Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 00:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh.
"Den ældre generation skal lige dø ud. Når vi er af med alle de konservative gamle retards, tror jeg cannabis debatten begynder at lyse rigtig meget op."

»Det er om nogen Karsten Nonbo, der skulle fyres på stedet«.

Sådan skriver bestyrelsesmedlem i VU København Niklas Praefke i et blogindlæg på ungdomsorganisationens hjemmeside.

LÆS OGSÅ Venstre: »Weekendnarkomanerne« skal ikke have lov at køre bil - overhovedet

Reaktionen kommer i kølvandet på folketingsmedlemmet Karsten Nonbos (V) udmeldinger til politiken.dk om, at misbrugsekspert Henrik Rindom burde fyres, efter misbrugseksperten bl.a. har kaldt de nuværende regler om sammenblanding af hash og bilkørsel for en »hetz mod hashrygerne«.

Sanktioner giver ikke mening
Og Niklas Praefke udnytter spaltepladsen i blogsektionen 'Groft sagt' til at kritisere Karsten Nonbo yderligere for MF'erens holdninger.

»Det giver ikke mening at sanktionere folk, der ikke er påvirkede, men bare har spor af stoffer i blodet. Man begynder at fundere over, om idioti nu også sælges i ristet, rullet og rygeklar format på det sorte marked. I så fald opfordrer vi Karsten Nonbo til at få styr på sit misbrug. Idioti og tykpandethed skulle helst blive i den anden ende af farvespektret«, skriver han.

LÆS OGSÅ Ekspert: Straf for hashkørsel er urimelig

Selv om Niklas Praefke er bestyrelsesmedlem i VU København repræsenterer indlægget ikke hele VU Københavns holdninger, forklarer bestyrelsesformand, Anne Sophie Fusager.

»Det er ikke et synspunkt, at vi går ind for at fyre Venstre-politikere eller politikere generelt, men vi er grundlæggende uenige i at krænke privatlivet, som der bliver gjort«., siger hun.

LÆS OGSÅ Retskemiker: En joint behøver ikke at koste kørekortet

Vi er imod det, han siger. Men om han skal fyres, det må være op til vælgerne.

Anne Sophie Fusager, bestyrelsesformand i VU København

Så VU København går ikke ind for at fyre Karsten Nonbo?

»Nej, det gør vi ikke. Vi er imod det, han siger. Men om han skal fyres, det må være op til vælgerne«.

Eksperter må vurdere regler
Hun forklarer, at det må være op til eksperterne at vurdere, hvordan reglerne skal være for, hvornår man må køre og fortæller, at VU København grundlæggende er for legalisering af hash.

»Hvordan reglerne skal være for, hvornår man må køre, vil vi lade være op til eksperterne. Grundlæggende er vi for legalisering af hash, og det er vi, fordi den enkelte må træffe valg for sig selv, og så længe det er en offerløs handling, som kun påvirker den, der tager hashen, så må det være individet selv, der vælger, om man synes, det er en god ide eller ej. Så længe der er taler om en »offerløs handling«, som kun påvirker den, der indtager hashen«.

SKRIV Hvad synes du om narkometeret?

Kan man godt konkludere, at I er lodret uenige med Karsten Nonbo i denne sammenhæng?

»Nej, det kan du ikke. Fordi lige nu er det ulovligt at sælge det, men ikke ulovligt at tage det, men umiddelbart går det jo imod vores lov, at man kører, når man er påvirket. Vi er ikke imod loven om, at man ikke må sætte sig bag rattet, når man er påvirket af et stof og dermed ikke har en ligeså god vurderingsevne. Men vi er imod, at man ikke må tage hash«.

Alligevel fremstår det dog klart, at ungdomsorganisationen ikke deler mange synspunkter med Karsten Nonbo, når snakken falder på hash og bilkørsel.

Hvis hashen ikke påvirker ens kørsel, men det stadig er i blodet, så mener I ikke, at man burde blive straffet, som man gør?

