Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 23:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 72 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Jeg har nu haft alle 4 ude af teltet.
Den store som er mest medtaget så ikke så slem ud i dagslys, som hun gør under blomster lyset.
Men hun er nu stadig meget mere lys i farven end de 3 andre.

En anden ting jeg lagde mærke til igår. Hun er lyser på den ene side.
Så jeg drejede den lyse side så den får mere lys.

Her er 2 billeder af hende.
En med blitz en uden.

Billede
Billede

Her er så den anden som vi snakkede om igår.
Som du nok kan se, er nogle af pletterne fra dryp af vand.
Og igen. Begge planter syntes jeg, har været stabile den sidste uge, selvom de har fået gødning 2 gange.

Billede
Billede
Billede

Og så lige et af hele tøsen.
Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Ved ikke om du nåede at læse mit edit i tidligere post, men anyways...

Det der med at den bliver lidt gulig nede i bunden og langsomt begynder at ligne noget der visner, kan godt skyldes selve blomstringsprocessen. Hvor langt i forløbet er de i forhold til høst?

Det meget normalt at når man når hen i slutningen af livstiden at planten så begynder at sutte de sidste nærringstoffer ud af bladene og bruge dem som næring til topskuddene.. Meeeeeeeeeeeeen... Det kunne nu også godt ligne kalium og eller nitrogen mangel..

Hvor stor doser køre du med?

Jeg vil iøvrigt anbefale at du skiftevis gøder og vander med rent vand (som er PH justeret) .. for at undgå overgødning, men også for at skylle lidt af saltene og rest gødningen ud..

Dvs.. når du gøder så gøder du som du plejeer.. men når du vander efterfølgende (når den er tørret ud selvfølgelig) så sørg for at vand så kraftigt at der løber spilfvand ud af bunden.. (og dermed også rester af gammel gødning osv..)

Dvs.. Når du gøder.. hold gødningen i potten..
når du vander.. så vand endeligt rigeligt og lad dem dræne godt af..

Hvis man gøder og gøder og gøder og gøder og aldrig flusher igennem bliver jorden typisk sur til sidst og låser de basale nærringsstoffer.. Så.. Det Altid en god ide at skifte imellem vand og gødning..

Men derudover så ser det jo rigtigt lækkert ud.. Ikke helt ueffen og ikke uden grønne evner alligevel, hva ;)

God Jul!

Medlem
Brugeravatar

Hun er 32 dage gammel idag. Forhandleren siger hun bliver 70 dage gammel.
Havde selv tænkt det med blomstringen, men syntes bare det måske var for tidlig at hun gjorde det.

Bruger GHE. Har indtil nu brugt 5ml/10l FloraGro, 5ml/10l FloraMicro og 5ml/10l FloraBloom.
Igår fik hun så en slat oveni af en blanding der hedder 9ml/10l Gro, 6ml/10l Micro og 3ml/10l bloom.

Vil lige prøve det med en let flush næste gang.

Medlem
Brugeravatar

Men derudover så ser det jo rigtigt lækkert ud.. Ikke helt ueffen og ikke uden grønne evner alligevel, hva ;)

God Jul!

Der bliver også kælet og nusset godt om dem... :lol:
Og er mega træt af at jeg ikke har lidt røg til ferien.
Har tænkt på at tage en lille bud fra en af dem til nytårsaften, men ved ikke lige om det er en dum ide??
Kan det ikke sidde dem lidt i stå? Der skal høstes i den sidste halvdel af januar.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så kommer vi nok til at høste sådan ca omkring samme tid.

Jo jeg vil også mene at det er lige tidligt nok at den begynder at trække saft og kraft ud fra bunden, men det svært at sige.. De burde visne noget hurtigere så..

Bedste bud er enten kalium/nitrogen mangel, ELLER.. At din ph måske ikke helt er justeret korrekt.. Det kan nemlig også gøre noget ved optagelsen af stofferne..

