Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej medrygere og nydere

Jeg har siddet og læst en masse om politiets nye narkometer Dräger 5000, det er jo lidt af en helvedes maskine!

Jeg tænkte os rygere, som bestemt mener, de er istand til at køre bil et par timer efter at have røget. Burde vende hjernerne, og tænke over hvad vi kan gøre, for at undgå at miste kortet og istedet blive dømt efter næstbedste alternativ.

Jeg tænkte en situation hvor man bliver stoppet i bil, og er bekymret for om de vil måle en positiv.

Kan man ikke tage et bud, eller nold i munden og stige ud af bilen, så vente på betjenten kommer. Så snakke venligt med ham "med sit skrå i munden" vise kørekort og svare på hans spørgsmål. Hvis så betjenten beder en om at af give en narkotest så sige selvfølgelig, tykke sit weed og fortæl betjenten du "pludseligt" blev så nervøs at du kom til at spise noget af det stash du havde gemt i munden da de stoppede dig. Spytte lidt ud som de kan teste eller se er weed, sig at du godtnok ikke havde røget da du kørte bil, du bare lige fik lyst og hentede til en lille joint af en kammerat.
når man så efterfølgende "måske" skal på hospitalet for at afgive blodprøve, ja så har man jo lige spist "en ukendt mængde weed", men de kan ikke se om det er før eller efter du kørte.

tror i det ville kunne føre til man ikke mister sit kort, og i stedet bare bliver straffet for besiddelse og evt. for forhindring af politiets arbejde??

Har også læst at asparin kan ødelægge de enzymer som maskinen bruger eller finder, er bare ikke sikker på det. Tja så gemmer man bare en asparin i kinderne.

Flere bud?

Dedikeret medlem

Tror godt nok det er en dum ide lol du vil da blive revet rundt lige så snart de ser du gemmer noget i munden.
Og du ved vel heller ikke om han vil teste dig for hash bare fordi han beder dig om at stige ud af bilen?
Det ville jo være en rimelig dum situation hvis han bare lige vil visitere dig fordi et eller andet er sket i nærheden feks.

Junior medlem

Hej Patrix, i eksemplet stiger jeg ud af egen vilje, betjenten siger ikke jeg skal. Jeg stiger altid ud af bilen når jeg bliver stoppet, og vil råde alle til det. Er siden jeg flyttede til Aarhus blevet stoppet 25-30 gange på 4år, bilen lugter altid af weed, derfor sprøjt deo og ud af bilen. Evt kig på din baglygte og sig du troede det lort var gået i stykker igen. De har aldrig bedt mig åbne bilen de har kigget ind af ruderne.

Vi ved aldrig hvor meget de har tænkt sig at bruge de nye maskiner, men har satme skulle blæse mange gange, det er selvom jeg ALDRIG drikker, men ryger en masse hehe

Så mener jeg i øvrigt jeg nemt kan gemme 1g hash eller skunk i munden ude de opdager det, det afhænger nok af hvor meget skæg man har på fjæset :)

Dedikeret medlem

Hm ideen er måske slet ikke så dum.. følger lige med i tråden.

Junior medlem

Hej Fso
Jeg er ret skarp i jura, fordi jeg arbejder med det, godtnok i en helt anden boldgade! Men jeg har ikke kunne finde noget som helst der tyder på, at en sådan handling ville være værre for en som er afhængig af kørekort, end den evt. straf man ville få for besiddelse og forhindring af politiets arbejde.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
tror ikke der er nogen udvej to be honest... og tror sku ikke der er noget menneske der kan gemme et gram skunk i munden uden nogen opdager det lol? :D grene og blade der lugter hjerne meget, hvordan vil du tale med betjenten? XD

men ideen med at sige "er min baglygte gået igen?" er virkelig god imo, for så leder man jo tankerne hen på en anden ugerning, som betjente dog ikke kan straffe dig for (medmindre den rent faktisk er i stykker ;)).

