Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 21:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
181 bilister er siden Københavns Politi tog to narkometre i brug i slutningen af september og frem til den 10. december blevet sigtet for at køre påvirket.

Færdselspolitiet har sigtet 15, mens Task Force Pusherstreet (TFP) har sigtet 166 på og omkring Christiania.
Københavns Politi: Narkometer er en succes

Det har en afskrækkende effekt, mener leder af TFP og vicepolitiinspektør ved Københavns Politi, Poul Kjeldsen.

- Det har helt klart været en succes at anvende narkometret omkring Christiania.

- Det er et fantastisk redskab og ekstra hjælp, når vi går efter købere, sælgere og leverandører. Når vi har mistanke om, at en person er påvirket af narkotika, kan narkometret hjælpe os med lettere at konstatere, om mistanken er korrekt.
Kan spore syv typer af stoffer

Med narkometret skal bilisten væde en vatpind i munden i tre minutter. Vatpinden sættes i narkometret i syv til otte minutter, før det kommer med et enten positivt eller negativt resultat.

Det mobile apparat kan spore syv forskellige stoffer blandt andet cannabis, kokain og amfetamin. En positiv test skal dog altid bekræftes af en blodprøve.
Afskrækkende effekt

Men Task Force Pusherstreet oplever, at narkometret har en afskrækkende effekt.

- Personalet har kunnet konstatere, at der har været et fald i antallet af mennesker, som søger til Christiania. Vi fører ikke statistik med det, men det er en fornemmelse.

Kjeldsen understreger, at det kan skyldes andre faktorer - men finder det påfaldende, at man ved en aktion i december fangede syv mod 21 ved samme aktion i november.
Skal udbredes til flere politikredse

Snart vil man også se narkometret uden for hovedstaden, lover politiinspektør Allan Nyring i Rigspolitiet.

Her fik man landets første narkometer i starten af 2012. Narkometrene blev først testet blandt andet på Roskilde Festival, før København fik sine to narkometre.

Nyring forventer, at alle landets politikredse har et narkometer sidst i 2013.

- Vi presser på nu for at få det lavet så hurtigt som muligt, så vi kan komme videre med det. Vi er godt klar over, at det er et rigtig godt redskab, siger Nyring.

/ritzau/
kilde

Mere nyt fra propagandamøllen :roll:

Det er jo en succes hvis vi bliver ved med at gentage det nok gange - og det skal jo være en succes så vi kan få det i hele landet og vise borgerne vi ved hvad der er bedst for dem... og selvfølgelig kan få lidt bødeindtægter i den slunkne statskasse... suk...

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Jeg er stærk modstander af, at man kører påvirket.. Men problemet med 'narkometeret' er, at man kan blive dømt på nogle metabolitter af noget man røg for flere dage siden, og ikke længere er påvirket af.. Men det overrasker mig ikke ligefrem, at de vil udbrede det til resten af landet, selvom deres grundlag, 'en fornemmelse af at det virker præventivt', virker noget tynd.

Jeg forudser, at alle unge mennesker, der bliver stoppet på whatever grundlag, nu også skal have taget en narkotest, når man viser sit kørekort - 'just in case'. Spild af alles tid.

Tror jeg vil undersøge hvordan man snyder testen

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Frugten af dit arbejde skal du være mere end velkommen til at uploade her :)

Men altså.. parker på nørrebro eller lign og tag metro til christianshavn. Jeg har ikke selv kørekort og er altid med det offentlige til staden. De ca 8 år jeg er kommet derinde er jeg blevet stoppet twice, men aldrig visiteret.

Dedikeret medlem

I og med det er spyttet de tester - så kunne en væske som midlertidigt stopper spyt produktion og ligger sig som et forstyrrende/fortyndende lag i munden være en mulighed?
Det var i hvert fald tanken jeg havde for snart ti år siden da alt det test snak startede.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Man kan bare nægte spytprøven og forlange at afgive en blodprøve.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside

Det hjælper ikke så meget hvis de tager en med på stationen, så bliver man vel testet med det samme alligevel?

Medlem
Brugeravatar

Jeg har selv prøvet en af de spyt test.. Betjenten sagde den testede for thc, amf, coke, mdma og opiater... Jeg skulle have været positiv på 4 ud af 5, men alle var negative ?! Om hans tester har fejlet eller hvad der lige gik galt ved jeg jeg ikke :)

Medlem

Geografisk sted: København
Christianshavn metro er også et ''risiko område'' for rygere :)
Der står ofte metro kontrollører forrest til at tage imod folk mens de viser billet aflure de nogle de syntes kunne være interessante.

Det kan anbefale køre/gå af knippelsbro, Sankt Annæ Gade, langs kanalerne.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez

Det hjælper ikke så meget hvis de tager en med på stationen, så bliver man vel testet med det samme alligevel?

Der sidder jo ikke en læge klar på stationen, vedkommende skal først tilkaldes. Som regel kører politiet dig på sygehuset for at udtage en blodprøve.

Medlem
Brugeravatar

Er der nogen der kender ca. prisen for et narkometer?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside

Der sidder jo ikke en læge klar på stationen, vedkommende skal først tilkaldes. Som regel kører politiet dig på sygehuset for at udtage en blodprøve.

det drejer sig stadig om timer, ikke dage, så med cannabis er du stadig ristet... Medmindre du selvfølgelig er lige på grænsen til at have det ude af systemet. De fleste mennesker der blot har et weekendforbrug vil dog stadig blive ramt, og derfor er det et diskriminerende, grænsende til facistoidt middel at benytte og jeg tror sågar at det kommer til at skabe flere problemer for samfundet, end det vil løse, på kort sigt i hvert fald, indtil man får hovedet ud af røven og legaliserer...

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Jeg har selv prøvet en af de spyt test.. Betjenten sagde den testede for thc, amf, coke, mdma og opiater... Jeg skulle have været positiv på 4 ud af 5, men alle var negative ?! Om hans tester har fejlet eller hvad der lige gik galt ved jeg jeg ikke :)

Blev du testet med det nye narkometer http://www.draeger.com/AU/en/products/alcohol_drug_detection/drug_testing/cdi_drugtest_5000.jsp, som faktisk screener for 6 forskellige substanser?

Det lyder utroligt at du er testet negativ med narkometeret, hvis du selv mener at skulle have været testet positiv.
Hvor lang tid forinden havde du indtaget de forskellige substanser? Indtager du noget regelmæssigt?

Citat:
Er der nogen der kender ca. prisen for et narkometer?

Jeg har hørt at det skulle koste omkring 35.000 kr, men hæng mig ikke op på det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]