Anyways.. Bare husk at når du flusher, så skal du minimum hælde pottens volumen igennem et par gange.. nogle siger x10 af pottens størrelse.. men jeg plejer at bruge ca 4 liter vand til min 6,5 liters potter når jeg flusher.. virker sku fint, og har ikke noget brok :)

Det vigtigste er bare at man får drænet en masse vand igennem potten..

Jeg gør det at jeg justere bruseren til at have nogen lunde koldt vand uden at det bliver for koldt.. Så giver jeg den ellers en ordentligt spuler.. lader den dryppe godt af.. spuler den igen.. lader den dryppe af.. og så til sidst så hælder jeg så 1-2 liter PH justeret vand igennem, for at sænke PH'en i potten da den jo lige har fået 2 store omgang med alm. ph 7-7,5 ..

Så plejer der ikke at være noget brok..

Hvis det så fortsætter derefter, så er man 100% sikker på at det ihvertfal ikke skyldes overgødning, og så kan man jo starte forfra med 1/2 dosis af anbefalet..

EDIT:

Når jeg siger spuler planten, så mener jeg selvfølgelig direkte ned i jorden og ikke ud over selve planten...

Senest rettet af MaximumG 15 dec 2012 13:12, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hun er 32 dage gammel idag. Forhandleren siger hun bliver 70 dage gammel.
Havde selv tænkt det med blomstringen, men syntes bare det måske var for tidlig at hun gjorde det.

Bruger GHE. Har indtil nu brugt 5ml/10l FloraGro, 5ml/10l FloraMicro og 5ml/10l FloraBloom.
Igår fik hun så en slat oveni af en blanding der hedder 9ml/10l Gro, 6ml/10l Micro og 3ml/10l bloom.

Vil lige prøve det med en let flush næste gang.

Hmmmmmm........ Det rigtigt nok at autos kan klare sig på 70 dage, men da jeg sidst dyrkede auto's skal de lige siges at de saaaaagtens kunne have fået 1-2 uger mere i blomst.. Det var hele forummet ihvertfal godt og grundigt enige i.. så man skal ikke altid tro på det de skriver på pakken ;)

Anyways.. Det lyder da til at du gøder i den forkerte rækkefølge..

Hvis du kigger på dit gødningsskema.. Så har planten brug for lige meget GRO,BLOOM,MICRO i vegge fasen.. mener det er 5/5/5 der står..

de 2 efterfølgende uger skal de ha 9/6/3 .. men derefter hedder den 3/6/9 .. og du gøder altså 9/6/3??

Nogle sværger til at man skal gå på 3/6/9 efter de første hvide hår har vist sig.. men måske er det en god ide at gøre det omvendt for at få mere nitrogen tilført.. Det jo så bare på bekostningen af Fosfor..

Jeg ville nok selv vælge at gøre som skemaet siger, nemlig 3/6/9 og ikke 9/6/3 som du skriver.. men igen.. det afhænger af hvad serie du har fået fat i.. deres nye og mere opdaterede gødningsskemaer er lidt anderledes, og der anbefalder de faktisk at man fortsætter med at give gro gødning helt ind til 3 uger inde i blomst før man skifter over på Bloom..

Senest rettet af MaximumG 15 dec 2012 13:15, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Ang. Ph. Har tænkt på om der er forskel på om man justere vandet før eller efter gødningen tilføres??
De sidste par gange har jeg gjort det efter.

Medlem
Brugeravatar

Jeg køre efter uge 4-5 og der siger mit skema 9 Gro, 6 Micro og 3 Bloom!!

Har læst på et engelsk/US auto forum, at man skal vente med blomster gødningen til de ikke vokser mere i højden. Det vil kunne give dem et par uger mere til høst.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Gødnigen i sig selv indeholder også PH justere, så derfor skal man altid Justere EFTER man har tilført gødning

Og ja.. Men igen, det afhænger af hvad man vil jo.. Man kan sagtens svitse over på at give mere Bloom gødning allerede fra de første hvide hår viser sig.. det vil selvfølgelig resultere i hurtigere visning af planten, men også størrere buds..

