Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 16:10


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 155 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 04 feb 2012 02:30 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2010 02:00
Indlæg: 7
Geografisk sted: Der hvor de andre smølfer bor
Jeg vil lige høre, om det er at foretrække at bruge ren heptan frem for rensebenzin?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 feb 2012 13:33 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Jep, det er det :)
Rensebenzin indeholder lidt flere urenheder, end heptan af teknisk kvalitet gør. Eller endnu bedre, HPLC grade.

Grunden til valget falder på rensebenzin er, at det er lettilgængeligt for alle. Hvis man har adgang til solventer, man ikke kan få i supermarkedet, ville der være mere oplagte valg som diethylether eller pentan f.eks. Men til folk, der ikke er vant til at bruge solventer med meget lavt kogepkt, vil jeg stadig anbefale rensebenzin eller heptan.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 feb 2012 22:53 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2004 15:15
Indlæg: 45
Geografisk sted: KBH
Imp,
Hvilke urenheder er er der tale om?
Hvis man som "normalt" menneske kun har har adgang til rensebenzin/naphtha, vil der så kunne forefindes rester af disse urenheder, i i et færdigt produkt eller hvordan?

_________________
The spice extends life.
The spice expands consciousness.
The spice is vital to space travel.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 feb 2012 08:31 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Vil ikke lægge hovedet på blokken for, hvad det præcist er. Men jeg vil vove at påstå, at det ikke er af nævneværdig betydning. Meget giftige stoffer som benzen, polycycliske arener og sulfider er fjernet fra rensebenzin. I øvrigt bruger man så lidt i forhold til en dose DMT, at det ikke kommer til at ha nogen betydning. Jeg tvivler på, det er mere usundt end at fjerne et par pletter med rensebenzin. Der blir man i øvrigt også udsat for heptan, som i sig selv er skadeligt.

Men, man vil jo altid gerne ha et renere solvent alligevel :)

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 feb 2012 19:03 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Hvornår kommer der billeder? :roll:

Jeg står selv og skal igang med et ekstrakt, har mimosa h rodbark, men mangler især skilletragt og pyrexflasker.
Har endnu ingen personlige erfaringer med at ekstrahere DMT, men jeg synes jeg har forstået guiden efter et par ganges gennemlæsning.. Så jeg føler mig klar! Billederne kunne bare være nice!


//blazR

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 feb 2012 23:49 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Hvornår kommer der billeder? :roll:


Det er altså tilladt at bruge google :roll:

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 feb 2012 00:47 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Hvornår kommer der billeder? :roll:


Det er altså tilladt at bruge google :roll:


Og det har jeg skam gjort :) Synes dog primært at få billeder frem af det færdige produkt. De guides jeg har fundet frem til som er med billeder, bruger ikke en skilletragt eller er en helt anden ekstraktionsmetode.

Men som nævnt; billeder kunne bare være nice og i et eller flere tidligere indlæg står der de skulle være på vej ;)

//blazR

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 feb 2012 13:06 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2011 13:16
Indlæg: 61
http://psilocyber.awardspace.com/index. ... 2&Itemid=2


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 feb 2012 20:20 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
@blazr: Kombinér ovenstående billeder med en demonstrationsvideo af brug af en skilletragt, og du har et ret godt billede af det. Af forskellige årsager vil jeg ikke selv uploade billeder. Der var engang et medlem herinde, der sagde han ville lave nogle billeder, men det blev ved snakken. Men hvis der er nogen, der gider tage nogle billeder og sende dem, vil jeg selvf gerne lægge dem ind i tråden.

Denne video er en kort og udmærket guide til at bruge en skilletragt:


Men bare glem det, de siger til sidst om at tørre den organiske fase. Det er ligemeget i denne kontekst :)

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2012 21:19 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2010 02:00
Indlæg: 7
Geografisk sted: Der hvor de andre smølfer bor
tak for svarene :) jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogen forskel på røde og gule krystaller og også om der er nogen der ved hvordan man laver dem og hvilke planter/rødder man skal bruge?? opskrifter ville være rart. tusind tak på forhånd :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 maj 2012 15:52 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Nå så fik jeg kommet igang med ekstraktionen! :)

Valgte at vente med at anskaffe mig en skilletragt, da jeg tænkte at jeg kunne klare mig med en discount metode. Jeg er dog blevet klogere siden og har helt sikkert anskaffet en skilletragt til næste gang. Udover min dumhed var jeg også ret uheldig med sprøjter der var for gamle og møre og gik i stykker, en stegepipette der gik i stykker.

