Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 12:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Jeg går ud fra at hvis de indtager det ved hjælp af en sukkerknald så vil de sutte den til den er væk, det er ikke så fandens behageligt at sluge sådan en terning med skarpe kanter. Derved optages syren sublingualt/gennem slimhinder og det er ligegyldigt med faste.

Du mener ikke man kan knuse en sukkerknald?
Mmmh, sådan en omgang syntetisk knas der ligger og koger i ens savl.
Kan jo næsten mærke min mave vende sig :D

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Det tænkte jeg ikke lige over, men nu er det jo LSD og den klassiske måde at indtage det på er sublingualt. Jeg tror nu stadig ikke det gør det store at faste andet end at det kan blive et irritationsmoment med en tom mave. Jeg har i hvert fald aldrig fastet før og har aldrig hørt det som en anbefaling. Har du aldrig taget noget sublingualt? Jeg læser det som om at du væmmes ved tanken? Mange stoffer har bedre biotilgængelighed sublingualt end oralt.

Junior medlem

så hvad jeg har læst mig frem til, både her og andre steder - Jeg er ikke helt sikker på hvordan vi får det, men antageligvis igennem en sukkerknald. Så skal sukkerknalden deles? og suttes på til den er helt opløst og alt, der har været i er optaget. Jeg spørger jer, for at være sikker, ingen grund til at smide pengene ud af vinduet, så at sige. :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Med LSD tror jeg ikke det vil gøre den store forskel. I får kun en sukkerknald? Hvis I deler den bliver den nok knust, den går forholdsvist nemt i stykker.

Junior medlem

Jeg er ikke helt sikker, kan ikke få fat i min ven og det er ikke min dealer. Det bliver hentet i morgen, så kan jeg komme med lidt nærmere detaljer. Jeg er lidt usikker på indtagelsen, men uanset hvordan og hvorledes, kan effekten vel ikke gå tabt, så længe man opløser den i munden?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg mener ikke at det kan betale sig med et LSD sukkerknald. For det første er biotilgængeligheden jo næsten det samme, ca 70% - men at skulle sidde og sutte på en sukkerknald, og producere meget savl, og hvad så? sluge savlet, og alligevel ende med en oral indtagelse.
Kan godt se pointen hvis du har en dråbe - at smide det op på gummerne og lade det ligge der uden at producere ekstra spyt, men at sidde og sutte på en sukkerknald for derefter at sluge savlet ser jeg ingen mening i.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Nej og effekten går heller ikke tabt hvis I sluger den, I behøver ikke frygte at I kommer til at indtage det forkert, det skal nok virke uanset. Held og lykke med turen, I må meget gerne melde tilbage og fortælle om oplevelsen, evt. med en triprapport.

Junior medlem

Mange tak for hjælpen. Jeg vender tilbage med triprapport, hvis det enten er super fedt - eller det skulle gå den anden vej.
- Rookien :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Jeg mener ikke at det kan betale sig med et LSD sukkerknald. For det første er biotilgængeligheden jo næsten det samme, ca 70% - men at skulle sidde og sutte på en sukkerknald, og producere meget savl, og hvad så? sluge savlet, og alligevel ende med en oral indtagelse.
Kan godt se pointen hvis du har en dråbe - at smide det op på gummerne og lade det ligge der uden at producere ekstra spyt, men at sidde og sutte på en sukkerknald for derefter at sluge savlet ser jeg ingen mening i.

Det kan jeg slet ikke få til at hænge sammen, Flux. Jeg har indtaget LSD på sukkerknald en håndfuld gange efterhånden, og det er absolut intet problem at holde det hele i munden i en 20 minutters tid. Når så lang tid er gået, er det meste alligevel optaget sublingualt, og det du sluger er spyt og sukker. Effekten er også ganske fin! Man kan givetvis ikke snakke så godt imens, fordi munden er fuld af syrespyt, men det er bare en del af oplevelsen :)
Ideen med en sukkerknald er jo, at du kan gemme den til senere. Du behøver derfor ikke være ved din pusher/dealer/medicinmand for at tage det. Det er jo ikke alle, der har deres egen vial, de kan dryppe fra når som helst.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det kan jeg slet ikke få til at hænge sammen, Flux. Jeg har indtaget LSD på sukkerknald en håndfuld gange efterhånden, og det er absolut intet problem at holde det hele i munden i en 20 minutters tid. Når så lang tid er gået, er det meste alligevel optaget sublingualt, og det du sluger er spyt og sukker. Effekten er også ganske fin! Man kan givetvis ikke snakke så godt imens, fordi munden er fuld af syrespyt, men det er bare en del af oplevelsen :)
Ideen med en sukkerknald er jo, at du kan gemme den til senere. Du behøver derfor ikke være ved din pusher/dealer/medicinmand for at tage det. Det er jo ikke alle, der har deres egen vial, de kan dryppe fra når som helst.

er godt klar over ideen, men forstår ikke helt hvordan det kan blive optaget igennem spyttet når spyttet bare ligger i munden?
Det kan godt være det bare er mig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Flux: Det kan det fordi cellevægen er meget tynd i munden. Stoffet vil trænge ind igennem cellevæge og ind i blodbanen via (diffusion?). Det er det samme der sker når du sniffer et stof. Molekyler bevæger sig jo hele tiden, og jo varmere det er jo hurtigere bevæger de sig. Udover det, så udjævner molekylerne gerne koncentrationen, således at de "vandre" til steder med lavere koncentration.

Hvis du drypper en dråbe lsd opløsning på huden og lader det være, vil du også begynde at trippe på et eller andet tidspunkt, fordi lsden bliver optaget igennem huden :)

EDIT: Der er self også andre forhold der spiller ind, det er sikkert ikke alle stoffer der opfører sig sådan. F.eks. har molekylets størrelse også betydning for hvorvidt det kan trænge igennem cellevægen.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]