Har man nu ikke lyst til at have en høj plante, eller har man ikke højde nok i sit skab, kan det godt betale sig at gøre som ovenstående, men ja.. Følg skemaet.. så får du også en ide om hvor og hvornår de "går galt" og kan lære det på den måde :)

Husk at før dagbog over dit grow.. dvs.. skriv højde ned, og skriv hvor længe de veggede osv osv.. hvor meget gødning osv osv.. hvor meget du fik høstet.. osv osv..

Så har du altid en personlig erfaring på den bestemte strain gemt.. Og det nu meget rart at have liggende hvis man skal dyrke dem igen på et senere tidspunkt, for det de skriver på pakken er helt hul i hovedet..

EDIT:

Til dit spørgsmål omkring om du kan klippe toppen af, og tørrer den og lade resten af planten blomstre færdig..

Kan du sagtens.. Det vil faktisk i nogle tilfælde være en fordel, da topskuddene somregel sidder langt over de nedre skud. Hvis du så klipper toppen af, vil du jo være istand til at sænke lampen lidt, så de andre skud kan få endnu mere lys.. Men.. Det jo lidt som hvad der lige bedst kan betale sig.

Hvis du bare skal ha så du lige har til en god pind, og gerne vil gemme topskuddet til den er helt færdig, jamen så tag en af de nedre skud og klip af..

Måden du gør det på er at du tager det høstede skud, og finder et mørkt ventileret sted og ligger det til tørrer.. Der må IKKE være fugtigt.. og der skal heller ikke blæse en orkan.. .. en lille hylde i et skoskab eller kosteskab, hvor der måske er en sprække med frisk luft, eller noget.. Det burde være fint..

Nu det jo kun et lille skud vi snakker om, så du kan sikkert nemt finde et godt sted til den.. Det vigtigste er bare at de ikke får fugt og sollys eller varme..

Når skuddet efterhånden nærmer sig at være tørt (2-3 dage ca alt afhængigt af hvor stort det er og hvor meget vand det indeholder - så tager du stilken af skuddet og forsøger at knække det imellem 2 fingre.. hvis det siger "knæk" og knækker som en tør gren man træder på ude i skoven, så er det klar til at blive kureret.. :)

Cureing - Du finder et lille syltetøjsglas.. putter en citronskræl, eller en vaniliestang eller noget andet godt i.. Fyre dit skud i.. og i køleskabet..

1-2 gange om dagen går du ud og skruer låget af.. lader det stå i 10 minutter på køkkenbordet så fugt og kondens kan slippe ud.. Lukker låget igen, og tilbage i køleskabet..

Dette gør du den næste uges tid.. så blir røgen ektra smooooth.. :)

Medlem
Brugeravatar

Det vil jeg så prøve, men for at få så meget kraft i skuddet, tror jeg bare den ryger i ovnen ved 50 grader på dagen.
Ved godt at smagen bliver der efter, men hvis jeg skal tørre og curre skal jeg jo igen inden for den næste uge. Og syntes næsten det er synd at tage skud når de ikke er større en de er nu.
Målte lige den største igår eller forgårs og den var 3 cm høj og 2 cm bred. Tørret er der vel dårlig til en ½ pind... :-)

Men når den rigtige høst går ind, bliver det efter alle kunstens regler... :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dude.. DONT DO IT!

Så hellere vente..

Ovntørret røg er LORT!

Det KUN noget man gør hvis panserne er på trappen..

Trust me, når jeg siger det.. du vil hellere slikke bunden af et askebægre og æde græs hvorpå en ko har tisset, end du vil ryge ovntørret..

I beg of you.. DONT do it.. det er simpelthen tortur for planten og dens ellers fine røg..

Sagt på anden måde.... Hvis du venter til i sidste øjeblik for at få kraft og saft i skuddet.. så ødeligger du det med det samme lige så snart det kommer i ovnen..

Så hellere høste det en uge før og få et mindre skud der smager GODT end det der..

