Hej Psych!
Jeg skal i gang med at skrive en omfattende opgave (20 siders ”rapport”) på mit gymnasium. Og tænker at det skal være en opgave omkring, Hash legalisering - hvad legalisering kan gøre for Danmarks (evt. EU’s) økonomi.
Jeg læser meget omkring cannabis (både her på Psych men også på internationale sider) , og vil selv sige at jeg har en anselig viden (både politisk/historisk) omkring cannabis.
Der hvor jeg har brug for jeres hjælp, er, indsamling af nogle hårde data. ( Og evt. interessante problem stillinger)
Kunne godt tænke mig at vide;
- Hvor meget den danske stat lige nu tjener på (at folk bruger hash) , afgifter(ect.) af paper, filterchips osv.
- Hvordan Amsterdam el. Nogle af USA’s staters påvirkes af arbejdspladser i form af bønder, transportører, butikker/kliniker osv.
- også ellers en masse (hårde) data, som kan passe på en økonomisk og samfunds relateret facon .
Håber i vil hjælpe mig med at finde en masse data og anden vinden omkring cannabis.
Det må også meget gerne være navne på bøger og film. (skal siges at jeg har set Kampen om hampen)
og i skal være velkommen til at poste en masse links, så længe de er relevante.
Ps. Ved godt at det virker meget krævende… Men vil gerne lave en rigtig god opgave.
På forhånd tak!!