Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 19:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey folkens.

Jeg har overvejet at begynde at dyrke her på midt kollegieværelse. vil et grow room på 60x100x150 kunne fungere, med 2 planter? jeg kommer ikke til at have ventilation, hvor skidt er det? vil det blive noget lort?
og vil sådan en 600watt pære komme til at bruge mistænkeligt meget strøm?

Moderator
Brugeravatar

Hvis ikke du vil have udsugning så lad vær at dyrk. Du vil ikke kunne skjule lugten med kulfilter, og det vil hurtigt blive mistænkeligt, desuden vil du være begrænset til omkring 125W CFL eller mindre, og være tvunget til at have skabets dør på klem, pga. varme og fugtighed. Så ja, det vil blive noget lort.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Uden at skyde dit projekt helt i stykker vil jeg tilføje at vi lige nu har en tråd kørende hvor en person netop er blevet busted på sit kollegieværelse, fordi han netop gjorde det samme som du har i tankerne, og det var vidst ikke et særligt hyggeligt besøg han fik.

Når det så er sagt, så er jeg ikke helt så sortseer som BisMann..

Jeg vil godt mene at du vil kunne dyrke 2 planter på 60x100x150 .. Du vil nok få 2 planter som kommer til at stå tæt på væggene, da 60cm ikke er ret meget dybde at arbejde med, og en plante ca optager 40cm i radius..

Jeg vil dog sige som BisMann, at du IKKE VIL KUNNE bruge en 600watts HPS.. Det vil simpelthen være overkill, og du vil have stor brandrisiko ISÆR hvis du har planer om ikke at bruge udlufning og ventilation..

Til et sådan projekt vil jeg nok anbefale den langsomme metode, nemlig CFL eller Lysstofrør da de ikke udskiller så meget varme som HPS/HID ville gøre.

Jeg vil sige at du vil kunne klare dig med en 125watt CFL i blå, og rød spektrum.

hvad angår ventilation, så kan du snildt fixe det med 2 x 120mm PC blæsere.. 1 forneden til "luft ind" og en i toppen til "luft ud" ..

Så skal du bare afskærme dem, så der ikke kan komme lys ind/ud mens luften kan strømme frit.. eventuelt med noget gaffa og noget papir/pap .. det KAN lade sig gøre..

Hvad angår luftgener.. 2 planter stinker ikke SÅ meget.. de lugter ja.. og du vil ikke kunne skjule lugten hvis du har værelsesbesøg.. MEN.. Hvis du lufter ud 2-3 gange dagligt (uden at temperaturen bliver umenneskelig lav i dit værelse) og ellers bare sørger for at have masse af deo stående, eller eventuelt en luftspreder (m/duftpatron) så vil folk ikke umiddelbart kunne sige om det er hampen, eller din parfume der stinker af lort.. :D

anyways.. Vil ikke anbefale dig at gøre der, selvom det er muligt.. af flere årsager!

(1) hvis du bliver bustet får du en stor bøde
(2) du risikere at blive smidt ud.
(3) politiet kan besøge dig efterfølgende hvis de har mistanke om at du starter op igen.
(4) hele din vennekreds / omgangskreds vil vide hvad du har gang i, og rygtet vil sprede sig.. kan give problemer, hvis de forkerte hører om det..

(5) du risikere at ødeligge hele din ungdom..

Vent til det er muligt at dyrke udendørs.. det mit bedste bud.. men ellers så kan du jo fortsætte som jeg har skrevet, men vær klar over risikoen.. og du SKAL have udluftning / ventilation da dine planter ellers bare vil dø..

Moderator
Brugeravatar

Når det så er sagt, så er jeg ikke helt så sortseer som BisMann..
(...)
(5) du risikere at ødeligge hele din ungdom..

:lol:

Ej, men du har ret, var måske lige skarp nok i tonen, men du ender dog alligevel også på at han bør have udsugning, og det vil han jo ikke have.

Jeg mener helt sikker man skal bruge kulfilter under sådanne forudsætninger, mener kun man kan slippe hvis man bor tilpas isoleret, eller dyrker udendørs. Man kan få produkter som 'Ona gel' der naturalsere lugten, men de skulle ikke være særligt sundt at opholde sig i samme rum, og mht. overdrevet udluftning og deo-spraying, mener jeg også der er grænser for meget man bør fucke sit indeklima op, for at komme til at dyrke.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Helt sikkert. Men det man skal huske på er at man ikke kan stoppe folk i at gøre hvad de har lyst til, og de fleste jeg har mødt/kender er lidt af den støbning at når først de har fået ideen så kan ingen stoppe dem! :)

Så man skal selvfølgelig være opmærksom og gøre det bedste man kan for ikke at blive bustet, uden samtidigt at fucke hele sin tilværelse op, for at hellige målet. ;)

Når det så er sagt, så KAN man godt dyrke på meget lille plads.. man KAN dyrke uden filter.. og hvis det bare er for sjov skyld og ikke fordi man har planlagt et større budget/grow, så er der mange muligheder..

Jeg anbefaler dog at man køber sig en brandslukker som det første..

Her er lidt inspiration:

http://www.youtube.com/watch?v=JzdwA4BwtSs

http://www.youtube.com/watch?v=mlB_nO5WYow

http://www.youtube.com/watch?v=-A5wJ5MIuAk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]