Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 14:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Helt ude i hampen
Hej Psy!

En kammerat og jeg regner med at skal til at gro nogle easy ryders.
vi havde 5 på at købe 5 planter også har jeg to bigbud frø og et northern lights som også skal smides i jorden.
jeg dyrkede selv sidste år, så jeg ved en smule om det, men sidste gang brugte jeg ikke gødning, og derfor blev planten aldrig stor.

det bliver et grow i 6 L potter udenfor, vi har et godt spot.

men vi tænkte på at for spire og plante frøene indenfor også plante dem om til de der 6L potter (hvis det er nok???)

også fragte dem over til spottet. det er mig der skal vande dem da jeg bor tæt på, altså hvis der bliver brug for det.

jeg har også lige et par spørgsmål omkring gødning, vi tænkte på at bruge bio-bizz både bloom og gro, men hvornår skal vi bruge det, og hvor meget skal vi bruge?

Moderator
Brugeravatar

Gødningskema http://www.biobizz.com/uploads/bestande ... 9230562bbf

6 Liter er ok, men husk på at jo mindre potter, jo oftere har de behov for vanding. Så selvom det er måske er overkill for Auto's så kan det gøre noget mere dovent i 12-20 liters potter. Start dem evt. op i mindre potter, så de er nemmere at fragte til spottet, og ompot dem derude. Det er klart nemmere at have en stak potter med og noget pottemuld, leca perlite og lign. end det er at fragte dem i 6-12 liters potter.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nový židovský hřbitov
[quote="pete4442 » 07 feb 2013 11:18”]

det bliver et grow i 6 L potter udenfor, vi har et godt spot.

men vi tænkte på at for spire og plante frøene indenfor også plante dem om til de der 6L potter (hvis det er nok???)

også fragte dem over til spottet. det er mig der skal vande dem da jeg bor tæt på, altså hvis der bliver brug for det.

Hvis du gør det udendørs så plant dem da i jorden? med 6L potter får du altså ikke særlig store planter. Derudover bør i vente til vejret bliver lidt bedre, det er helt op til jer selv om i vil spire frøene imellem noget fugtigt papir, eller om i lader være. Jeg plejer oftest bare at putte frøene i en kop med fugtig jord og vente til de kommer op af sig selv.

jeg har også lige et par spørgsmål omkring gødning, vi tænkte på at bruge bio-bizz både bloom og gro, men hvornår skal vi bruge det, og hvor meget skal vi bruge?

nu snakker du gødning og jeg kan se der er linket til et gødningsskema, det bør i altså følge nøje(!) men pas på, det er ikke altid til at vide hvor meget og hvor lidt, især ikke med auto blomster.

Når det så er sagt så skal I gøde med begge dele fra planten er et par uger, da planten ikke har nogen vegetativ fase, er det altså en nødvendighed med bloom fra start af.

mvh.

[/quote]

He whom meddles through the mind of others – He whom interpret the way of living – He whom deliberately chooses an ascetic life – He whom enlighten others to enlarge their mind – He whom indulge – He shall no longer fear death.

Moderator
Brugeravatar

@Gregor
Auto's har altså en kort veggetationsperiode, typisk på en 2-5 uger, men ja ved synet af preflowers er det en god ide at skifte over til at bruge grow+bloom.

Junior medlem

okay super, tak for det, men vil det så sige at i syntes vi skal plante dem i 11L potter istedet for at få så mege tud af dem eller hvad?

det var planen at de skulle startes midt i april måed måske? - er det helt ved siden af?

og når vi skifter til bloom og grow hvor meget af hver så? :-)

Junior medlem

har læst gødningsskemaet, det ser ikke så svært ud, det skal vi nok følge.. :-)

Medlem
Brugeravatar

@Gregor
Auto's har altså en kort veggetationsperiode, typisk på en 2-5 uger, men ja ved synet af preflowers er det en god ide at skifte over til at bruge grow+bloom.

Det har du ret i, det jeg egentlig mener er, at planten er udviklet så den har kortere vegge fase, da den hurtigere bruger sin krafter på at lave blomst. En plante uden vegge fase findes vist overhovedet ikke:)

He whom meddles through the mind of others – He whom interpret the way of living – He whom deliberately chooses an ascetic life – He whom enlighten others to enlarge their mind – He whom indulge – He shall no longer fear death.

Medlem
Brugeravatar

okay super, tak for det, men vil det så sige at i syntes vi skal plante dem i 11L potter istedet for at få så mege tud af dem eller hvad?

det var planen at de skulle startes midt i april måed måske? - er det helt ved siden af?

og når vi skifter til bloom og grow hvor meget af hver så? :-)

Ja 11L er fint.

Junior medlem

okay, super, men hvornår ville i så dem? midt i april? :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
............ når frosten er væk...

ellers skal du gøre det indenfor.. så de er klar til når frosten er væk..

planten kan ikke tåle frost...

Junior medlem

okay super, jeg havde et halvt grow inden for, men det blev ikke særlig godt uden det rigtige lys og gødning.... men resultatet var faktisk helt fint!

- nogle der evt kan linke til nogle tråde om nogle der har brugt bio-bizz som gødning? :-D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]