»Nej, det mener vi ikke. Så længe eksperter kan vurdere, det ikke påvirker ens køreevner, mener vi ikke, det skal kunne straffes. Hvorfor skal rester fra hash være en større trussel end rester fra medicin og lignende. Skal det så også være ulovligt?«.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Forhelved det er grotesk at man skal slå ned på rygerne bare fordi de ikke kan få stoppet handlen, bliver så arrig og sur når jeg høre på deres pis!! man burde snart gøre noget, for dette lands regler og gøren er ved at bryde sammen.

Man går væk fra at pågribe smuglere og importører og går mod hver enkel bruger, hvor mange penge kommer det lige til at koste dem? mere end hvad de kunne få tilbage hvis de legalisere cannabis, og holdt op med at lave de fucking hetz mod os rygere. og fuck da alle de alkoholikere der er på christiansborg, de er også misbrugere!! måske skulle vi lave en 0 tolerance mod alkohol PÅ christiansborg og se hvordan de reagere.

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Hold da op, jeg ved ikke engang hvor jeg skal starte. Sidder bare og ryster på hovedet over hvor tåbelige hans udtalelser er.. Man bliver sgu helt vred når sådan et fordomsfuldt, ignorant, genereliserende møg svin får lov til at udtale sig om noget som helst i medierne. Der er jo ingen logik i hvad manden siger! Hans klamme rødvis ego nægter at indrømme han tager fejl, på trods af hvad eksperter, og moderne videnskab siger. Føj for satan.
Folk som ham skulle steriliseres, og nægtes adgang til Christiansborg.

Men okay, prøv at se mande, han ser jo syg ud, lad os håbe på at kræften snart får godt fat i ham :P

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Junior medlem

Husk nu Nonbo også var tåben der lod sig sidde på den kolde asfalt med hænderne på ryggen i adskillige timer, for at vise, at demonstranterne der blev sat i fut-tog (på Amagerbrogade) blot peb :P Heldigvis har VU reageret -- jeg er bevidst om det er en uafhængig ungdomsorganisation, men det er jo fremtidens venstre-repræsentanter, så forhåbentlig skæver Nonbo en smule til dem (og ikke mindst til almen sund fornuft :))

Dedikeret medlem

Cannabis påvirker ikke ens bil kørsel negativt, og vi har allerede nul tolerance alligevel. 1 øl for en der ikke drikker er 1000x værrer og ganske lovligt. Det er bare stress-strategi fra statens røvhul, ligesom resten af den måde systemet behandler en på, stress dem til de opgiver!

Godt cannabis er stress reducerende, vi vinder igen :)

Det kan godt være at det kommune-hash som mange ryger (50er) ikke har særligt meget med cannabis at gøre men ligefrem at sammenligne det med rå cannabis er helt ude i rødvinsrankerne.

De må lave en drug wipe der checker om folk har røget bildæk, lim, benzin eller isolerings materiale, så vi kan checke de hashrygerer der korrekt, fordi cannabis er ganske harmløst i ren form.

Og hvad med alle medicin-bilisterne de ikke kan checke så let, det er hyklerisk.

Dedikeret medlem

fordi man ryger spiser eller vaporiser cannabis dagligt gør ikke en til misbruger! det er udelukkende et begreb staten har opfundet!

Medlem

fordi man ryger spiser eller vaporiser cannabis dagligt gør ikke en til misbruger! det er udelukkende et begreb staten har opfundet!

Hvis daglig indtagelse af cannabis (Uden helbredsmæssige årsager), ikke er synonymt med et misbrug, hvordan definerer du så et misbrug?

Dedikeret medlem

Det her vil på sigt ganske givet øge antallet af misbruger blandt arbejdsløse - og hvad sker der når pengene er små og der er et misbrug som skal finanseres - øget kriminalitet - øget pres på fængslerne.

