Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 12:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey der ude.
efter et par gange at have røget til nogle fester så har jeg besluttet mig at købe og rulle min egen joint. Der er par en lille ting som jeg ikke kan finde ud af her. (tro mig jeg har ledt meget efter det). Det er så om når jeg nu skal ud og købe jointpapiret, er det så bare ganske almindeligt cigaret rullepapir eller er noget specielt jeg skal lede efter??
Håber i kan svare mig der ude :?: :?: :?:

Medlem

led efter "smoking" papes, grøn/sort/blå det squ lige meget, de er meget ens hvis du spørger mig. Ellers så bare ocb/rizzla hvis din tank ikke har andet. Til filter vil jeg forslå du køber smokers choice(ofc :D)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

led efter "smoking" papes, grøn/sort/blå det squ lige meget, de er meget ens hvis du spørger mig. Ellers så bare ocb/rizzla hvis din tank ikke har andet. Til filter vil jeg forslå du køber smokers choice(ofc :D)

Nah, hvis man alligevel skal ryge uden andre, og ikke er så rutineret, er det vel bedst at købe sorte papers, og guld/grønne smokers choice filtre, så man kan lave en solid 1-smøgs =)

Junior medlem

Jeg takker og bukker, det vil jeg kigge efter næste gang så!!! Med henhold til filter, har set mange bare lave deres eget ud af noget karton, pap eller lignende. er det ikke fint nok?? spille kort har jeg også læst at man kunne bruge? :cheers:

Medlem

Det kan man godt, men vil anbefale filtre der er beregnet til det. De filtrere mere.

Medlem

Hvis du selv vil lave filtrene er pizzariamenuer udemærkede til det :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Det kan man godt, men vil anbefale filtre der er beregnet til det. De filtrere mere.

Først... What? Hvorfor skulle de filtrere mere end et hjemmelavet filter? Og hvorfor tror du det er godt med mere filtrering? Det eneste filteret skal holde ude af dine lunger er tobak og cannabis, det er bare et spørgsmål om at bukke, hvad end man bruger, nok gange.

Lav du bare dine egne filtre, find et eller andet der ligger og flyder som alligevel skal smides ud, gamle magasiner f.eks. ingen grund til at spilde penge og papir på luxusfiltre. Det kan godt være svært at lave et ordentligt konisk filter i starten, men ruller man i hånden er det IMO ikke nødvendigt, da man kan forme mixet så det gør arbejdet for én.

Medlem

Du kan snildt lave dem selv, resultatet er bare ikke det samme og det ville være tage en krig for en nybegynder at lave et godt cone med hjemmelavet filtertips, jeg syntes ihvertfald ofte at de bliver meget grimme og dårlige med det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Køb nogle filterchips, de er beregnet til det, og har endda indbygget guide til rulning, og er meget lettere at have med at gøre. Og så koster de 10 kroner visse steder, det er ret godt givet ud, og du støtter dansk ryger-industri ;)

Hvis du bare finder noget tilfældigt, kan du enten risikere at det er for tykt, får bukkede kanter, og der kommer lufthuller mellem papiret og filteret. Eller at det er for tyndt, og filteret klemmer helt sammen, når du holder på det.

Junior medlem

Okay, jeg takker for hjælpen :D men ender nok med at tage ind i en shop, hvor jeg måske kan få lidt guiding :D
God ryger!!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Når du stadig er forholdsvis uerfarren så vil jeg sige fuck det med bestemte mærker. Det er ofte en smagssag og det er sku næsten ligemeget om du køber OCB, smoking eller rizzla. Selvfølgelig er der forskel, men du vil alligevel ikke mærke den store forskel i at rulle en joint, da jeg går ud fra du stadig skal have lært hvordan DU bedst ruller en pind og med hvad.

Har selv haft mange forskellige favoritter af paper og filter, men er sku egentlig ret ligeglad når det kommer til stykket. Mange siger at et bestemt mærke er bedre end andre, men hvis man kun har brugt OCB f.eks - ja så har man jo ikke særligt meget at sammenligne med og det er så bare det man er vant til at bruge.
Ligesom nogle foretrækker Tuborg frem for Carlsberg - så er det en smagssag og igen bare en fucking øl.

Er sikker på du nok skal på prøvet nogle forskellige mærker af samt rullemetoder og den vej finder du hurtigt ud af hvad der passer til dig :)

Mvh

Junior medlem

Når du stadig er forholdsvis uerfarren så vil jeg sige fuck det med bestemte mærker. Det er ofte en smagssag og det er sku næsten ligemeget om du køber OCB, smoking eller rizzla. Selvfølgelig er der forskel, men du vil alligevel ikke mærke den store forskel i at rulle en joint, da jeg går ud fra du stadig skal have lært hvordan DU bedst ruller en pind og med hvad.

Har selv haft mange forskellige favoritter af paper og filter, men er sku egentlig ret ligeglad når det kommer til stykket. Mange siger at et bestemt mærke er bedre end andre, men hvis man kun har brugt OCB f.eks - ja så har man jo ikke særligt meget at sammenligne med og det er så bare det man er vant til at bruge.
Ligesom nogle foretrækker Tuborg frem for Carlsberg - så er det en smagssag og igen bare en fucking øl.

Er sikker på du nok skal på prøvet nogle forskellige mærker af samt rullemetoder og den vej finder du hurtigt ud af hvad der passer til dig :)

Mvh

Vil også lige hører nu hvor det lyder som om du har rimelig godt styr på det;) kan et jointrør anbefales?, og hvor mange gange kan man bruge dem?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Et rør kan helt klart anbefales. Jeg har det dog med at miste/smide mine væk, så jeg er gået lidt fra det igen. Men ja - hvis du kan få en OK pris på rør, så kan det anbefales i hvert fald at prøve. Syntes også det er en smule nemmere generelt at rulle med et rør - selvom det hele bliver lidt længere.

Har selv flere gange selv lavet dem, fra 2cm-10 cm med gode resultater. Behandlede dem dog ikke med lak eller noget, så efter et par dage blev de smidt ud.
Du kan få rør i en del forskellige materialer. Nu ved jeg ikke hvilken træsort der umiddelbart er bedst, men har flere gange købt nogle i mahogni samt teak træ og de var virkelig gode. Tror jeg gav 100kr ca. for 3-4 stk i den lokale headshop. Glasrør er virkelig gode - elskede at putte min joint i køleskabet i 5-10 min, så hele pinden inkl. glas var kold. Du bliver ikke mere/mindre skæv, men det at glas røret er koldt på læberne det første minuts tid, var egentlig meget rart. Det med at pinden bliver kold er egentlig bare noget der tiltalte mig psykisk - for så var det hele koldt. Ved godt det pænt hurtigt bliver lunt/varmt igen. Gjorde det selvfølgelig ikke hver gang, men ofte til dagens første pind ELLER hvis jeg havde fået fat i skunk.

Husk dog at rens dem for hver gang du bruger dem. Gjorde det dog selv kun en gang om dagen, men det var så også i kogende vand med rengøringsmiddel osv. For at få det helt rent. Men hvis du kun ryger f.eks 1 pind om dagen, så kan du godt nøjes med hver 2.-3. dag, dog lige køre et eller andet gennem hullet så evt. groft snask osv. lige kommer væk. Tager 1 minut at gøre.

Nå - langt svar på et kort spørgsmål, men håber jeg kom hele vejen rundt :)

Mvh

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]