Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 14:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Mit grow!
Junior medlem

Hej alle sammen jeg har lavet et par emner, men vil forsøge at holde det hele i den her tråd istedet for at sprede det rundt over 100000 vis af tråde... kunne forestille mig at folk nok ikke ville synes det var det fedeste at gøre :D

Men altså som landet ligger har jeg fået nogle råd frem og tilbage, havde tænkt på at køre et vindueskarmsgrow(lol), men efter en omgang gode og givende råd har ejg besluttet at køre skabsgrow i stedet eller i det mindste sammen med. Vil jo også gerne have lidt god ryger = vindueskarm ikke godt.

Jeg har styr på gødning/jord og vil ned og købe det her en af dagene. Men har stadig lidt problemer med belysningen har set rundt omkring og har faktisk fundet noget som kunne være et potientelt tilbud...

Brugte loftamatur til 2 stk. lysstofsrør
Type GIR 236
230V 50Hz
Inkl. rør (brugte)
125 cm

hvis jeg købte nogle grow lysstofsrør i stedet for dem der er i?

Jeg regner med at mine frø kommer med posten idag og jeg smider billeder op i takt med at projketet skrider frem :D

Titel: Re: Mit grow!
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
http://www.myspace.com/godskandersen/blog/405525935

Der står der noget om hvor meget lys du kan trække fra de forskellige lyskilder. Lysstofrør kan bruges, men det bliver noget bøvl for dig :/

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Junior medlem

Hvorfor bliver det noget bøvl jeg kan se at den ved en 400w belastning kan køre 30000 lumens... og altså det er ikke noget specielt stort grow mere bare 4-6 planter :D

Men problematik er egentlig pengepungen og har fået ovenstående amature tilbudt billigt... så ville lige høre om disse er gode nok? for hvis der kan sættes growrør i denne model vil jeg klart bruge dem mest pga. prisen. Skabet jeg skal gro i er desuden perfekt til hæve sænke ting. kan du sige hvad der skulle blvie et bøvl :d for det er selvfølgelig noget der kan genovervejes hvis der er en ligit grund til at det bliver noget bøvl?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har aldrig set eller hørt om et lysstofrør, som er på 400W. Tror den på siden jeg linkede til, mener at du skal bruge 10 x rør for at kunne producere 30000Lm.
1x 40W rør = 3000 Lm --> 10x 40W rør = 30000Lm

Lysstofrør producere ikke særlige meget lys. Derved f år du nogle små planter, som strækker sig meget efter lyset, med mindre du sætter lamperne lige over planten.
Hvis jeg var dig og sparede en 1000kr op, ville jeg hellere købe et 125W HPS system.

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ellers her er der en som gror med sparepære, som du også kan se lidt på. Mener han fik 50g ud af sine 4 planter
viewtopic.php?f=17&t=36035&p=482684&hilit=Sparep%C3%A6re+grow#p482684

Junior medlem

Ok ok jeg kan se hvad du mener så

Men altså 50g sys jeg egentlig lyder fint ud af 4 planter :D

Men altså jeg har to tilbud jeg overvejer

Sælger mit lampe sæt, med en varm pære og en kold pære, som egner sig perfekt til at gro planter indenfor.
Pærene:
150W blå/hvid til rødder (start)
150W gul til blomstring (slut)
Andet:
Lampeskærm
Transformer til 150W
500 kr. ca.
eller

Brugte loftamatur til 2 stk. lysstofsrør
Type GIR 236
230V 50Hz
Inkl. rør (brugte)
125 cm

med nogle pærer her gerne nogle ligesom dem der bliver nævnt i den tråd du har linket
Pris: 300 kr. ca.

Hvilken løsning vil du sige er bedst?

Junior medlem

Og er der overhovedet nogen af disse to løsninger som er optimale til prisen??

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis du skal gå efter en af de to setup du skriver om, ville jeg tage den på 150W. Der får du alt hvad du skal bruge også har du et rigtig godt begynder sæt.

Vær dog opmærksom på at sættet ikke er særlig dyrt, men dit el forbrug vil stige noget over de 2-3 måneder du bruger på dit grow.
Kan sige så meget at i veg fasen vil en 150W lampe koste omkring 6,5kr og i blomster fasen 4,5kr pr. dag

Junior medlem

Hej allesammen

Så er der blevet købt en masse forskellige ting og frøene er sat til spiring :D yeeees!

Jeg har købt 3 ler potter jeg vil tro det er 2 liters.. skal ahve ngoel større i takt med at planterne bliver større :d

Men hensyn til lys satsede jeg og købte en 400w lampe med reflector og ballast :D så den skulle være i vinkel dog rimelig stor til mit lille grow. But WTH det var et råd jeg havde fået herinde og andre gav mig et andet råd, så jeg måtte jo abre vælge og så håbe på at det bliver en succes :D

Jeg har bøbt deca 15 liter og Pottemuld, Prima kvalitet 18 liter. Hvilket jo egentlig bare skal mixes sammen og så giver det også et ok blndingforhold :D

Gødning har jeg købt en tør gødning og en flydende

begge to har en 9-2-7 NPK skala...

