Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 21:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 85 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland
så er der gået 5 uger. og jeg syntes efterhånden der er mange blade der er ved at blive lidt for lysegrønne og gule. men jeg har idag gødet med lidt under halv styrke og håber det retter lidt op det. jeg valgte at bruge lucas formula da jeg syntes den er lidt nemmere end GHE's skema, og så sparer jeg gro produktet. hvis i ikke kender den. består den af 8ml micro og 16ml bloom til 3.8 L vand. gødningen er fra GHE. Lucas fandt ud af at microproduktet indeholdt nok N så gro delen af det 3 parts produkt var ikke nødvendigt, da bloom og micro indeholdt alle de nødvendige næringstoffer.
en lidt trist nyhed er at jeg er kommet til at brænde bladene på den ene plante en smule, og de er blevet meget lysegrønne. som kan ses på billederne nedenunder.
og jeg tror faktisk at den med brændte blade er blevet en herma. den har i hvert faldt fået noget der ligner pollensække hvor der stikker de hvide hår ud. hvilket jo er ret irreterende, MEN hvis det giver en bunke frø så jeg kan gro lidt til sommer udendørs er det også fint :)
her er lidt billeder, det er på billede 4 i kan se de små pollensække, håber i kan hjælpe og bekræfte om det faktisk er pollensække eller ikke. den anden plante har dem ikke....
når ja og hvis planternes højde har nogen interesse så er den lille ca. 26-27cm og den store 34-35cm.
Billeder:
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Senest rettet af sincewhen 10 jan 2013 17:40, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Det ser da godt ud... :cheers:
Tror bare du skal fortsætte med at skrue op for gødningen.

Syntes ikke jeg kan se pollensække på billederne, kun blomster.

Medlem
Brugeravatar

takker :)
her er lige et lidt bedre billede, bare for at være helt sikker, men syntes da det ligner pollensække ?
Billede

Medlem
Brugeravatar

Tror det er en hun, men er ikke sikker.
Har du kigget her: http://dcfonline.dk/cf/sex_MINI.htm

Medlem
Brugeravatar

ja har læst den igennem mange gange efterhånden heh :)
efter lidt kiggen på forskellige hjemmesider lader det ikke til det er pollensække, da hermaer ser meget mere ekstreme ud end mine gør. men syntes nu alligevel det ser lige underligt ud. jeg venter og ser hvad der sker :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
det er en hun. Det er en kønsknop.

Du har stadig din strømforsyning liggende på gulvet.. FY HA!

Medlem
Brugeravatar

dejligt takker, du har lige reddet min dag :D
ja hehe den kom ind igen. men vil så sige at jeg ikke ordner noget med vand inde i skabet. vander altid med underskåle på et bord uden for skabet (Y)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

du skal først blive bekymret hvis du ser en kugle der minder lidt om den der, men hvor der typisk ikke stikker hvide hår ud af..

Måden du kan tjekke det på, er ved at trykke let på den.. hvis der kommer en masse små "bananer" ud af "kuglen" så er det en han.. (du skal selvfølgelig pille knoppen af først for at tjekke det så du ikke trykker pollen ud i skabet)

Medlem
Brugeravatar

har lige kigget dem igennem, og der stikker hår ud fra de fleste så regner da med det er en hun. takker igen for svarene :)

Medlem
Brugeravatar

vælger at ligge 6 uges update i aften da jeg har lidt problemer med gødning, og håber i kan hjælpe mig lidt inden jeg skal vande i morgen.
jeg syntes efterhånden at mange blade er begyndt at blive gule, og visne. som jeg tidligere har fået at vide, skulle dette være meget normalt, men jeg syntes efterhånden der er ret mange hvorpå det sker.
især på den store plante, her er det så bare toppen der er begyndt at blive gul, de nedre sideskud ser helt fine og grønne ud, men alle toppens blade er meget lysegrønne og jeg er bange for at de snart bliver gule allesammen.
efter hvad jeg har kunne læse mig frem til, skulle dette være mangel på gødning, men alle spidserne på bladene (næsten alle blade) er gule eller brune som skulle være en indikation på overgødning, så jeg forstår det ikke helt.
jeg har kun gødet 2 gange, og sidst gik jeg op til halv styrke. ville lige høre hvad i syntes jeg skal gøre i morgen når jeg skal vande. hvor meget gødning osv.
jeg har i hele perioden vandet med PH justeret vand der har ligget mellem. 6.0-6.5 ca. jeg har nu fået fat i en PH måler så jeg ved præcis hvor meget den ligger på. de sidste 2 gange har jeg også tjekket runoff fra potten efter jeg har vandet, og PH'en ligger på 6.2 i begge potter.
her er lidt billeder.
starter ud med det positive :)
Billede
Billede
her kan i se hvor lysegrønne/gullige topbladene er på den ene.
Billede
Billede
Billede
her har jeg fået sat en blæser ind som blæser direkte ned på planterne og lampen for at give lidt bevægelse, og undgå flere brændte toppe :)
Billede

Moderator
Brugeravatar

Synes det ligner mg mangel. Det er typisk med lysegrønne blade, med mørkere åre, samt blade der folder op ad.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jeps. enig.

