Jeg starter også mit første udendørs grow i år og jeg må være ærlig at sige, at jeg på ingen måde forventer den store høst. Selvom det ville være super lækkert

Mest på grund af erfaring, men også vores klima her i Danmark hvor somrene i de seneste par år har været noget så triste. Regn, blæst og manglende sol udelukker det dog ikke fuldstændig at kunne dyrke cannabis, men vil selvfølgelig sætte sit præg på plantens størrelse og udbytte. Har læst op på emnet igennem et år og glæder mig enormt til at prøve kræfter med det, uanset hvad udbyttet måtte være. Man kan jo kun blive klogere

Her er lidt om de strains jeg skyder i jorden:
5 Purple Thyphoon frø som er taget fra nogle lilla phenoer af sorten Thyphoon der har været dansk avlet i omkring 7 år. Tidlig og modstandsdygtig plante som kan nå en højde på omkring 2 meter.
5 ICEcream frø som også er dansk avlet og tilpasset vores klima. Svær at stresse og robust over for klimapåvirkninger.
5 Bubblelicious x Onyx Auto frø som er et helt nyt kryds (Har dog ingen viden om hvorledes den klarer sig udendørs)
10 Sweet Mango Auto (Feminised) frø. Tidlig og modstandsdygtig med en højde på omkring 70-100 cm. (Fik dem tilsendt via en konkurrence jeg er tilmeldt, på et internationalt forum)
Når frosten begynder at forsvinde omkring april/maj vil jeg starte mine planter indendørs. Enten i vinduskarmen eller i en Propagator Pro i noget Rockwool eller Root Riots og derefter til større potter. Snakkede med en svensker som har prøvet lidt af hvert både indendørs og udendørs, som sagde at 7-10 dage indendøre er rigeligt til at give planten et solidt forspring.
Så en dag hvor vejret er forholdvis stille vil jeg plante dem ud hver for sig med omkring 10l muld som enten består af BioBizz All-Mix eller BioBizz Light-Mix (Perlite). Nogle af de danske sorter vil jeg plante ud i den danske jord, bare for at se hvad resultatet bliver.
Spottet jeg har valgt ligger ud til en sø der vender mod syd-vest. Planterne får sol lige fra solopgang til solnedgang. Skærmet af med nogle bagved liggende buske og træer som gør det umuligt at få øje på planterne. For at komme over til stedet skal du først over en å der går tværs igennem landskabet og munder ud i søen. Kan være svært at forestille sig, men her kommer der i hvert fald ikke uvedkommende og genere mine babyer, hverken mennesker eller dyr

Sidst, men ikke mindst omkring 5 minutters rask gåtur fra min bopæl.
Hvad vandingen angår vælger jeg at lade jorden tørre ud imellem vandingerne, hvis altså det kan lade sig gøre. Det skulle have en positiv virkning på planternes vækst og tilføre luft til rodnettet. Ca. 1-3 dage imellem hver vanding, men det kommer helt an på situationen.
Jeg har primært tænkt mig at gøde med en en-komponent mineralsk gødning som hedder Powder Feeding (Short Flowering). Tilføje noget BioBizz Alg-A-Mic. I blomster fasen vil jeg enten skifte til eller supplere med Canna Boost Accelerator for at opnå det største udbytte af saftige buds. Har dog endnu ingen plan over hvor tit eller hvornår jeg starter med at gøde mine planter, men det er der masser af tid til at finde ud af endnu

Jeg vil måske gøre bruge af fim teknikken eller toppe mine planter. I tilfælde af at jeg gør det, bliver det kun på de sorter der ikke er Autoblomstrende. Har hørt at det ikke har den store effekt på Autoblomster og sikkert slet ingen på vores breddegrad.
Det blev lidt en lang tekst, men syntes lige jeg ville dele det med dig, da det måske kan svare på nogle af dine spørgsmål. Jeg er dog langt fra erfaren med hensyn til at gro noget som helst, men føler selv at have læst meget grundigt på lektien.
Held og lykke med det buddy !