Her kommer lige en LANG smøre, jeg håber i gider at læse den!
Jeg er en dreng på 16, og har i lang tid (2-3 år) gået og kæmpet meget med tanker om selvtillid og sådan. Min gamle klasse havde jeg ikke nogen rigtige "venner", ikke at sige at jeg var udenfor, for jeg var en af de populære, men havde bare ikke rigtig nogen som jeg var sammen med efter skole, og sad derfor meget selv foran computeren.
Et tilbagevendende problem, som jeg har haft utroligt meget til hverdag og som stadig plejer mig, er mine håndflader der sveder. Det går mig utrolig meget på, og det kommer i situationer hvor jeg selv mener at jeg føler mig tilpas, men som gør mig utilpas og usikker, da jeg ved at sveden er et tegn på usikkerhed fra min side.
Jeg går nu på efterskole, og har fået en masse venner, er rigtig populær, og har været sammen med 2 skønne piger i sommerferien, og kærester også lidt med en for tiden. Men uanset hvor meget jeg fortæller mig selv at jeg er god nok, er populær, vellidt osv, så vender tankerne om mit selvværd stadig ofte tilbage, og jeg kan f.eks. gå og snakke med kammerater og have svært ved at udtale ord af usikkerhed (ved ikke om i kender det), mens jeg andre gange overhovedet ikke tænker over det.
Jeg ved ikke om der er andre der har det på samme måde som mig, men jeg havde bare brug for at komme ud med det. Jeg ved ikke hvordan jeg skal løse mine problemer, men jeg har planlagt snart (når jeg kommer hjem i weekenden) at sætte mig et sted på en bænk i en skov eller andet, gerne om aftenen da jeg nyder stilheden, og så bare filosofere. Jeg har også prøvet at bruge hash som rekreationelt stof, men det er svært at holde fast i tanker mens jeg er skæv synes jeg.