Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 19:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du kan godt bruge 1 ml. per liter vand hver gang du vander. Hvor store er dine planter? Bruger du stadigvæk samme setup som http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=17&t=41931? Hvis dine planter er på den størrelse behøves du ikke noget gødning det næste måneds tid. Jorden skal være fugtig, men ikke våd. Hvis du går ud i haven og graver noget jord op f.eks fra græsplænen og du nulre det fra hinanden og mærker det så er det gerne fugtigt. Hvis du komme vand på falder det sammen og bliver vådt, giver det nogen mening?
Hvis du bare er tålmodig og læser på dig lektie (problemer med at læse så pm mig) så skal det nok lykkes på et tidspunkt :)

Medlem

har ikke nogle planter lige nu, de døde jo.. desværre :/
Du skrev forresten ikke nogen om Terra max, hvornår skal jeg stoppe brugen af terra leaves for så at bruge terra max?
Har fået sådan et skema med, men det har jeg ikke særlig megen tiltro til....

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Terra Max er så vidt jeg kan se en gødning tiltænkt blomstring. Så det er skal du først bruge når du begynder med 12 timer lys 12 timer mørke.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil lige nævne at gødning hedder noget smart, men det er bare blomster gødning! Jeg tjekkede lidt med min fyldene gødning nede fra det lokale supermarked til 30kr for en liter og den indeholder stor set det samme som en flaske Terra Leaves.
Den lokale hedder npk 4:1:3 Terra Leaves hedder npk 3:1:3

Medlem

okay!.. det skal jeg da lige huske at kigge efter næste gang så :)
så stopper med terra leaves når jeg starter på terra max :)

hvor lang tid holder du dem i vegge, før du går over til blooming?
jeg ville mene 30 dages vegge og 40 dages blooming... det er skunk one....

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jep hvis du køre med begge slags gødning får de jo dobbelt og så brænder du planterne.
Jeg ved godt at frø selskaberne skriver 30 dit og 40 dage dat, men jeg har aldrig set en plante blomstre færdig på 40 dage. Du kan godt nøjes med at vegge i 30 dage men jeg vil nok give den lidt mere. Du skal nok regne med 1-2 måneder vegge, når du så går over til 12/12 timer tager det 2-3 uger før planten går i blomst (den bliver ved med at vokse) og der fra tager det 6-10 uger før den er færdig.
Du kan selvfølgelig vegge kortere men hvis du ikke sider på en kasse frø eller har en moder plante så vil du jo gerne have noget ud af dine frø.

EDIT:Det er laaang tid siden jeg sidst dyrkede så de tider er så-så og du skal regne med at dine planter bliver mindst dobbelt så store fra du starter med 12/12. Så hvis du har plads problemer skal du lige tage højde for det.
Hvis du ikke har adgang til gode billige frø/stiklinger skal du nok overveje en moderplante, den kan holdes under CFL lys så den brænder ikke så mange watt af.

Junior medlem

Jeg tror jeg har været så heldig at denne tråd meget vel kunne høre ind under mit problem.

Men først vil jeg lige takke de folk som sidder derude og bruger deres dyrebare tid på at hjælpe newbees som jeg selv, respekt til jer :gud:

Jeg har startet mit første grow og min første frø var 5 autoflowering jeg ved desværre ikke hvilken sort da jeg i iver for at få sat mine frø til at spire smed jeg indpakning ud " øv første fejl " :(

i får lige et lidt mere omfattende referat af min process, jeg er ikke den store tekster, men håber i kan bære over med mig hvis det kan være lidt tør læsning.

Jeg satte mine frø igang med at spire

400 w mh til når de skal gro
600 w hps til blomst (Som Jeg Køber Senere)
samt udsugning samt kulfilter når de skal i blomst,(S.J.K.S) jeg køber det hele lidt i etapper :)
40 % muld med en ph på 6.5
40% lega sten
20 % muld som jeg har fra egen have da min frue og jeg lige har overtaget et hus, der er lidt rodrester i den kompost, har det noget og sige?

Jeg har sat en diskount badeværelses blæser opi toppen af teltet fra det lokale byggemarked, samt
Der er en lille blæser som kører ved planterne for at give dem en kraftig stamme og mulighed for at kunne suge mere næring op fra jorden. En ide som jeg har men ved ikke om det sådan det er.

Hullet til frisk luft er en aflang åbning som mit telt har i siden som man kan holde åbent ved hjælp af noget velkro bånd. Ved ikke lige om det giver mening :)

Temperaturen kan blive lidt omkring de 27/30 grader ved jorden

Jeg syntes da jeg lavet mit research før jeg startede mit grow havde læst at regn vand skulle være godt for planterne, og opdagede at vores hus havde nogle enorme regnvandstønder stående forskellige steder placeret på grunden, tænkte jeg: pisse fedt så laver da jeg økogrow. :peace:

Jeg må indrømme at det er første gang jeg har læst omkring så meget om ph værdier at jeg ikke har været alt for opmærksomhed omkring min ph værdi men skal heltsikkert have mit vand og jord testet i morgen tidlig.

