Uden at skyde dit projekt helt i stykker vil jeg tilføje at vi lige nu har en tråd kørende hvor en person netop er blevet busted på sit kollegieværelse, fordi han netop gjorde det samme som du har i tankerne, og det var vidst ikke et særligt hyggeligt besøg han fik.
Når det så er sagt, så er jeg ikke helt så sortseer som BisMann..
Jeg vil godt mene at du vil kunne dyrke 2 planter på 60x100x150 .. Du vil nok få 2 planter som kommer til at stå tæt på væggene, da 60cm ikke er ret meget dybde at arbejde med, og en plante ca optager 40cm i radius..
Jeg vil dog sige som BisMann, at du IKKE VIL KUNNE bruge en 600watts HPS.. Det vil simpelthen være overkill, og du vil have stor brandrisiko ISÆR hvis du har planer om ikke at bruge udlufning og ventilation..
Til et sådan projekt vil jeg nok anbefale den langsomme metode, nemlig CFL eller Lysstofrør da de ikke udskiller så meget varme som HPS/HID ville gøre.
Jeg vil sige at du vil kunne klare dig med en 125watt CFL i blå, og rød spektrum.
hvad angår ventilation, så kan du snildt fixe det med 2 x 120mm PC blæsere.. 1 forneden til "luft ind" og en i toppen til "luft ud" ..
Så skal du bare afskærme dem, så der ikke kan komme lys ind/ud mens luften kan strømme frit.. eventuelt med noget gaffa og noget papir/pap .. det KAN lade sig gøre..
Hvad angår luftgener.. 2 planter stinker ikke SÅ meget.. de lugter ja.. og du vil ikke kunne skjule lugten hvis du har værelsesbesøg.. MEN.. Hvis du lufter ud 2-3 gange dagligt (uden at temperaturen bliver umenneskelig lav i dit værelse) og ellers bare sørger for at have masse af deo stående, eller eventuelt en luftspreder (m/duftpatron) så vil folk ikke umiddelbart kunne sige om det er hampen, eller din parfume der stinker af lort..

anyways.. Vil ikke anbefale dig at gøre der, selvom det er muligt.. af flere årsager!
(1) hvis du bliver bustet får du en stor bøde
(2) du risikere at blive smidt ud.
(3) politiet kan besøge dig efterfølgende hvis de har mistanke om at du starter op igen.
(4) hele din vennekreds / omgangskreds vil vide hvad du har gang i, og rygtet vil sprede sig.. kan give problemer, hvis de forkerte hører om det..
(5) du risikere at ødeligge hele din ungdom..
Vent til det er muligt at dyrke udendørs.. det mit bedste bud.. men ellers så kan du jo fortsætte som jeg har skrevet, men vær klar over risikoen.. og du SKAL have udluftning / ventilation da dine planter ellers bare vil dø..