Først og fremmest kan jeg godt forstå at du var ved at brække den. Det er blandt andet derfor man potter dem i små potter fra starten af, for så er de nemmere lige at vippe på hovedet og give et bette dask bagi, imens planten "hænger" imellem fingrene. Rodnettet er nemlig meget sart i starten og man bliver tit overrasket over hvor lille det egentligt er.. og så er det altså for sent at fortryde!

Yderligere er der det at stammen slet ikke er udviklet så tidligt i stadiet, eller den kan ihvertfal ikke holde til så meget.. Dette kan man gøre noget ved.. ved bla. at massere den, men det er måske lige teknisk nok lige nu

En anden ting der kan udvikle stammen og tykkelsen på samme er vind - derfor man har blæst på.
Jeg har svært ved at se hvordan du skal undgå overvanding i den store potte, når alle guides siger at man netop skal sørge for at der kommer lige meget vand over hele potten for at få sammen "mætheds niveau" over hele potten.. Det har noget at gøre med hvordan rodsystemet spreder sig nedaf og udaf..
Anyways.. Jeg har set en kammerat der nøjedes med bare at vande direkte omkring stamme og lod resten af potten være sådan nogenlunde tør.. Det lykkedes ham meget godt, men daaaaaaaaaaaaaaaaamn hvor har jeg bare ikke tålmodighed til at gå og tjekke om den er tørstig HELE tiden og så igen..
Så er jeg selv mere til den ovenstående metode, med at vande godt igennem og så vente på den tørrere ud efter et par dage.. Men igen, den metode er kun god når man starter i små potter og "opgradere" som tiden går..
Men ja.. Start småt med de næste..
De giver dig også den fordel at når du så omplanter, så burde stammen være ved at udvikle sit 3 bladsæt, og så har du mulighed for at potte den om, sådan at alt det "bare" stykke af planten som mere eller mindre bare er stamme fra roden og op til kimbladene, kan komme under jord også, således at kimbladene sidde 2 cm over jorden istedetfor 10.. Det giver stammen mere stabilitet..
Små fif som man kan øve sig med

EDIT:
Nårh ja.. Og så lige en anden ting.. Når man ompotter, så er det altid en god ide lige at give potten en god omgang vand, så jorden bliver fugtig og trækker sig sammen og bliver mere kompakt..
Så går den ikke så nemt "i stykker" når man vender potten på hovedet, fordi jorden mere eller mindre klistre sig fast i den form potten nu har haft.. Selvfølgelig går den stadig lidt i stykker, men ikke så meget som hvis jorden var tør..