Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 01:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Nybegynder!
Junior medlem

Hej drenge og piger!

Jeg er lige begyndt at gro 3 planter, 2 sativa og 1 indica plante!

Det hele ser super ud, planterne rigitig raske og der kommet de første par sæt blade og de ser grønne og raske ud!

Jeg har mit setup i et gro-telt og jeg har lidt to problemer, min temperatur kan godt havde en tentens til nogle gange under de lange lys-perioder at snige sig over 30 grader, samt min luftfugtighed ligger på omkring 30 %

Ville høre om i har en smart metode til at nedsætte temperaturen, samt få luftfugtigheden til at stige? (meget gerne til 50-60 %) Det skal siges at jeg har ventilation slået til, og alle udluftningshuller er åbne.

Glæder mig MEGET til at høste dem når tiden kommer, og vil kun mine små piger det bedste :)

- Hilsen Jonathan

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
husk at åbne vinduet engang imellem og sænk hele rummets temperatur. Men ellers kan du hejse lampen lidt der skulle gerne resultere i mindre varme, og luftfugtigheden kan du hejse ved at sætte en skål vand ind i teltet.

Junior medlem
Brugeravatar

For at få din temperatur ned kan du lufte mere ud eller få bedre udluftning i dit telt. Eller kan du anskaffe dig en aircondition men kan ikke betale sig når dit grow ikke er støre.
For at få din luftfugtighed op så du anskaffe dig en forstøver. Et par sprøjt i teltet og så skulle din fugtighed gerne stige.
Noget andet du kan gøre er at købe noget Oasis (Det man bruger til blomsterdekorationer) sådan en fugtig blok ind i teltet og så holder den din fugtighed oppe.

Junior medlem

Jeg har præcis det samme problem!

Vi har fuldstændig identiske ting :D

Jeg har også 2 sativa og 1 indica. Men temperaturen er på 30 grader mens luftfugtigheden er på 30%. Jeg har en forstøver, som jeg har brugt flittigt, men den får kun fugtigheden til at stige med 2 procentpoint (32%). Jeg har et ventilationssystem i toppen, hvor der normalt er tilsluttet et kulfilter, men jeg har fjernet tilslutningen, da jeg tror at der kan blive suget mere luft, uden brug af kulfilteret.
Hvad kan jeg gøre for at få temperaturen til at falde med 4,5 grad, og få fugtigheden op på 50-60 %. Jeg har lige for 2 min siden stilt en lille skål med noget vand, i håb om at få fugtigheden til at stige.

-Inuk

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere over the rainbow
Hvad angår temperaturen har jeg en flexslange på indsugningsiden og op til vinduet...
Den kolde luft her om vinteren er min aircon:)

another needy hole

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Det er den kolde vinterluft udenfor der gør der svært at holde fugtigheden oppe. Men 30% er nu ikke katastrofalt.

Det eneste jeg rigtig kan komme på er at købe en cooltube og montere din pære i den. Så kan du transportere varmen ud af rummet, uden at fjerne fugt og lugt, så du kan faktisk bare blæse det ud i et andet rum, her i de kolde vintermåneder.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]