Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 20:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

En halv liter skulle snilt holde til et par grows af den størrelse. Trods alt kun mellem 1 og 4 ml gødning per liter vand du vander med.

Junior medlem

Okay. så jeg vander bare ca. hver anden dag og gøder hver anden gang jeg vander? Eller skaljeg gøde hvor gang det er jeg vander? Og hvor meget vand giver jeg hver plante? er det så en liter vand pr plante?

Junior medlem

Flere dumme spørgsmål kommer fra mig af nu. Håber dog folk vil hjælpe med at få dem besvaret.

Har nu siddet og læst hele http://cf.dcfonline.dk/ til punkt og prikke. Må virkelig sige det har hjulpet mig med at forstå ting en hel del. Men på samme tid rejst nogen spørgsmål. Okay første spørgsmål.

Hvis jeg køber nogen af de der Jiffy potter, vil jeg så være i stand til at kunne lade dem gro hjemme i en vindueskarm her i starten af april og så tage dem ud i skoven 1-3uger efter? Okay næste.

Der stod inde på http://cf.dcfonline.dk/ at de første 3-4uger må jeg kun vande og ikke gøde. Er det sådan med alle planterne eller er det ikke sådan ved autoflowers? Og til det sidste.

Vil jeg være istand til at tage de 1-3uger gamle planter fra hjemmet med i en plasticpose 2timer i tog hvor efter så at skulle plante dem i skoven?

Junior medlem

Flere dumme spørgsmål kommer fra mig af nu. Håber dog folk vil hjælpe med at få dem besvaret.

Har nu siddet og læst hele http://cf.dcfonline.dk/ til punkt og prikke. Må virkelig sige det har hjulpet mig med at forstå ting en hel del. Men på samme tid rejst nogen spørgsmål. Okay første spørgsmål.

Hvis jeg køber nogen af de der Jiffy potter, vil jeg så være i stand til at kunne lade dem gro hjemme i en vindueskarm her i starten af april og så tage dem ud i skoven 1-3uger efter? Okay næste.

Der stod inde på http://cf.dcfonline.dk/ at de første 3-4uger må jeg kun vande og ikke gøde. Er det sådan med alle planterne eller er det ikke sådan ved autoflowers? Og til det sidste.

Vil jeg være istand til at tage de 1-3uger gamle planter fra hjemmet med i en plasticpose 2timer i tog hvor efter så at skulle plante dem i skoven?

jeg vil sige det sagtens lade sig gøre. både at gro den de første 3 uger i en vindueskarm og transportere den i 2 timer.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udendørs
autoer stopper med at udvide rodsystemet, hvis de bliver hændret i at udvide det.

Det jeg prøver at sige er, at de må ikke stå i små potter. De skal såes der hvor de skal være :)...

Er så flabet at quote mig selv!

- Jiffy potter er få små, de kan ikke udelukkende gro i dem i 1-3 uger.

En idé som jeg vil praktisere er, at tage mælkekartoner og bruge dem som potter. De vil nok kunne klare sig i dem, MEN pas nu på deres rodsystem. Hvis det når at blive stoppet (rodsystemet), hvilket det vil gøre, hvis de ikke bliver omplantet, så stopper det som sagt med at udvide sig. = Mindre plante = mindre udbytte. Pas nu på :peace:

Junior medlem

Jeg starter også mit første udendørs grow i år og jeg må være ærlig at sige, at jeg på ingen måde forventer den store høst. Selvom det ville være super lækkert :D Mest på grund af erfaring, men også vores klima her i Danmark hvor somrene i de seneste par år har været noget så triste. Regn, blæst og manglende sol udelukker det dog ikke fuldstændig at kunne dyrke cannabis, men vil selvfølgelig sætte sit præg på plantens størrelse og udbytte. Har læst op på emnet igennem et år og glæder mig enormt til at prøve kræfter med det, uanset hvad udbyttet måtte være. Man kan jo kun blive klogere :)