Og så vidt jeg har forstået er dette fint til at vegge men jeg kommer til at mangle noget P, altså Fosfor når ejg skal til at gå i blomst :d men jeg har set mig til omkring og når dette bliver aktuelt har jeg fundet en løsning... bare at købe noget Fosfor plantetilskud.

Jeg har smidt 3 White Widow og 3 Nothern Lights til spiring... Alle 3 White Widow er begyndt at spire dog kun 1-1,5 mm og kun en Nothern Light er spiret denne dog med 5mm... Har alle stået i ca. 2 dage.

Så det får lidt ekstra tid :D

Men jeg har lidt spørgsmål

Mit skab er 80x60x200 cm og jeg vil gerne hører om der er nok plads til alle 6 planter til vegge og så regne med at der minimum er 2 hanner ud af de 6 eller hvordan?

Tænkte at det ville være ret træls hvis jeg kun tog 4 planter og 2 eller flere var hanner :D
Jeg vil desuden gerne have en smule feedback på hvad i synes om ovenstående og endelig nogle gode råd :D

:peace: Out!
PS: billeder kommer når der er noget at tage billeder af :D

Junior medlem

Hey jeg ville gerne lige hører om det er normalt at spirerne lige i starten laver nogle små sving?

der er begyndt at komme starten til bitte små blade men på 2 af planterne begynder de at dreje nedad :S

er det normalt skal planten bare lige fatte hvad der sker...

Og jeg mangler stadig lidt et svar på hvor mange planter der kan være i et 80x60x200cm skab med en 400w hps pære`?

Junior medlem

De har rejst sig må man sige

Senest rettet af Trisati 19 jun 2012 13:53, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Hej Folkens her kommer et lille opdate :D

Billede
Sådan ser de altså ud nu

jeg sys de er meget høje og ranglede men der er både masser af lys og en blæser

er det normalt nok?

hvornår kan jeg regne med 2 sæt blade?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
De er meget ranglede. Det plejer at ske når kimplanterne får for meget vand. Planten er nødt til at optage unødigt meget vand for at få de næringsstoffer den har brug for, og det eneste sted den kan gøre af det er at gøre stængelen længere og opbevare det der. Når du planter dem om kan du sætte dem dybt for at gøre dem lidt lavere.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem

Hej mine tidligere planter døde... da lyset gik og jeg var på ferie :S LORT LORT LORT

Jeg var igennem hele forløbet meget nervøs med hensyn til varmen, de nåede faktisk at blive ret store men varmen i skabet selvom det er ret stort var voldsom. Det er en stenmur i bagerste ende af skabet og muren var så varm at ejg ikke kunne røre ved det...

ER det normalt nok at et bliver så mega varmt?

Jeg har efterhånden igen mod på at prøve endnu et grow. denne gang overvejer jeg at lave et 1-2 planters growskab men hvordan undgår jeg varmen eller skal jeg bare slappe lidt mere af og lade være med at være bekmret?

Så en anden tråd herinde som havde et 2 planters skab som virkede meget meget fint og jeg ville være pavestolt hvis jeg fik mit grow til at køre så godt :D jeg ahr blæser gødning og lampe og regner med at jeg måske kan finde et 1/2 køleskab og bruge til growroom :D

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Køb et digitalt termometer der kan huske min og max temperatur. Så kan du let se hvad dine planter bliver udsat for henover døgnet. Du skal helt optimalt ligge mellem 20 og 28 grader, men fra 10 til 30 grader klarer planterne fint uden det går for meget ud over væksten.

Et køleskab er for lille til din 400 watts. Det du har nu på 80x60 er minimum for sådan en. Mange havde endda nok valgt 250 watt til det. Du kan gå op til omkring 100x100 cm (dobbelt areal af det du har nu), og så kan du altså få et rigtig godt udbytte. Lav et skab med højt til loftet, og sæt udsugningen øverst. En af de lidt bedre vådrumsventilatorer fra byggemarkedet kan gøre det, afhængigt af hvor meget slange luften skal igennem. Så burde du ikke få problemer med varme.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem

tak for svaret!

Hmm mit eneste problem er at jeg bord i en ret lille lejlighed... og jeg har ikke meget chance for at lave en større rum og det ville egentlig passe mig bedst med et endnu mindre skab, deraf ideen om et køleskab :S

Men kan godt se hvad du mener med at den 400 w hps jeg har er alt for voldsom for hold nu kæft den laver meget lys og meget varme :D

Jeg må se hvad jeg kan gøre... Den her gang skal et være mere gennemovervejet og jeg vil læse noget mere på lektien! :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
til små lejligheder / rum - vil det mest optimale være noget CFL værk..

Ganske sikker på at du vil få utroligt meget glæde ud af en 125watts CFL .. (kan købes for mindre end 500kr) .. De laver ikke så hulens meget varme, og de behøber typisk ingen ballast da de er indbygget, og så kan man dyrke en 2-3-4 planter under dem uden det store problem..

Det største problem er at de lugter.. altså planterne.. Men det kan man jo enten vælge at leve med eller lufte ud ;)

Junior medlem

OK fedt jeg vil se om jeg kan finde noget :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]