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
I Drägers egen materiale for apparatet står der, at det kan bruges i temperaturer mellem 4-40 grader celsius. Så skulle man blive taget her i vintermånederne, er der måske et spinkelt håb for, at man kan argumentere for at det er et falsk positivt svar. I hvert fald når man er under 4 grader.
http://www.draeger.com/media/10/00/98/1 ... 006_en.pdf

Hvis de vælger at teste dit spyt alligevel, og du så har stoppet kæften med THC, er der i hvert fald ingen chance for at den er negativ :P

Dedikeret medlem

tror ikke der er nogen udvej to be honest... og tror sku ikke der er noget menneske der kan gemme et gram skunk i munden uden nogen opdager det lol? :D grene og blade der lugter hjerne meget, hvordan vil du tale med betjenten? XD

men ideen med at sige "er min baglygte gået igen?" er virkelig god imo, for så leder man jo tankerne hen på en anden ugerning, som betjente dog ikke kan straffe dig for (medmindre den rent faktisk er i stykker ;)).

Nu skriver han jo også hash eller skunk - så jeg tænker på en klump hash med chokolade overtræk gemt i guldkaramel fx, som man stille og roligt pakker ud og putter i munden hvis man bliver stoppet.

Medlem
Brugeravatar

For det første, hvad mener du med "et par timer"? vi kan vel godt blive enige om at kørsel i påvirket tilstand ikke er acceptabel, også selvom man selv føler man kan køre ordentligt. Det tager ca. 4 timer før niveauet af aktiv THC er så lavt at vi ikke længere kan snakke om det påvirker en. Efter de 4 timer vil det være forsvarligt at køre igen hvis man da ellers føler sig klar nok i hovedet til det, nogle kan godt føle sig sløve/trætte i længere tid efter de har røget, men påvirket er man ikke længere.

Det med at tage lidt i munden tror jeg næppe vil virke. Koncentrationen af THC i blodet er lig koncentrationen i spyttet. Det kan godt være at man kan bruge undskyldningen at man har haft noget i munden hvis narkometeret tester positiv, men da de helt sikkert vil tage en med til blodprøve vil de her ganske rigtig som du siger også måle at du har THC i blodet. Problemet er bare at du ikke kan skyde skylden på det du tidligere har "spist". For det første skal det først have været opløst i et fedtstof før det bliver optaget effektivt og kommer ud i blodet og for det andet tager det ca. 1 time før det vil begynde at blive optaget i blodet, dette er vel og mærke når det er blevet opløst i et fedtstof først. Jeg kan dog kun gætte mig frem til at det vil tage endnu længere tid hvis det ikke var opløst først og samtidig vil det være meget lidt der overhovedet vil komme ud i blodet. Dermed ikke sagt at man dog kan være heldig at de personer der nu end står for alt dette ikke tager det i betragtning, men lader sig overbevise af din forklaring.

Husk dog på at narkometeret stadig kun er under prøve og anvendes så vidt jeg husker kun ved razzia uden for christiania.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Husk dog på at narkometeret stadig kun er under prøve og anvendes så vidt jeg husker kun ved razzia uden for christiania.

Det tror jeg du har ret i. Det er stadig på forsøgsbasis i Københavns kommune og anvendes af politiets taskforce, men vist også af alm. færdselsbetjente..

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/1 ... 081041.htm

Artiklen er fra 30 dec, så går ud fra tingene er som skrevet i den.

Men når alt kommer til alt er det så ikke bare nemmere at parkere et andet sted i københavn og gå på staden? Jeg er næsten altid med det offentlige til staden, og bliver virkelig aldrig nogensinde stoppet. Og hvis jeg gør glæder jeg mig til at filme det hele :)

Junior medlem

joy-biden: har lige lavet forsøget: spillede kort i en halvtime med mine venner med et gram hash i munden, ingen opdagede noget. nok noget andet med skunk men nu er jeg fra Jylland "ved ik med dig" her over åbner vi ikke munden når vi taler, nogen kalder det jysk....

Pointen er ryger man i retten, dømmes man kun hævet over en hver tvivl. Bøder og hvad betjenten ellers får en til at skrive under på, hænger man på.

