Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 19:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Heyho, Psychedelia.

Jeg stod såmen lige og vaskede op i køkkenet og så slog det mig, som den bedste idé jeg nogensinde har fået, indtil det fadede, da realisten i mig vågnede (han har åbenbart ikke brug for en kande kaffe hver morgen til at få gang i systemet - karma's a tough cunt) - Er det ulovligt at dyrke eller høste? Vi ved alle ligevel at det er ulovligt at sælge hash og pot, men er det ulovlige at dyrke det eller at høste det?

Som de fleste af os ved, er der forskellige love for de forskellige stater i USA og så vidt som jeg har forstået det, er det selv den dag idag, ikke ulovligt at dyrke pot i nogle stater, men hvor det derimod er ulovligt at høste det.

Jeg prøver bare at finde et ganske klart svar.

https://www.retsinformation.dk/Forms/r0 ... ?id=120356

Vi ved alle at når man læser disse love, kører hovedet af og til rundt på togskinner, bresmer og sætter farten op, for det er ikke lige just dansk talesprog der bliver brugt, så jeg vil simpelthen gerne vide om jeg i min lejlighed kan dyrke en pot plante lovligt, indtil den dag den bliver høstet, a.ka. legalt have en plante og passe den og så smide den ud under høsten, istedet for at 'høste' den. Ikke at jeg vil gøre det, men teoretisk set, vil det være lovligt?

Når nu vi er ved emnet, vil jeg også gerne vide hvad straffen/bøden for 2-3 planter omtrent er, i kortere træk; Hvad risikerer jeg ved at have 2-3 planter? HVIS politiet en dag står og banker på og finder 2-3 planter (eller høsten, produktet af tre planter), vil jeg kunne (på nogen som helst måde) blive udsat for en retssag/fængselsstraf, eller vil jeg blive påbudt en bøde, og hvis ja, hvad vil bøden ligge på (i store træk, er ikke interesseret i småmønter, men 1500, eller 15000, runde tal, cirkus-tal).

Takker på forhånd for jeres hjælp!
I'm well aware at der er nuværende tråde hvor bøde/fængselsstrafs-spørgsmål kan blive besvaret, men jeg har det bedst med at få et direkte svar på mit eget spørgsmål, da det tit og ofte ikke er 2-3 planter man snakker om i de tråde, og da jeg allerede havde det overstående spørgsmål om høst, føler jeg at jeg er retfærdiggjort.

Jeg undskylder på forhånd hvis der allerede er en tråd hvor begge mine spørgsmål er blevet besvaret.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Når du dyrker dem er du i bisiddelse af dem, og det er ulovligt. Længere er den ikke. Og du er nok ikke den første de har mødt der himler op om at det kun er for sjov og at du aldrig kunne drømme om at ryge det.

Hvis du bliver taget får du en bøde, hvis du ellers har ren straffeattest. Størrelsen kommer nok an på hvordan din sociale situation er og omstændighederne du bliver taget under, men et par tusinde. Ellers så læs de tråde der, for det har altså været vendt før.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem

Vil aldrig nogensinde påstå at jeg ikke vil ryge det, ikke overfor politiet, ikke overfor nogen, jeg dyrker det for at ryge det, selv. Og for ... well, for oplevelsens skyld, men i bund og grund vil jeg dyrke for at ryge det.

Sociale omstændigheder? Du bliver nødt til at uddybe en smule, så jeg er sikker på at jeg forstår dig korrekt.

Har også tænkt mig at undergå en "undersøgelse" med det dejlige search tool senere, når jeg har mere tid.

Jeg vil have en plante og den eneste der vil få det af vide er min nabo, da han har lovet at hjælpe mig med at passe den og han ... har ikke just karakteristikken til at stikke mig, især da de nok vil finde mere strafbart inde på den anden side af muren, if you get my hint, men jeg tænker helt hypotetisk, hvis jeg på en eller anden mærkelig måde bliver taget. Jeg lever i en lille kælderlejlighed og vil ikke just sige at indholdet af lejligheden vil indikere salg af stoffer, hvis det er det du mener med sociale omstændigheder. Jeg bor ikke i en hashbule, men en ganske normal lejlighed, i en ganske normal by, og jeg vil gerne have 2-3 normale planter i mit normale skab.

Junior medlem

Når du dyrker dem er du i bisiddelse af dem, og det er ulovligt. Længere er den ikke. Og du er nok ikke den første de har mødt der himler op om at det kun er for sjov og at du aldrig kunne drømme om at ryge det.

.

Så vidt jeg ved, er der forskellige grader af bessidelse.