Her er lidt om de strains jeg skyder i jorden:
5 Purple Thyphoon frø som er taget fra nogle lilla phenoer af sorten Thyphoon der har været dansk avlet i omkring 7 år. Tidlig og modstandsdygtig plante som kan nå en højde på omkring 2 meter.
5 ICEcream frø som også er dansk avlet og tilpasset vores klima. Svær at stresse og robust over for klimapåvirkninger.
5 Bubblelicious x Onyx Auto frø som er et helt nyt kryds (Har dog ingen viden om hvorledes den klarer sig udendørs)
10 Sweet Mango Auto (Feminised) frø. Tidlig og modstandsdygtig med en højde på omkring 70-100 cm. (Fik dem tilsendt via en konkurrence jeg er tilmeldt, på et internationalt forum)

Når frosten begynder at forsvinde omkring april/maj vil jeg starte mine planter indendørs. Enten i vinduskarmen eller i en Propagator Pro i noget Rockwool eller Root Riots og derefter til større potter. Snakkede med en svensker som har prøvet lidt af hvert både indendørs og udendørs, som sagde at 7-10 dage indendøre er rigeligt til at give planten et solidt forspring.

Så en dag hvor vejret er forholdvis stille vil jeg plante dem ud hver for sig med omkring 10l muld som enten består af BioBizz All-Mix eller BioBizz Light-Mix (Perlite). Nogle af de danske sorter vil jeg plante ud i den danske jord, bare for at se hvad resultatet bliver.

Spottet jeg har valgt ligger ud til en sø der vender mod syd-vest. Planterne får sol lige fra solopgang til solnedgang. Skærmet af med nogle bagved liggende buske og træer som gør det umuligt at få øje på planterne. For at komme over til stedet skal du først over en å der går tværs igennem landskabet og munder ud i søen. Kan være svært at forestille sig, men her kommer der i hvert fald ikke uvedkommende og genere mine babyer, hverken mennesker eller dyr :) Sidst, men ikke mindst omkring 5 minutters rask gåtur fra min bopæl.

Hvad vandingen angår vælger jeg at lade jorden tørre ud imellem vandingerne, hvis altså det kan lade sig gøre. Det skulle have en positiv virkning på planternes vækst og tilføre luft til rodnettet. Ca. 1-3 dage imellem hver vanding, men det kommer helt an på situationen.

Jeg har primært tænkt mig at gøde med en en-komponent mineralsk gødning som hedder Powder Feeding (Short Flowering). Tilføje noget BioBizz Alg-A-Mic. I blomster fasen vil jeg enten skifte til eller supplere med Canna Boost Accelerator for at opnå det største udbytte af saftige buds. Har dog endnu ingen plan over hvor tit eller hvornår jeg starter med at gøde mine planter, men det er der masser af tid til at finde ud af endnu :P

Jeg vil måske gøre bruge af fim teknikken eller toppe mine planter. I tilfælde af at jeg gør det, bliver det kun på de sorter der ikke er Autoblomstrende. Har hørt at det ikke har den store effekt på Autoblomster og sikkert slet ingen på vores breddegrad.

Det blev lidt en lang tekst, men syntes lige jeg ville dele det med dig, da det måske kan svare på nogle af dine spørgsmål. Jeg er dog langt fra erfaren med hensyn til at gro noget som helst, men føler selv at have læst meget grundigt på lektien.

Held og lykke med det buddy ! :D

:offtopic:

Junior medlem

Tak for den lange tekst. Har givet mig noget jeg lige ville tænke over. Men vil gerne lige høre jer folk hvad i vil sige til min indkøbs liste og om det vil holder med den fremgangs måde jeg vil bruge. Jeg vil købe:

3x Mohan Ram Auto feminized (Sweet Seeds)
3x Sweet Cheese Auto feminized (Sweet Seeds)
3x BioBizz Light mix 20L
1x BioBizz Grow 1L
1x BioBizz Bloom 1L
1x BioBizz Alg A Mic 1L

Jeg vil så gå ud til mit sport og grave 6stk 10L huller og fylde dem med Light Mix og så putte frøene ned i og så bare lade dem gro derfra. Tænkte på at købe nogen 11L potter og så grave dem ned i jorden men ved ikke om det på nogen måde kan betale sig? :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]