Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 14:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

http://ekstrabladet.dk/sport/betting/sp ... 863043.ece

Lottomillionær satser på hash og nøgler
Bob Erb var på vej til sin fars begravelse, da han besluttede sig for at investere i lottokupon - nu er han blevet mangemillionær

16:53, 12. nov. 2012 Michael Winther-Rasmussen

facebook Twitter E-mail
Det er ikke Wupti Pede, der pludseligt er kommet til penge, men til gengæld kunne det måske være ham, som canadiske Bob Erb skal lægge vejen forbi, når han skal til at bruge løs af sine nyvundne lottomillioner.

Den 60-årige bygningsarbejder fra Terrace i British Columbia lægger således ikke skjul på, hvad og hvem, der, udover ham selv, har udsigt til at få glæde af de næsten 150 millioner kroner, som han vandt for godt en uge siden.

De skal hjælpe hjemløse til tag over hovedet, og så til det arbejde for legalisering af hash, som han har arbejdet for i mange år. Blandt andet som lokalkandidat for partiet British Columbia Marijuana Party i 2001.

Læs også: Nu står lottomilliardæren bag skranken igen

Gevinsten er langt fra den største i canadisk historie. Den hedder fortsat 290 millioner kroner og blev sat i oktober 2005.

Til gengæld er det en gevinst, der var snublende tæt på aldrig at være blevet til noget. Det var således et udslag af lidt af en tilfældighed.

Han var på vej til sin fars begravelse i Calgary, da han stoppede i New Hazelton for at købe en lottokupon til 35 kroner. Samme beløb som han spenderet hver uge de seneste 43 år.

Læs også: Havde 134 mio. liggende i handskerummet

Denne gang kom forhandleren dog til at køre flere rækker ud end han skulle have.

- Jeg skal bare have en kupon for denne fredag og næste fredags trækning, sagde jeg, og han svarede: 'Okay, så sletter jeg bare den her'. Så sagde jeg 'nej, nej, det er sikkert den med den store gevinst, så den beholder jeg', forklarer Bob Erb til CBC News.

Den indskydelse viste sig at være millioner værd.

Læs også: Vandt 135 millioner: Jeg gemte kuponen i min sok

Ud over at støtte legaliseringen af hash og støtte til hjemløse i Terrace, så agter Bob Erb også at støtte den lokale fødevarebank, der hjælper med at videredistribuere donerede fødevarer til trængende personer og suppekøkkener i lokalområdet.

Organisationen kan også se frem til at modtage Bob Erbs løncheck. hver måned, for på trods af gevinsten, agter han at blive ved med at arbejde. Lønnen sender han så bare videre.

Lyder som en gennemført sympatisk mand !!

Medlem
Brugeravatar

^^ Nice Dude der fortjener at vinde de penge

Medlem
Brugeravatar

Cool nok. Så mange penge kan måske faktisk rykke ved noget.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

"- Jeg skal bare have en kupon for denne fredag og næste fredags trækning, sagde jeg, og han svarede: 'Okay, så sletter jeg bare den her'. Så sagde jeg 'nej, nej, det er sikkert den med den store gevinst, så den beholder jeg', forklarer Bob Erb til CBC News."

Der skal altid lige sådan en lignede historie ind. :D Det er helt sikkert fake.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]