men ja det med lyset virker hver gang, 1/4 af gangene ender det med de går alt lys igennem med mig, så står vi der og blinker ude ved vejen. virker mest fordi jeg altid kører i skrot bil :) ellers biler de altid helt forvirret og glemmer hvad de ville stoppe mig for det er hylende morsomt, hehe dumme betjente. en af mine venner kalder det ryger-betjent-flirten "siden vi blev stoppet, efter vi havde set klovn the movie med mandeflirten"
___
Fnughat: helt sikkert altid nyttig viden, havde eg ikke set.
her et tip til fartbøder fotovogne, laser, policepilot osv: bed se kalibreringsattesten den har ofte ikke fået opdateret, skal kalibreres hele tiden "sådan virksomhederne stjæler vores penge" har fået annulleret over mange bøder på den konto.
Drägers skal ikke kalibreres øv :(
____
FSO: helt sikkert, eller tyggegummi med ryst i :)
_____
Peter Pan: navnet passer til teksten.
Jeg har kørt over 2 mil over 19 år skæv på MC, bil og lastbil har aldrig lavet så meget som en ridse, eller kørt andet end en dum due ned. Dermed ikke sagt det ikke er et problem hos nogen, vi reagere jo alle sammen forskellige, på forskellige typer cannabis nol, skunk eller pot alt med måde.
Har mange venner der lader mig køre deres bil på fx fisketur fordi de ikke kan lide kan/har lyst, deres valg. min farmor på 94 kører bil dagen efter hun har fået valium, det er lægens råd hun venter så "længe" Hvis du vil åbne en tråd om faren ved kørsel og cannabis så deltager jeg gerne, jeg har læst utallige studier fra USA, england og new zealand osv som ikke påviser nogen forskel... eller jo man har en tendens til at køre en smule mere roligt, end bilister som ikke har røget, men det skulle ikke være fordi man havde lavere reaktions evne. Husk nu at tjekke studiet bag de avis artikler du læser, samt husk at give din egen kritiske vurdering af hvordan de har tilrettelagt forsøget fra enden til anden. Har personen testet i simulatoren røget før, hvor meget, hvor ofte, er det første gang, måles reaktionsevnen uden de har røget, testes der i forhold til 0.5promille alkohol. Kan man teste folk i simulator, det er jo ikke det samme som en bil osv......

forresten føler jeg mig ikke istand til at køre en bil efter en halv øl, da slet ikke 0,5åromille! sådan føles det faktisk når man kun rører alkohol et par gange i årtiet, det slår hårdere end man tror. Hvad hvis jeg er grønlænder eller asiat "som mangler et alkohol nedbrydende enzym" de/vi må også køre med samme grænse som alle andre. Selv om det er lægeligt bevist at nogle fra de folkeslag nemmere beruses end andre.

Er du sikker på at maskinen måler den nedbrudte THC som fedtvæv indeholder efter rygning, og ikke det aktive THC som er i kroppe lige efter man har røget/spist og i selve planten. Jeg mener netop det er det der gør maskinen så "populær" nemlig at den kun måler aktivt THC, altså det man lige har indtaget, eller det som er i planten. Det med den fanger weekendrygerne er vist en misforståelse såvidt jeg har kunne læse, eller jo hvis man ryger hverdag i årevis og har været røg fri i 14 ville man stadig kunne læses positiv.
I mit tilfælde hvor jeg gnasker en klump, smurt ud over alle mine tænder som tjære ville jeg mene det var nok til spyt testen ikke kunne valideres. Når jeg så får taget blodprøve, som alligevel tage fra 15-90min før jeg er ved en læge, så vil den test ikke kunne være hævet over en hver tvivl "hvor stærk var det jeg spiste, hvor længe er der nøjagtig gået, har nogen taget tid, er lægen ryger, er politimanden, er dommeren osv. ender alt sammen i retten hvor et menneske "dommer" sidder og skal dømme uden med en masse tvivl...
Jeg kan personligt selv mærke en god kage efter 15min på trods af jeg har røget inden jeg spiser den.

Narkometeret ønskes af politiet i alle patruljebiler, jeg tror personligt det kommer det inden længe "2013-14". De koster kun 20.000-, peanuts i forhold til alt det andet udstyr de har i bilen.

Håber ikke du tager det som en sviner, det er det ikke ment som. Mener bare man skal passe på med at generalisere, især i diskussioner på fora.

Medlem
Brugeravatar

Jeg tror du mangler grundlæggende forståelse for hvordan rusmidler optages og påvirker organismen. Samtidig vil jeg også mene det er dig der skal forholde dig mere kritisk over for hvad du læser. Jeg kender udmærket godt til de undersøgelser der er lavet i forbindelse med kørsel under hashpåvirkning og at de viser at man kører mere forsigtigt. Undersøgelserne er bare ikke særlig omfattende og det er slet ikke dokumenteret nok til at man kan tillade sig at komme til den konklusion at kørsel under påvirkning er helt ok. Hvorfra du ved hvor jeg har min viden fra aner jeg ikke, men den kommer bestemt ikke fra dårligt skrevet avisartikler eller pro cannabis sider/magasiner.