Pga. af alle de uheld og dumhed/dovenskab fik blandingen lov at stå i solvent i et halvt døgns tid. Heptan har jeg også fået brugt alt for meget af, da seperationen var kompliceret uden skilletragt og jeg ville være sikker på jeg fik et fornuftigt udbytte. Ligeledes har inddampningen taget ca. 1 døgn. ;)

Imorges fiskede jeg krystallerne op af solventet som endnu står til afdampning. Efter 3-4 timer hvor krystallerne er vendt og flyttet, blev de vejet; 0,63g. De er ret klare, men gule i spidserne. Det gule "pulver" der også er har jeg ikke vejet, men er afskrabninger fra skålen til udfældning.

Her er et billede: Billede

Som nævnt er der stadig en smule solvent som ikke er inddampet endnu. Når det er sket laver jeg en rekrystalisering.

//blazR

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jun 2012 19:04 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Halløj igen..

Jeg fik udført et par ekstraktioner som var meget vellykkede. Jeg læste i en anden guide, at man kunne basifisere sin MHRB+NaOH opløsning yderligere. Så efter 3. eller 4. pull, fyldte jeg noget mere NaOH i opløsningen og lavede 3 pulls til. Mere DMT :D

Ville det måske være en idé at komme 100g. eller 120g. NaOH i vandet til at starte med?(i stedet for 80g.)
Noget tyder vel på at al DMT'en ikke var omdannet til freebase ved første basifisering.

//blazR

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jun 2012 20:26 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
80 g er rigeligt IME. Jeg tror, det har noget at gøre med, hvor fint barken er pulveriseret. Hvis det er grove stykker, skal det muligvis opløses af NaOH, før alt DMT frigives. Men bare giv los. Man kan næsten ikke komme for meget NaOH i :)

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jun 2012 20:30 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Super, tak!

Ja, fuldstændigt pulveriseret har min bark ikke været.

//blazR

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jan 2013 17:23 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Det er vigtigt, at der ikke følger noget sort/brunt snask med over i skålen. Heptanfasen skal være klar uden bundfald og har typisk en svagt gullig farve. Hvis der følger noget snask med, kan heptanfasen forsigtigt dekanteres over i en ny skål. Dvs. man forsigtigt hælder heptanfasen ud af skålen, så der stort set kun er bundfældet snask tilbage i skålen.


Halløj :) Nu har jeg efterhånden prøvet denne ekstraktion et par gange og har i den forbindelse lige en kommentar til ovenstående fra guiden..

Jeg synes det er så godt som umuligt ikke at få snask med over i udfældningsskålen, men hvis man lader udfældningsskålen stå ½ times tid med snask i bunden og solvent ovenpå sætter snasket sig mere eller mindre fast i bunden og man kan dekantere solventet over i en anden skål(afhængig af hvor meget snask selvfølgelig).

Desuden har jeg oplevet at være nødt til at smutte fra min ekstraktion, hvor solventet var i kontakt med den vandige fase i minimum 6 timer.. Der blev solventet frygteligt fedtet, men ovenstående metode brugte jeg og der satte snasket sig i bunden :)

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2013 00:14 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
^ Enig.

Men hvis man bruger et målebære til at opsamle heptanfasen er det meget nemt at dekantere det over i en skål :)

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2013 12:35 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Halløj!

Nu foretog jeg en ekstraktion igår og gemte al mimosa-suppen, men i dag var der så skilt yderligere heptan ud af suppen. Jeg har nok været for utålmodig :P

Så var det jeg tænkte; istedet for at fylde de ca. 6000mL opløsning igennem min 1000mL skilletragt, kan jeg så ikke bare fylde ganske almindeligt vand i flasken, lade separere og suge solventet væk med en sprøjte f.eks?

At PH falder lidt er vel ikke nødvendigvis dårligt tænker jeg.. Det gør vel bare DMT freebasen endnu dårligere opløseligt i den vandige fase så det tvinges op i solventet.. Eller hvad? :)

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2013 13:51 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
At PH falder lidt er vel ikke nødvendigvis dårligt tænker jeg.. Det gør vel bare DMT freebasen endnu dårligere opløseligt i den vandige fase så det tvinges op i solventet.. Eller hvad? :)


En lavere pH betyder at væsken er mere sur, hvilket altid vil gøre det lettere for et freebase stof at komme over. Men det afhænger meget af hvad pH falder til... er det fra 12 til 11, eller falder den til 3?

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2013 14:03 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg målte ikke PH for at være ærlig, men fyldte vel ca. 5L vand i 5L vandig opløsning med PH 14.

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2013 14:28 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Ok, så er det nok ikke så galt. Men det vil alligevel forskyde ligevægten en smule i retning af at mere kan opløses i vandfasen, både pga at pH falder en anelse, og pga at vandfasen simpelthen er større.

Hvorfor fyldte du ekstra vand i?

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 155 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team