Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 22:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej er der nogen som kan hjælpe mig lidt angående Gotu Kola, dosering, måde etc. Der er mange bud på dosering af Gotu Kola. Har læst om doser på 12 g dagligt, men jeg har fundet frem til en rapport fra en, som har haft positive resultater på en dosering omkring de 1,5 g dagligt. Jeg forsøgte mig med en dosering på ca 0,69 g i en kapsel igår aftes, på tom mave. det lykkedes fint uden ubehag eller pludselig at falde omkuld. Og her ti formiddag har jeg forsøgt at tygge lidt over 1 g G. Kola blade. smagen minder svagt om indisk røgelse på en særlig måde. En form for nostalgi følte jeg faktisk omkring mig. og da jeg gik forbi et brodereret vægtæppe i indisk design med en blomstret elefant i lyserødt skær, følte jeg for alvor at det var sand indisk stof jeg tyggede på. en lidt sur og besk fornemmelse, men dejlig eftersmag, som stadig svæver i munden og i næsen. Men jeg tror ikke jeg har lyst til at gå og tygge på det hver gang, kan man ikke lave te på bladene? Evt. Bare komme bladene hele i noget vand eller sin kop The og sluge dem? Det må vel være okay? Jeg vil gerne benytte mig af mine kapsler til andre urter! Jeg er i tvivl om Gotu Kola virker stimulerende eller sløvende på krop og sind, og er derfor i tvivl om jeg skal spise det om dagen eller om aftenen? Men kunsten er jo nok at finde sin vej selv. Spørger fordi det er nyt for mig. :gud: hvis ikke det kan lures, er mit mål med Gotu Kola ikke at opnå en form for trip, men at bruge det til lige at give min krop noget ekstra helbredende. :wink: Jeg har dog lige læst at høje doser virker narkotiske og små doser virker stimulerende, men hvad er høje doser? Og hvad er lave doser? Jeg ønsker ikke at sløve mig selv, men jeg ønsker nu heller ikke at speede mig selv. Prøver bare at finde tilbage til en tilværelse uden gener. Harmoni og fornuft. Nu har jeg lige tygget det ene gram og mærker efter dets effekt. Kan mærke en varme stige op i skuldrebladene lidt ligesom om at man har smurt tigerbalsam på ryggen, om det skyldes bladene ved jeg ikke. Kunne også mærke en prikken i venstre øre i den lille flip, som mere eller mindre dækker hullet. En mindre spænding mærkede jeg omkring højre hånd, en tommel fra håndleddet op mod skulderen. Og en anelse sitren i ansigtet. Det skal siges at jeg har haft et heftigt nervesammenbrud, på grund af stress af den ene og anden grund. Intensivt hashforbrug har ikke gjort denne tilstand bedre! Tværtimod. Misbrug bør ikke finde sted! :offtopic: men dette har medført mange ansigtsticks og sitrende muskler diverse steder. Især kæbesammentrækninger og skæren tænder. Jeg har ikke haft overskud og lyst til at gå til en læge, men har holdt mig til rapporter fra nettet etc. Motion, varieret sund kost. Nogle bestemte kostilskud som schisandra chinensis. Har forsøgt mig lidt med skjolddrager og ellers drukket megen The og forsøgt mig lidt med yoga og prøver gerne at komme til at meditere regelmæssigt. Det skal mine planteædende her også hjælpe mig med. Har bl.a. Købt Mulungu, Kanna, Galangal, Yohimbe og så har jeg fået noget Palo Santo, som jeg vil indvie i min meditation som røgelse. Meget hellige ting, som jeg er glad for at være ejer af nu :) nu må vi se hvad de kan gøre for mig og jeg for dem. :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]