Har så fornyeligt smidt 6 nye planter ind 2 white widow 2* critigal 2* power flower for at teste lidt forskellen på hver sort.

de 6 planter er lige kommet op af jorden så jeg regner ikke med at de ikke bliver så påvirket af problemet.

jeg vander ca hver 3 dag det er forresten 4-5 liters potter lidt blandet.

mine planter er groet ca. 10-15 cm i løbet af 2.5-3 uger efter at de brød igennem jorden.

mit problem er så:
da jeg så lurede til dem i aftes ser mine auto fuldstændigt deprimeret ud de hænger virkelig med bladene.
men jeg syntes ikke de er blevet gule på bladene eller stammen. måske har jeg lagt mærke til et lille gult mærke og så er de øverste nyplante en smule lysegrønt men det tror jeg er normalt.

gødning har jeg ikke brugt noget af endnu så det kan vel ikke være det eller hvad ? jeg tænker, efter jeg har læst jeres tråd herinde at min ph er alt for høj og mine store planter ikke kan få næring.

har jeg forstået det korekt?

og hvis det er korekt kan jeg redde mine stakkels autoer

endnu engang super fed tråd alle involverede :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Shit.. Det lægger lidt uden for mine evner. Hvad med at starte en ny tråd og håbe på nogle af de mere erfarnere growers kan hjælpe. En ting du dog kan prøve er at give dine en god gang postevand, så hvis der har været noget i regnvandet de ikke kunne lige kan det skylles ud af jorden. En anden ting jeg bed mærke i er at det er rimelige høje temps. du køre men hvis der kan være op til 30C ved jorden. Kan de godt nøjes med vand hver 3 dag hvis potten er fyldt ud med rødder og du køre ved de temps?

Junior medlem

Det mærkelige er så da jeg kom op til mine kære børn i morges og pæren var tændt, var de helt friske igen, kan de godt blive lidt slatten om natten?

De 30c er ved potternes jord, men tror lige jeg hæver lampen en smule den hænger dog ca 50cm over toppen af de højeste!

Efter de tre dage mærker jeg ned i jorden mén vil prøve et par nye tricks jeg lærte igår gennem denne tråd med at løfte potterne

Hvor ofte vander du, og med hvor meget vand pr. Potte?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er svært at sige hvor meget man skal vande, det kommer an på mediet, potte størrelse, plante størrelse, potte type, plantens alder og størrelse, temps. osv. Det er en rigtig god ide at løfte sine potter og få en feel for hvad de vejer fra nyvandet til de begynder at hænge med bladene pga. tørke.
Så lang tid planterne er små skal man gerne sjusse sig frem til hvor lidt vand de skal have, efterhånden som de fylder potten ud skal de bare have vand til der kommer lidt i af bund. På det tidspunkt skal du nok tænke på at bruge noget gødning, her er der mange meninger om hvad der er bedst. Men i veg ville jeg bare bruge alm. npk blomster gødning, i blomstringen kunne jeg godt finde på at forkæle dem lidt men en gødning med højt fosfor indhold. Men sæt dig ind i gødning inden du køber, 90% af det du læser hos dem der sælger til hjemmedyrkning er hype. Køb fra plante skoler og lig. det er billigere og du bliver ikke tagget som kunde i en suspekt butik.
Dine planter kan hænge lidt med næbet om "aftnen" og nogle af dem jeg har set dyrker i jordpotter vander om "morgenen".

Junior medlem

Endnu engang tak for hjælpen

Jeg havde overvejet at finde gødning i den lokale planteskole, jeg har faktisk også købt noget til veg, men er i tvivl om at det fungere npk værdierne er 5.1.4

Til blomst tror jeg nok jeg har lidt styr på npk tallene:
der er det vigtigst at der er mest phosphor så kalium og så nitrogen er det korrekt,

Medlem

Hey igen bindegal... altså skal jeg bare give 1ml terra leaves per liter vand, så snart de er kommet op af jorden, eller skal jeg vente på at de er vokset lidt?...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hey igen bindegal... altså skal jeg bare give 1ml terra leaves per liter vand, så snart de er kommet op af jorden, eller skal jeg vente på at de er vokset lidt?...

Du skal vente til de begynder at vise tegn på mangel på gødning. Det sker oftest først ved at de nedereste bladsæt begynder at blive gule. Tager ca. 2-4 uger alt efter hvor store potter du starter med, og hvor gødet jorden er.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du skal vente til de begynder at vise tegn på mangel på gødning. Det sker oftest først ved at de nedereste bladsæt begynder at blive gule. Tager ca. 2-4 uger alt efter hvor store potter du starter med, og hvor gødet jorden er.

Ja, jeg ville også vente et måned eller til de begunder at vise tegn på gødning mangel.

Medlem

okay... lagde dem i jorden den 4. men de er ikke dukket op fra jorden endnu... håber snart de kommer til syne :)

Medlem

mine blade er allerede begyndt at blive lidt små gule efter 12 dages tid... er det for tidligt at begynde på 1ml gødning eller er der ikke noget problem i det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kan du ikke vise nogle billeder?

Medlem

jo men er det ikke noget med at det er ret smart at hente sådan et program inden man smider billeder ud?... så det ikke kan spores eller noget i den stil,,,

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ahh.. Det er det du er nevøs for, det er fair nok.. Jeg tror ikke det er gødning mangel efter 12 dage, du er sikker på du ikke vander for meget eller for lidt? Prøv at tjek http://www.dcfonline.dk/cf/problemer.htm og ser om der ligner det ene. det andet eller det 3. for den sags skyld og så vend tilbage og fortæl os.

Medlem

altså hvis jorden bliver sådan lidt grøn på overfladen... hva er det et tegn på?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]