Medlem
Brugeravatar

shiet, synes det bliver værre hele tiden. men har gødet dem her til aften med ca. 3/4 styrke, og vil så gå op til fuld styrke næste gang :)

Medlem
Brugeravatar

det går efterhånden rigtig hurtigt med de udtørrede blade og er ved at blive godt bekymret, da det ville ærgeligt, hvis det ender med at planterne dør, eller ikke udvikler sig videre.
undskyld jeg igen spørger, men jeg syntes det er svært at finde lignende tilfælde. jeg har læst mange tråde og kigget på andre forummer også, men syntes ikke jeg kan finde noget der ligner mit tilfælde.
mit egentlige spørgsmål er om jeg har overgødet eller om det stadig er mg mangel. for hvis det ikke er overgødning får de altså en ordentlig omgang gødning i morgen når der skal vandes, altså fuld styrke. jeg syntes bare folk skriver over det hele at autoflowers er meget sensitive over for gødning, så troede næsten ikke at de skulle gødes. medmindre det selvfølgelig er nutrient burn der sker på mine planter, så skal de vel bare flushes.
men er der nogle der kan svare på det ? håber nogen kan hjælpe som altid. takker :D
billeder.
som i kan se er det faktisk kun alle fanebladene (hedder de ikke det ? ) altså de store. så det er vel ikke nutrient burn da dette vel ville kunne ses på hele planten ?
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

kunne rent faktisk godt minde rigtigt meget om nutrient burn.. Men hvad det lige er er mig sku en gåde!

Er der micronæringsstoffer i din gødning?

Hvad siger luftfugtigheden i dit skab, og hvad med varmen?

Det hvertfal sygdom af en slags.. det ser ikke normalt ud..

Hvis det var mig ville jeg nok flushe planterne fuldstændigt og så starte forfra med gødning.. på den måde kan du ihvertfal udelukke at det er for meget gødning..

Det kunne jo godt tyde på at det har noget med din gødning at gøre, hvis du gødet for 2 dage siden og det så er blevet endnu værrere.

Medlem
Brugeravatar

Yes micro delen indeholder alle mikronæringsstoffer, og det skema jeg bruger skulle virke perfekt efter andres mening . Temperaturen ligger på 20-25 om dagen og omkring 20 om dagen. Og luftfugtigheden på 35-45 om dagen og 50-60 om natten. Tror jeg vil flushe i morgen så, selvom jeg næsten ikke har gødet så jeg syntes det virker lidt underligt hvis det er overgødning. Håber der er nogle andre der også har en mening om det. Men tak for svaret maxi :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det svært at sige.. men hvis det var mangel på gødning så ville de typisk starte nedefra med gulning af blade som så senere krøller sammen og visner..

Det ligner lidt det.. men fordi planten både er lidt gulig i det, og fordi det er platter på bladene så kan det være en blanding..

Hvad var det du brugte i din jord igen.. bare pottemuld eller?

Medlem
Brugeravatar

ja det er, tror det hed blomsterpottermuld er ikke helt sikker, kan bare huske ordet blomst indgik.
men flushede jorden med 5-10 liter vand inden jeg omplantede, da jeg var bange for jorden indeholdt for meget gødning til de små seedlings. så den del af gødningen der var tilbage burde være forsvundet hurtigt, det så også sådan ud i uge 3-4 da der efterhånden manglede N.

Dedikeret medlem

Det ligner en overgødning og blev værre da du øgede tilførslen af gødning. Jeg tror det er overgødning. Det kunne også forklare at planten viste symptomer på mangel på Mg, hvis dette blev låst ude i den begyndende overgødning.

Hvis jeg var dig ville jeg skylle potten igennem med rigeligt vand, helst med en pH på 6.0 - 6.5, men postevand kan nok også gøre det. Omkring 3-4 gange mere vand end potternes volumen er formodentligt nok til at fjerne overskydende næringssalte. Derefter kan du gøde med ca. halv styrke.
Det er altid en god ting at gøre ved utilsigtede pH udsving / gødningsproblemer, da det i nogen grad 're-setter' jordens indhold af salte.

Om det løser dit problem skal jeg ikke garantere, det er bare et kvalificeret gæt. :)

Medlem
Brugeravatar

så er der blevet flushet med PH vand på 6.5, hver potte fik 15 L. og fik derefter gødet med lidt under halv styrke.
vender tilbage med update på torsdag :)
tak for hjælpen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 85 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]