Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 15:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: blomstring
Medlem

Hej :)
Jeg har nogle planter der er 18 dage henne i Blomstringsfasen. Og nogle af de store blade er begyndt at visne. Så er lidt i tvivl om det er meningen at de skal visne. Eller jeg har fået gødet for meget?
Har ikke noget billede at smide ind. Men er det meningen at bladene skal visne så tidligt?

Medlem
Brugeravatar

Det er ikke unormalt at de store blade visner - du kan med fordel fjerne dem da de ikke rigtig gør noget godt længere, tager bare energi fra planten som den kunne have brugt på blomsterne.... bare lad de sunde blade være :)

Medlem

Okay supèr, jeg takker for info :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nový židovský hřbitov
hvis dine planter mangler næring (læs cf guiden) kan dine blade ligeledes visne, hvis dette er tilfældet skal du IKKE fjerne bladene, da planten vil forsøge at finde næringen i andre blade og du står tilbage med et problem uden ende. gi’r det mening?

dette gælder især for nitrogen mangel. (lilla stilk)

He whom meddles through the mind of others – He whom interpret the way of living – He whom deliberately chooses an ascetic life – He whom enlighten others to enlarge their mind – He whom indulge – He shall no longer fear death.

Medlem

Ja det giver fint mening :)
men der er organisk nitrogen i det gødning jeg giver dem. Så tror ikke manglende nitrogen kan være årsagen til de visnede blade.
Men de potter de står i er nok 6-8 litters runde. Som de har ståret i det det meste af den vegetativefase og nu Blomstringsfasen. Der er muldjord og lecasten i. Kan det være årsagen, altså forlidt jord/plads/næring?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
hvilke sorter er det ? og hvad er det for en gødning du bruger og hvor meget gøder du med ? tænkte på om der stod noget om på din gødning at du både skal bruge vegge og blomsterings gødning, i blomsteringsperioden ?

at de står i små potter burde svjv ikke gøre at dine blade visner, det gør vist bare at planten ikke bliver ligeså stor og producere ligeså store skud, men ellers tror jeg nu også at det er fordi den er gået i blomst, så er det normalt at de store bæreblade langsomt visner og falder af, i mit tilfælde næsten altid nede fra og op, jeg fjerner dem dog kun når de næsten falder af - af sig selv, jeg kan ikke lige finde nogen kilder på det men har hørt mange steder efterhånden at det er en dum ide at plukke bæreblade der stadig er lidt grønne og stadig sidder godt fast, og hvorfor er der mange gode grunde til.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nový židovský hřbitov
det er helt klart en fordel med billeder, det er næsten umuligt at sige hvad der kan være grunden til dine visne blade..

Jeg ville dog under alle omstændigheder plante dem om til nogle større potter gerne >10L, nu gøder du vel også anderledes efter du har sat dine planter i blomstringsfase?

He whom meddles through the mind of others – He whom interpret the way of living – He whom deliberately chooses an ascetic life – He whom enlighten others to enlarge their mind – He whom indulge – He shall no longer fear death.

Medlem

Det skunk/haze x durban poison sativa domonant. "Power africa". Har ikke gødet i vegetativfase. Det er kun organisk BioThrive gødning bloom 2-3-4 jeg bruger. Det var det jeg blev anbefalet i biksen, når nu min jordblanding bestod af muldjord/lecasten :)
Ja jeg fatter bare ikke helt hvordan jeg smider billder ind. Bruger min galaxy s3. Tror det gør det lidt mere besværligt. For har taget billeder.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Det er som sagt helt normalt, især hvis du ikke har gødet det første stykke tid. Prøv at brække ganske let nedad i bladet. Hvis det ryger af, så er planten færdig med at hive næring ud af det, ellers så lad det sidde lidt endnu.

Jeg har brugt min android telefon sammen med imgur.com. Tror bare du skal trykke upload inde på siden, vælge gallery og finde billedet.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem

Okay takker randy :)

Moderator
Brugeravatar

Ellers så indstaller Airdroid på din telefon og følg anvisningerne. Kræver dog at din telefon er på samme netværk (Wifi) som din computer, men så er det ellers rimelig ligetil at downloade eller uploade ting fra/til telefonen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]