self er det ikke retfærdigt hvis "maskinen" kan måle cannabis flere dage tilbage, men lad os nu liiiiige se om det også er tilfældet (hvilket jeg tvivler på)
Trichome, insane psychedelia member, 1500+ posts:
Det er jo for h... hele humlen i den her sag, kære ven!!!
Læs og du vil blive klogere
Da THC i blodet er i ligevægt med THC i en spytprøve, kan der for daglige rygere være en restmængde THC i blodet - og dermed spyttet - som kan analyseres indenfor detektionsgrænsen i op til mange dage efter sidste indgift. Og vi snakker her om detektionsgrænseniveauer! Al trafiksikkerhedsmæssig fornuft er tilsidesat. Det kan vi takke Lene Espersen for
Hvornår føler du dig egentlig i stand til at føre et motoriseret køretøj efter du har røgt hash? Efter 1 dag? Efter en uge? Måske allerede after 12 timer?
Jeg føler mig som en retsskaffen borger, når jeg venter med at køre bil til minimum næste dag efter jeg har røget grønt.
Hvis det er en enkeltstående joint jeg har røget aftenen eller et par dage før, så er jeg med større sandsynlighed home safe, men hvis jeg nu "blot" har røget hver dag i 1-2 uger vil jeg med stor sandsynlighed blive testet positiv for THC og dermed miste kørekortet ubetinget i 3 år samt en bøde på 20k. Det har hverken noget med sund fornuft eller sikker trafik at gøre.
Lene Espersen må da HADE hash og måske have set familiemedlemmer/venner/bekendte gå ned på hash, siden der tillades 10 gange så meget kokain og 25 gange så meget amfetamin i blodet ift. THC, selvom det, for at bruge et aktuelt udtryk, er helt ude i hampen.
Jer, som husker sagerne med unge bilister i Ribe, der fik frataget deres kørekort fordi de blev bustet med ½ g hash uden at have været i nærheden af en bil vil nok give mig ret.
Det var nemlig herefter at Lene E. gik helt i selvsving og ville ha´al hash ud af Danmark. Ja, det sagde hun faktisk på åben skærm. Men den forskruede kælling trak mere og mere i land, som tiden gik og hun så realiteterne i øjnene.
Da hun ikke engang kunne få sat den lyssky hashhandel på CA(efter den store aktion på staden hvor samtlige boder blev revet ned) skakmat, så skulle det gå ud over brugerne, som blev betragtet som storkriminelle, uden videnskabelig understøttelse.
Don´t drink and drive! Get hammered and get nailed! Fornuftig snak!
Men at man kan miste kørekortet over én uge efter sidste joint er røget hører ingen andre steder hjemme end i en bananrepublik...imHo!