Det er helt sort det her!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
^Regeringen har også lige sagt ja til at udvide fængslerne, måske er dette en lille del i et større komplot! ;)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem

i holland forslår sundhedministeriet man lader være med at indtage cannabis 1 dag om ugen hvis man ikke er medicinsk patient.

misbrug er et begreb politikerne har opfundet, jeg bruger det ikke i den form medierne bruger det, de misbruger den oprindelige betydning, nemlig; hvis man misbruger andre folk til egen vinding, det er facistisk 70er spin, og det er klamt at kalde andre mennesker misbrugere fordi de nyder en substans om det er kage, rååhynol, vingummi, kokain elller rødvin.

De rigtige misbrugere her, er dem som vil bruge deres magt til at bestemmme over andre folks egne valg.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det hedder magtmisbrug, men nu snakker vi lige altså om stofmisbrug.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Her er et forslag til et TVshow.
Tag og inviter idioten Nonbo, og 4 andre prohibitionistiske politikere(der er nok at tage af) til at drikke sig en promille på 0.4 - 0.5 og derefter få dem til at udføre forskellig test i bil på en bil forhindringsbane.
Lav så de samme tests med 5 personer som ryger ofte, og som har røget *aftenen i forvejen*. Test at de er positive i spyt testen.
Og lad os så få en diskussion i studiet bagefter!

Dedikeret medlem

Tag og inviter idioten Nonbo, og 4 andre prohibitionistiske politikere(der er nok at tage af) til at drikke sig en promille på 0.4 - 0.5 og derefter få dem til at udføre forskellig test i bil på en bil forhindringsbane.
Lav så de samme tests med 5 personer som ryger ofte, og som har røget *aftenen i forvejen*. Test at de er positive i spyt testen.

Super ide bortset fra du aldrig får Nonbo ned på start promillen :!:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.

Super ide bortset fra du aldrig får Nonbo ned på start promillen :!:

hahahahahahaaa :mrgreen:

Junior medlem

Selfølgelig skal man ha lov til at kværne rundt i fars bil efter man har røget en 50 kronersjoint på staden!
Det sir sig selv-specielt hvis man ser cancersyg ud i fjæset !

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Selfølgelig skal man ha lov til at kværne rundt i fars bil efter man har røget en 50 kronersjoint på staden!
Det sir sig selv-specielt hvis man ser cancersyg ud i fjæset !

Der er ingen der har sagt at man skal have lov at køre bil når man er påvirket. Læs nu debatten før du poster sådan et ubrugeligt postulat.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:
Cannabis påvirker ikke ens bil kørsel negativt, og vi har allerede nul tolerance alligevel. 1 øl for en der ikke drikker er 1000x værrer og ganske lovligt.
,

Aarhhh.... Cannabis påvirker din bil kørsel negativt, lad nu være med at helliggøre det.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Der hvor solen altid skinner.
Hvor svært kan det være at lovliggøre det, og få noget ordentlig kontrol indover, fremfor den famlen i blinde de har gang i nu. Som flere er inde på, er det starten på en spiral uden ende. John Doe får en bøde for besiddelse, John Doe får taget kortet for at føre bil dagen efter, John Doe mister arbejdet fordi uden kørekort intet arbejde, John Doe bliver depri og tager på staden, John Doe får en endnu større bøde for besiddelse - John Doe hjemmerøver politiinspektørens gamle mor, for at få råd til at forsørge sig selv og betale de latterlige bøder af. Grimt.

Senest rettet af Hullubullu Lotte 21 nov 2012 13:35, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Citat:
Cannabis påvirker ikke ens bil kørsel negativt, og vi har allerede nul tolerance alligevel. 1 øl for en der ikke drikker er 1000x værrer og ganske lovligt.
,

Aarhhh.... Cannabis påvirker din bil kørsel negativt, lad nu være med at helliggøre det.

Det må jeg give Puny_pete ret i - altså hvis man køre skæv - men 1-2 dage efter skulle det ikke være noget problem mht til at køre bil.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Hold kæft hvor ville jeg ønske at vi kunne få putte meget lidt THC, bare lige så det kunne spores i Karstens kaffe. Også få ham knaldet for THC kørsel.

Det er den ypperste straf til ham, som jeg kan kommer i tanke om

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]