og tag frøene ud. Til en 75 cl flaske tages 170 g kapsler uden frø.
Kog dem en times tid i vand der dækker dem og får dem til at flyde. Put citronsaft i fra en halv citron, så opiaterne nenmmere opløses i vandet.
Si plantematerialet fra og hæld nyt vand og citronsaft (½ citron) over i en ny gryde, mens ekstraktet fra første kogning stille og roligt koges ind.
Kog plantematerialet ½ time/3 kvarter denne gang, og hæld så væsken fra denne kogning over i det forrige ekstrakt.
Damp ekstraktet ind til ca. 50 cl væske (½ l).
Inden det er kogt ind til den ønskede mænge tilsættes en håndfuld lakridsrod som koger med i 10 min.
Lakridsroden sis fra.
De 50 cl opiumssaft puttes på en 75 cl flaske, og der tilsættes finsprit til at flasken er fuld.
Der kan udfælde en del "voksagtigt" materiale. Dette kan sis væk igennem et tykt klæde (en HELT NY engangskarklud som er vredet igennem med varmt vand nogen gange).
Færdigt. Du har nu en god opiumshostesaft der smager godt, som kan holde sig pga. alkoholen (ca. 30 %).

Dosisforslag (ud fra mine erfaringer):
Mod hoste: 1 tsk.
Sove godt med opiumsfølelser i indsovning: 2 tsk.
Lammedosis: 5-7 tsk.
Men prøv dig frem. Vi har forskellige terskeler. Jeg har mødt folk som er enige i mit doseringsforslag, og jeg har mødt dem som skal have mere.

Fordel ved at lave det selv: Man får respekt for urten ved at dyrke den og gøre hele arbejdet selv. Dette kan medfører at man tager den sjældnere end hvis man havde købt produktet, fordi man nyder en hjemmelavet flaske mere!

Held og lykke!
Hilsen Fanny


Fed opskrift!

Er det muligt at lave med mindre alkohol i? Er ikke så glad for ethanol :)
EDIT er selvfølgelig klar over at man kan putte mindre finsprit i, men kan det så holde sig?

_________________
"There are some sins that you commit that you can't come back from, you know, no matter how hard you try. You just can't. It's like the devil is waiting for your body to quit. Because he knows, he knows that he already owns your soul. And then I think maybe there's no devil. You die... and God, he says, Nah, nah you can't come in. You have to leave now. You have to leave and go away and you have to be alone. You have to be alone forever."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 mar 2013 22:35 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Det vil holde sig bedre jo mere finsprit du putter i. Men du kan godt nøjes med 20-25% vol. Jeg måler det ikke så nøje, men smager bare til ;)
I de mængder man bør tage denne saft, er det heller ikke noget problem med alkohol, da du bliver rigeligt opiumspåvirket af hvad der svarer til en genstand alkohol.

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 mar 2013 00:04 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jan 2013 17:55
Indlæg: 155
Okay, er bare lidt en pussy når det kommer til alkohol :)
Et helt andet spørgsmål, som du i sagens natur måske kan besvarer, ved du så om det er for tidligt at smide valmue frø ud nu?

_________________
"There are some sins that you commit that you can't come back from, you know, no matter how hard you try. You just can't. It's like the devil is waiting for your body to quit. Because he knows, he knows that he already owns your soul. And then I think maybe there's no devil. You die... and God, he says, Nah, nah you can't come in. You have to leave now. You have to leave and go away and you have to be alone. You have to be alone forever."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 mar 2013 00:14 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg ville nok forspire dem indenfor først, hvis det skal gå hurtigt. Hvis du smider frøene på jorden nu, vil de bare vente med at spire til frosten er forsvundet.

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 mar 2013 12:18 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jan 2013 17:55
Indlæg: 155
Okay, mange tak for svaret :)

_________________
"There are some sins that you commit that you can't come back from, you know, no matter how hard you try. You just can't. It's like the devil is waiting for your body to quit. Because he knows, he knows that he already owns your soul. And then I think maybe there's no devil. You die... and God, he says, Nah, nah you can't come in. You have to leave now. You have to leave and go away and you have to be alone. You have to be alone forever."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2020 01:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 apr 2019 22:08
Indlæg: 4
Hov, faldt lige over denne tråd! Er der nogen, der kan fortælle mig, hvor man finder birkesfrø, der kan bruges til at så? Jeg har hørt, at dem fra supermarkederne er varmebehandlet, nemlig. Eller handler det bare om at prøve sig frem, til man finder nogen, der spirer?

På forhånd tak....


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2020 01:56 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2007 17:03
Indlæg: 529
Geografisk sted: Astralt plan
SuperGreen666 skrev:
Hov, faldt lige over denne tråd! Er der nogen, der kan fortælle mig, hvor man finder birkesfrø, der kan bruges til at så? Jeg har hørt, at dem fra supermarkederne er varmebehandlet, nemlig. Eller handler det bare om at prøve sig frem, til man finder nogen, der spirer?

På forhånd tak....


Jeg sammenlignede engang prisen på valmuefrø til såning, og en pose birkes til madlavning. Sidstnævnte var billigst og de spirede fint.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2020 09:30 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Hvis du køber blå birkes, mener jeg ikke at de er varmebehandlet..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2020 11:48 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Ligesom cannabis er der altså kæmpe forskel på strains

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2020 14:10 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Jeg testede valmuefrøs spireevne for et par år siden: www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php? ... lit=birkes.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2020 04:11 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 apr 2019 22:08
Indlæg: 4
Mange tak til alle, der er kommet med svar...
Og fantastisk med spiretesten. Finder Urtekrams blå birkes og giver dem et forsøg.
:)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 29 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team