Ud fra det jeg kan læse mig til så måler deres maskine aktivt THC og ikke de inaktive metabolitter hvilket også kun giver mening set ud fra detektionstiden. Som jeg skriver giver jeg dig helt ret i at spyttesten ikke kan bruges til at måle koncentrationen af aktivt stof i blodet, men en efterfølgende blodprøve vil med alt sandsynlighed buste dig. THC er en olie, fedt opløselig, og kan derfor ikke i fri form blande sig blodets vandfase. Derfor vil der også trænge ekstremt lidt ud i blodet, hvis overhovedet noget, når du bare spiser ren klump eller skunk. Derfor holder det ikke at sige at det THC der kan måles i blodet stammer fra det du lige har spist. Sagen er noget ganske andet hvis du fx har bagt småkager med hash, men det er jo ikke tilfældet her.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes det bedste argument for at straffen for at køre med den mindste rest af THC i blodet er dybt uretfærdig og en hetz fra politikernes side, findes når man læser indlægssedlen til Sativex, og Dronabinol/Marinol.
Man må gå ud fra at der stilles krav til medicinal firmaer mht. til at teste for trafiksikkerhed. Og når de er kommet frem til at ''Forsigtighed tilrådes ved bilkørsel og maskinbetjening'' er tilstrækkeligt, så må det kunne bruges som bevis for at 3 års frakendelse med alt hvad det medfører, intet har med trafiksikkerhed at gøre.
Det er trods alt det samme stof.

http://pro.medicin.dk/Medicin/Praeparater/6456

Måske man kan snyde den maskine ved at have et sukker bolche, som ikke farver, i munden..?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jeg nævnte slet ikke hash i mit indlæg, man kan sagtens have et gram hash i munden uden nogen ser der, de gange jeg er smuttet forbi politiet på christianshavn under en razzia har jeg lagt min klumb i munden (klar til at sluge hvis det sku blive nødvendigt), men de har aldrig stoppet mig (i must look like an angel lol).
holder stadig på at man ikke kan skjule et gram skunk fra en person der vil tale med en. ellers skal personen være blind og... hvad fuck hedder det når man ikke kan lugte? hvis det overhovedet er en ting :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Tror ikke den holder, desværre.. Testen virker via spyt, hvor du får stukket en pind i munden nogle minutter, får så at blive analyseret i maskinen. På de minutter du har haft den givne klump i maven, kan du umuligt nå at have optaget lidt af klumpen.

Edit: for satan jeg er dårlig til at formulere mig...

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

true, men man ville jo kun gøre det hvis man var skæv i forvejen - ideen, så vidt jeg har forstået, er at betjenten tænker "han er ikke påvirket af hash, testen er positiv fordi han har hash i kæften fordi han gik i panik"

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Så bliver man vel sendt videre til en blodprøve, for så at blive yderlige busted.
Hvis du har klumpen i munden og bliver testet positiv, giver forklaringen, så står betjenten i dilemmaet, skal jeg sende vedkommende videre eller ej. Gæt hvilken han vil vælge :?

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så bliver man vel sendt videre til en blodprøve, for så at blive yderlige busted.
Hvis du har klumpen i munden og bliver testet positiv, giver forklaringen, så står betjenten i dilemmaet, skal jeg sende vedkommende videre eller ej. Gæt hvilken han vil vælge :?

Ja, så skal man til at stå og forsvare det i sidste ende over for en dommer, hvis man vil gå i retten.. Alt i alt en dårlig taktik.
Meget bedre ville det være hvis maskinen kan narres til at give negativt resultat. Jeg skrev lidt længere oppe om måske et bolche ville kunne ændre resultatet, man har trods alt nogle minutter til at få pinden i munden smurt godt ind i sukkerspyt. Negativt resultat og du kører derfra efter få min.

Dedikeret medlem

Spørgsmålet er vel også om tidsrummet fra man tygger i klumpen til blodprøven tages kan bruges til at så tvivl om resultatet. I så fald er det jo en vinder.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

tror de er pisse lige glade... hvis de tror man er skæv og de på en måde kan måle man har thc i blodet bliver man bustet. de er jo ikke bange for at straffe folk for at have røget for flere dage siden.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]