Been there done that, og har fortrudt det lige siden.. + ens ovn kommer til at lugte grimt.. og du vil føle at du sidder og ryger en smøg der har været dyppet i sovs fra en pibe..

EDIT:

Så hellere klippe en 4-6 små skud af fra bunden.. du ved.. dem der der alligevel aldrig bliver til noget...

Hvis du lige gennemgår de 3 planter er jeg sikker på at hvis du tager alle de små skud fra alle 3, og lader dem tørrer.. Så burde der være nok til en god pind... Det kan godt være du skal klippe både 8-10-12 små skud af i bunden for at opnå den samme mængde tørret, som hvis du ellers klippede topskuddet af.. MEN.. De nedre skud giver alligevel ikke en skid, om du så venter helt til høst..

Sagt på anden måde.. De nedre skud er dem man normalt bruger til at teste sin weed på, da det ikke gør ret meget forskel på størrelsen om du høster dem lidt for tidligt eller ej.. det kun topskuddene der virkeligt bliver store, og så de skud der er direkte nedenunder dem..

Dem helt i bunden plejer jeg at kalde "kravlet" .. alt det lort man alligevel ikke får noget ud af.. Og så kan man jo ligeså godt høste dem og forsøge sig med dem, hvis ikke man kan vente, end at ødeligge det hele i ovnen..

YDERLIGERE EDIT:

Dog er der den mente som jeg glemte at fortælle dig... Du vil ikke få ret meget ud af det, da cannabioderne ikke er udviklet endnu, og den "buzz" du vil få, hvis du høster nu vil være noget i nærheden af 1 på en skala fra 1-50

Umiddelbart vil jeg sige at du skal lade lortet stå og vente til de er helt færdige.. men som sagt.. hvis ikke du kan/vil vente.. så hellere tage de nedre skud nu, og lade dem tørrer ordentligt end at vente en uge og smide det i ovnen..

Either way, vil du ikke få det optimale ud af det.. så det bedste vil klart være at vente.. og så købe dig en god juleryger hos den lokale eller noget i mellemtiden..

Medlem
Brugeravatar

Ok. Tak for det.
Ovnen er droppet. Vi for at se en uges tid endnu.
Det bliver kravlet eller ingen ting. :-)

Medlem
Brugeravatar

Så er hun blevet skyllet godt igennem, og fik 1.5 l ph vand.
Hun er sq en flot tøs, bare meget lysere i bladene end de andre.
Skudene ser rigtig lækre ud, og hun dufter skønt.
Syntes der er lidt citron i duften... :-)

Medlem
Brugeravatar

En lille update.

De 3 mindste klare sig rigtig godt.
Dejlige mørke grønne blade.
Og godt med buds. :-)
Faktisk er det den mindste/yngste der ser bedst ud.
Og hun var den første til af få krystaller.
Det har den store endnu til gode.
De har alle 3 lidt gule blade i bunden, men ikke noget der bekymre mig. Og intet ved siden af den store.

Den store ligner en der er ved at gøre klar til høst.
Alle de store bære blade er visnet og faldet af.
Jeg har lige givet hende den sidste gro gødning.
Vil ikke gå over til blomst når hun ligner en der er i N mangel.
Hvis det ikke går bedre med hende her de næste par dage, går jeg over til ren Ph vand, og slagter hende om 14 dage.
Det bliver så 14 dage før tid.

I starten af ugen klippede jeg en lille gren af den stor tøs.
Ville lige prøve hende af nytårsaften. :-)
Der blev ca. 3 g våd vægt.

