Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 19:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

I efteråret 1991, fik jeg en halv tørret plante af en amerikansk kammerat.
Han var lige blevet skilt fra sin danske kone, og ville nu hjem igen.
Han havde 3 planter som han ikke havde nået at få tørret helt, så han gav dem til 3 af hans venner.
Jeg var en af de heldige... :D
Han afleverede den til mig i en sort sæk, og sagde at jeg enden skulle tørre den færdig eller smide den i fryseren.
Jeg valgte det sidste.
Havde ikke så meget forstand på det dengang, men kunne godt finde ud af at ryge det, så hele planten blev røget, med bæreblader og det hele. Det smagte sq godt og var rimelig potent.
Der var en del frø i, de fleste blev smit ud, og jeg har så gået og tænkt over det her de sidste dage. Mente jeg havde gemt nogen af dem, men viste ikke helt hvor de var, vist jeg altså stadig havde dem.
Lykke var så med mig. Jeg fandt dem i en tændstiksæske i bunden af en gammel rodekasse. 40 stk. :gud:
Hvis jeg får dem til at spire, vil jeg nok lave en moder ud af en.
Spørgsmålet er så om I også ville lave en ny omgang frø?
Evt. bestøve nogle 2012 strains med den??

Moderator
Brugeravatar

Var de nogenlunde tørre før de kom på frys, er der en god mulighed for at de spirre. :) Lav da en ny omgang frø på dem, altid godt med et 'blast from the past', og man finder mange gode ting i mindre indavlede sorter. Godt nok er pot generelt set blevet mere potent igennem de sidste mange år, men udvælgelsen, har i høj grad gået på kort blomstringstid og stort udbytte. Man har fokuseret mindre på at bibeholde bestemte cannabinoid profiler, så selvom nyere pot-sorter er mere potente, er de ikke altid lige så interessante at ryge. Og når du laver frø på dem, så kan du altid jo krydse din mor eller nogen af de frø du laver med nyere sorter hvis du skulle få lyst til det.

Medlem
Brugeravatar

Takker for det BisMann.
Den var så tør at jeg plejede at tage den fra fra fryseren, og smuldre det jeg skulle bruge.
Smed 4 frø i et glas vand i morges. De 2 er gået til bunds, så det tegner pt. godt.
Min plan er så at jeg skal have lavet en god gang moder planter på de andre strains og på den "gamle".
Hen på sommeren laver jeg så kloner på dem alle, og stiller dem på terrassen sammen med en "gammel" han.
Er lidt spændt og glædelig overrasket. Der er mange gode minder der pludselig kommer frem, omkring det år jeg kun røg pot fra hende. Så klæder mig til at ryge på hende igen. ;-) Denne gang bliver det jo så kun på vel tørrede buds... :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Lyder spændende.

Håber da du vil lave en lille growlog over dit projekt.. Kunne være hyggeligt at se hvad du får ud af det. :) .. Eventuelt kunne man måske tiltuske sig et par frø hvis man nu spørg pænt.. altså efter du har fået stabiliseret den ;)

Medlem
Brugeravatar

Jo, jeg regner da med at bruge denne tråd til growlog.
Og måske en lille ryge-anmeldelse.
Frøene er jo nok først klar sidst på sommeren.
Men den tager vi til den tid. ;-)
Skal jo nok også bruge lidt hjælp hen af vejen til artsbestemmelse.

Medlem
Brugeravatar

Var ved at opgive dem. Så åbnede 2 jiffy`s igår.
Den første var der en meget lille spire. Tvivler på at den bliver til noget.
Den 2. syntes jeg ikke, jeg kunne se nogen spire på, men den så nu ud som om den var ved at smide frøskalden, og at der var en kim spire på vej.
Så de 8 jeg har ståene får lige en chance mere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bare giv dem al den tid de skal have, det er meget normalt at jo ældre et frø er, jo længere er det om at blive til en kimplante, og derefter vokser de helt normalt =)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Ja for hulen da.. Giv dem tid.. det vil være det hele værd.. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]