Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 01:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Goddag her på forumet! Først og fremmest vil jeg lige sige, ret mig hvis jeg gør noget der er forkert. Er helt grøn her på forummet :peace:

Nå... Her kommer det så.

Jeg vil til at plante nogen dejlige "Bella Donna" frø. :roll:..
Det er først gang jeg skal prøve at dyrke, men har alligevel valgt at prøve at finde en hps lampe, istedet for cfl..
Da jeg kun har hørt bedre ting om hps.

Her kommer de lige nogen få spørgsmål.

1. Kan en rødlig farve "blomstrings lampen" bruge til både vegetativ og blomstring eller skal jeg ofre penge i to seperate?
2. Er der nogen steder hvor jeg kan finde lampe/ballast til meget billige penge, da jeg ikke har verdens bedste økonomi på su?
3. Nu snakker i om at der skal være udluftning sådan at planten hele tiden for frisk luft? Her på mit værelse, har jeg min egen skunk, hvor der kommer god luft indad hele tiden, er det godt nok? Eller skal jeg ud og ofre penge i alle de dyre udluftnings mekaniker?
4.Hvad betyder scrog?
5. Skal man bruge både cfl og hps lamper for at få det bedste udbytte?

Jeg ved godt at der vil blive sagt at jeg skulle søge på forummet og google! og dfc grow guide er også blevet kigget godt og grundigt igennem, og føler jeg har fået det basale! Men jeg føler jeg er nød til at høre nogen private meninger omkring alt det her med at dyrke sit eget forbrug. 8)

Med venlig hilsen Straiiin. :peace:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udendørs
jeg kan ikke hjælpe så meget, men kan give dig hjælp til selvhjælp ;). Google.

Peace. (tjek evt dcf gudien) www.dcfonline.dk/cf

Junior medlem

Har stortset læst alt inde på www.dcfonline.dk/cf rigtig god side til at komme i gang, men syntes ikke den fortæller mig det som jeg spørger om i overstående indlæg..
Men ellers tak for buddet :-)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: the Land of Ooo
1. Kan en rødlig farve "blomstrings lampen" bruge til både vegetativ og blomstring eller skal jeg ofre penge i to seperate?
En HPS fungerer fint til hele processen

2. Er der nogen steder hvor jeg kan finde lampe/ballast til meget billige penge, da jeg ikke har verdens bedste økonomi på su?
Du kan spare lidt ved at købe fra tyskland eller england

3. Nu snakker i om at der skal være udluftning sådan at planten hele tiden for frisk luft? Her på mit værelse, har jeg min egen skunk, hvor der kommer god luft indad hele tiden, er det godt nok? Eller skal jeg ud og ofre penge i alle de dyre udluftnings mekaniker?
Det er svært at svare dig på, men jeg tror at du er nødt til at have noget udluftning, hvis du vil undgå varmeproblemer.

4.Hvad betyder scrog?
Screen of green SVJV

5. Skal man bruge både cfl og hps lamper for at få det bedste udbytte?
Det er der ingen grund til. Jeg vil tro at pengene vil være bedre givet ud til en større HPS. Men bare køb en HPS der passer til arealet.

Junior medlem

Jeg siger mange tak. :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]