1-3 gram: Personligt brug (Ikke strafbart, ingen bøde)
3-50 gram: Salg (Ikke strafbart, garanteret bøde)
50-100 gram: Organiseret salg (Strafbart, garenteret bøde)
100+ gram: Distribution (Garanteret straf)

Nogenlunde det skema, har jeg hørt at det skulle gå efter.

Situationen skal heller ikke forstås sort og hvidt, så lad mig spørge på en anden måde:

Hvornår går det fra at være frø/plante til at være et euforiserende stof? Når frøet er plantet, eller når høsten kommer?

follow-up: Er der nogen form for pot der kan dyrkes legalt? Jeg smugkiggede lidt rundt omkring tidligere og fandt et forum hvor der blev foreslået et alternativ til en legal svamp der kunne dyrkes i et hjemmemiljø, men da jeg ikke har nogen erfaring med svampe, vil jeg helst ikke over i den grøft.

Medlem
Brugeravatar

Så snart frøet spirer er det et brud på loven. Du kan godt få tilladelse til at dyrke industrialhamp i Danmark, men så skal du have et stykke land at dyrke på og planternes indhold af THC må ikke overstige 0,3% og ja, det bliver tjekket.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Sociale omstændigheder? Du bliver nødt til at uddybe en smule, så jeg er sikker på at jeg forstår dig korrekt.

Hvordan du bor, om du er studerende, på overførsels indkomst etc.

Og den med de 1-3 gram til eget forbrug holder ikke længere, så det er noget gammel information. Med netop det om de tolker der som værende til videresalg eller ej betyder meget. Det burde de ikke ved hjemmedyrk, og jeg tror da også de i de fleste sager ser forskelligt på om du har 50 gram hash i en pengekasse under sofaen eller 50 gram skunk i et syltetøjsglas på en hylde.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem

Jeg er studerende og på SU med et lille SU-lån.

Og som sagt bor jeg ganske ... studerende-like.

Og umiddelbart med opbevaring, nu vi er inde på det, har jeg faktisk ikke skænket det en eneste tanke, da jeg altid har under ti gram, plejer jeg bare at have det i en skuffe i hvad emballage jeg nu har, men hvis det kommer til det, med høsten, vil jeg regne med at opbevare det i en død fryseboks eller lign.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.

.

Situationen skal heller ikke forstås sort og hvidt, så lad mig spørge på en anden måde:

Hvornår går det fra at være frø/plante til at være et euforiserende stof? Når frøet er plantet, eller når høsten kommer?

follow-up: Er der nogen form for pot der kan dyrkes legalt? Jeg smugkiggede lidt rundt omkring tidligere og fandt et forum hvor der blev foreslået et alternativ til en legal svamp der kunne dyrkes i et hjemmemiljø, men da jeg ikke har nogen erfaring med svampe, vil jeg helst ikke over i den grøft.

Ikke helt korrekt. Er blevet nuppet 2 gange ved tilfælde hvor jeg har haft ½-1 gram på mig i inderlommen eller i jakkeulden.. Første gang 1500kr bøde, anden gang 3000kr i bøde..

Fik også en bøde på knap 6000kr for at være i besiddelse af små 20gram.. fik den dog nedsat til halv pris da jeg var under uddannelse ;)

Men stadig.. Er aldrig blevet nuppet UDEN at få en bøde for det, så den liste er vist ikke helt korrekt.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nový židovský hřbitov

.

industrihamp kan dyrkes lovligt, men det kræver tilladelse.

Hvor har du de takster fra? Hvis du læser retsinformation grundigt, ville du vide det ikke passer. besiddelse, høst og gro er ulovligt, og Jeg lyder sikkert som en sur gnaven mand, men du burde virkelig læse den hjemmeside når sådan et spørgsmål om lovligheden strejfer dig.

Lovtekster er som sådan altid formuleret, så de ikke kan og må misforståes - dette kan naturligvis ikke gælde i praksis, da folk bryder dem.

He whom meddles through the mind of others – He whom interpret the way of living – He whom deliberately chooses an ascetic life – He whom enlighten others to enlarge their mind – He whom indulge – He shall no longer fear death.

Junior medlem

Takker for input.

Jeg har skam tænkt mig at læse det, jeg foretrækker bare at have en straight op personlig værdi af emnet før jeg går igang med det. Jeg er meget omhyggelig og hvis jeg vil gå længere end at tænke på at dyrke, skal der laves en del research.

Taksterne fik jeg af en gammel ven som solgte ud, han sagde det var cirkus deromkring det lå, men han har så taget fejl.

Igen, takker mange gange.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]