Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 17:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Halløj svampeglade mennesker.

Som overskriften mere eller mindre siger, hvilke strains kan jeg så dyrke på cakes af rismel? Evt rug, hvis det har noget at sige?

På forhånd tak

Medlem

Som jeg har forstået er normale hvide ris ikke særlig næringsrige, så tænker at du nok skal bruge brunt rismel hvis det endelig er. Og tænker nok at de fleste psilocybes kan dyrkes derpå. Men er dog ikke helt sikker.

Stodder
Brugeravatar

Alle cubensis strains kan i hvert fald.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du skal helst bruge brune ris, der er bare alm. ris der er lidt brune i det, ikke nogle af de der dyre eksotiske typer man også kan købe. De står sammen med de alm. hvide ris og koster det samme. De slags svampe du dyrker på blandingen af mel lavet af brune ris og så noget der hedder vermikulite, er Psilocybe cubensis. Rug og sådan noget er ikke et godt at starte, men kager af rismel og vermiculite er rimelige overskuelige at lave hvis man gider at bruge lidt tid til at sætte sig ind i det. Vermikuliten kan godt være lidt svær at fine og en trykkoger er en rigtig god ting at have adgang til, den er dog ikke 100% nødvendig.
Der er masser info her på forumet, ellers er du velkommen til at sende mig en pm.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
De fleste glucose spisere kan, hvis ikke alle? Dvs. cubensis kan, men hvis du vil dyrke de lidt mere "eksotiske" så som panaeolus cyanescens så skal du tilføje noget gødning af en art, f.eks. hestemøg eller kolort.

Det nemmeste at starte op med at dyrke er cubensis. Dem kan du dyrke, på rug,ris,halm,popcorn osv. (popcorn kan dog godt være besværlige nogle gange fordi de ikke altid suger nok væske).

Held og lykke :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]