I starten af ugen, prøvede jeg at smide en fa de gule visne plade i en joint. :-)
Føj for den hvor det smagte... :-) Men fik da en lille rus ud af det. Lidt kriblen i kroppen, og dejlig afslappet.
Onsdag fik jeg så en ny bong med forkøler.
Prøvede med en af de gule blade igen. Smagte bedre, men stadig grimt.
I går aftes kunne jeg så ikke dy mig.
Tog de mindste buds der var til tørre, og grindet dem.
Og hold da op...
Røgen gled bare ned... :-)
Ingen hosten eller ubehag.
Skæverten kom snigende stille og rolig.
Var lidt aktiv i starten, men til sidst smed jeg mig på sofaen og gloede en film.
Var ved at være godt stegt til sidst... :-D Og fik da ikke set filmen færdig... :-D
Er pænt overrasket over hvor god en røg hun allerede har lavet mig.
Især når man tænker på hvordan hun har set ud de sidste par uger.

Smider nok lige et par billeder ind en gang i løbet af julen.

Og god jul til jer alle derude. :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hehe... Du kunne bare ikke dy dig hva... :D ... Teheheeeee... Sådan er det jo somregel... :D

Anyways.. Smagen som du beskriver "røgen gled bare ned" .. Nægter jeg godtnok at tro på, taget i betragtningen af mængde klorofyl som stadig er i skuddet, men bare lige for at kommentere det, så vil jeg sige at røgen blir langt bedre og langt mildere og blødere efter en god omgang cureing..

Såh.. Du har stadig det bedste til gode makker :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg havde godt nok røget nogle af de gule blade ca. 4 timer før, så mine smagsløg var nok lidt smadret.
Men, jeg har røget mere af det gode, og syntes nu stadig røgen er rigtig god.

Klorofyl er det der gør bladene grønne ikk??
Stort set alle bladene på de skud jeg tog, var meget lysegrønne/gule.
Måske derfor at smagen ikke er så slem.

Har lige vandet alle fire igen. Og besluttet at den store lige får en chance mere.
Hun har mistet alle de store bære-blade, men resten af planten ser meget sund ud, udover at hun stadig er lidt for lys i det.

Er ved at have røget det jeg tog fra til nytårsaften, :P så i dag tog jeg lidt fra de 2 Moby Dick :lol:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

hehee... Det sku meget normalt at man klipper og ryger lidt af planten imens den stadig "lever" .. Det en god måde at lære på hvornår virkningen er bedst og hvornår røgen er som man gerne vil ha den..

Ulempen er at de skud man ryger, sagtens kunne blive størrere.. Og så istedetfor at få en stor høst, så får man kun et par gode topskud og lidt ekstra ved siden af..

Jeg gjorde selv det samme de første par gange, men den dag idag, vil jeg sku hellere vente til det er helt tørret.. Det giver et størrere udbytte samlet, og hvorfor ryge halvdårlig røg, når man kan vente et par dage/uger mere og få god røg ;)

Anyways.. Glæder mig sku til at se hvad du får ud af det.. altså samlet set..

Medlem
Brugeravatar

Jo jo, men det er nok også kun her den første gang det kommer til at ske.
Regner med at denne høst holder til den næste omgang er klar. :-)

Skal også lige siges at de grene jeg har taget, var nogle der stod i midten og skyggede for de andre.
Så mon ikke nogle af de tilbage værende buds bliver lidt større nu.

Medlem
Brugeravatar

Så er der blevet vandet igen.
De 3 yngste er i deres 6. uge.
Får stadig gro gødning, men regner med at skifte til blomst en af de næste gange.
Venter bare på at de stopper med at gro i højden.
De ser rigtig godt ud... :-D
Tæt pakket med mørkegrønne blade og krystal hvide buds.... :-)

Den store tøs, som er en god uge ældre, har nu fået blomster gødning et par gange.
Hun er lige over 10 cm højre end de andre, men hun ser jo noget pillet ud ved siden af de andre.
Kan ikke rigtig se noget forandring på hende. Hverken til det værre eller det bedre.
Hun har ikke mistet mere farve, så bladene omkring skudene er stadig grønne, men syntes ikke at skudene vokser.
Hun er også begyndt at få flere brune hår, men krystaller er der ikke mange af.

Medlem
Brugeravatar

Lidt blandet bolsjer fra i dag.

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 72 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]