Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 14:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Der hvor du ikke kan nå mig
Så et klip her den anden dag.Hvor en gut kogte noget san pedro "te",helt ned til en tyk syrup. Derefter lod han det tørrer et døgn, med varme blæser på, for at fordampe resten af vand indholdet. Resultatet var noget crispy skorpe ligende noget, som han pulveriserede. Jeg går ud fra, at det Inddampede pulver der,indholdte .-Udover meskalin, blandt andet celloluse,sukker stoffer og andre alkaloider( Aktive/ og ikke aktive) fra kaktussen. Har læst her på sitet, at acetone og rensebenzin kan bruges til at rense, eks. Amfetamin og coke for urenheder- Sukkerstoffer, keratin osv. Hvis man nu, hælte noget acetone/rense benzin på, det her "nedkogt" pulver. Lod det stå og trække i et syltetøjs glas, og derefter filtrerde det igennem f.eks. et kaffe filter og lod acetonen/ rense benzinen dampe af.
. Tror dog ikke at det ville være ren meskalin, da de andre alkaloider ville blive ekstraheredet med over, med det organiske opløsnings-middel. Men mener da, at andre alkaloider(5-Meo-Dmt*) bliver ekstraheredet i forbindelse med blandt andet, gængse DMT teks, og derfor ikke for et 100%* "mono" separeret alkaloid i slut produktet.
Hvad ville slut produktet være ved den her "indkogt Meskalin pulver,renset med actone/rense benzin tek"*, være?.Krystaller, eller bare mindre "cacti" at æde, og måske lettere at putte i f.eks. caps?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Du skal bruge isopropylalkohol til at ekstrahere meskalin fra dit indkogte kaktus. Rensebenzin og acetone kan bruges til at opløse fedtopløselige stoffer og da meskalin er polært, altså vandopløseligt, så vil dit meskalin ikke være opløst i rensebenzin/acetone.

Er dog ikke 100% sikkert, men mener at meskalin har de samme opløselige egenskaber som amfetamin, så derfor skal samme fremgangsmetode også bruges til oprensning.

Medlem

Ok, jamen tak for svaret Root. Men det virker jo,endelig ganske "simpelt". Hvad ville du/i tro at færdige produktet ville være, altså krystaller eller hvad?. Kan da ik forstå, at folk bruger HCL og andet hæsligt, vis dette kunne gøres.- Med indkog og Isopropylalkohol O.o

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvis du laver en ekstraktion med isopropylalkohol, så ender du med en lille klump plantemasse, som er helt del mere medgørligt end de til tider store mængder som du ellers skal konsumere. Fremgangsmåden er nem og ligetil, så det er da helt sikkert anbefalelsesværdig, hvis man har tid og lyst.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ok, jamen tak for svaret Root. Men det virker jo,endelig ganske "simpelt". Hvad ville du/i tro at færdige produktet ville være, altså krystaller eller hvad?. Kan da ik forstå, at folk bruger HCL og andet hæsligt, vis dette kunne gøres.- Med indkog og Isopropylalkohol O.o

Når man bruger HCl er det i en større proces hvor man ekstrahere og krystallisere, for at få meskalin.HCl som slut produkt. Du kan ikke helt sammenligne denne metode med den hvor hvor man bruger HCl for at få meskalin freebase til HCl salt.

Admin
Brugeravatar

Som de andre siger, kommer det an på hvilket slutprodukt, du gerne vil ende med. Hvis du blot laver noget udtræk med isopropanol, får du en omgang snask, dog med masser af aktivt stof i. Hvis du gerne vil ha et forholdsvist rent produkt, kan du lave en syre/base ekstraktion. Det giver en blanding af alkaloider. Jeg har ingen erfaringer med det selv, men det tager vist ca samme tid som at ekstrahere dmt fra m. hostilis.

Btw, hvorfor er HCl hæsligt? :P

-Jimmy Carter

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Ville man så ikke principielt kunne vaske sit tørrede meskalin sirup i IPA og derefter tilsætte NaOH eller en vandig NaOH opløsning for at få meskalinen på freebase, ekstrahere freebasen med naphta/heptan/xylen og tilsætte fortyndet H2SO4/HCl for at få meskalinen på saltform ?

Jeg er godt klar over at det sikkert ville være nemmere at foretage en A/B ekstraktion, men hvis man nu i forvejen står med noget kaktus sirup :P

Admin
Brugeravatar

Ville hellere opløse mit sirup/gunk i en opløsning af NaOH og derefter ekstrahere med heptan. Isopropanol i større mængder kan godt være noget scheisse, når man ekstraherer (emulsioner i lange baner).

Hvis du vil udfælde dit salt i heptan, skal du helst bruge koncentreret svovlsyre. Eller evt gennemboble din opløsning med HCl gas. Men det kræver også konc. svovlsyre + noget udstyr. Hvis du bruger fortyndet, vandig syre, vil du få opløst dit salt i vandet. Og så skal man også til at dampe vandet af. Det kommer selvf an på, hvor tålmodig man er :)

-Jimmy Carter

Stodder
Brugeravatar

^Ville du foretrække at bruge heptan/rensebenzin frem for xylen?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil fortrække xylen da meskalin.freebase er mere opløselig i xylen end rensebenzin.

Admin
Brugeravatar

Umiddelbart ville jeg ikke tænke, det gjorde den store forskel. Men jeg kan så læse mig til, at folk har dårlige erfaringer med at ekstrahere freebase meskalin med heptan. For at være på den sikre side, skal man nok bruge xylen. Men jeg vil næsten vædde med, at man kan gøre det med heptan også, selvom nogle har dårlige erfaringer med det. Man bruger så meget solvent i forhold til meskalin, at det næsten kun kan gå over i heptanfasen ved gentagne ekstraktioner.

-Jimmy Carter

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ellers er det vel ikke noget problem at bruge xylen? Borup fører det da ved jeg.. Er ikke klar over om det er dyrere end rensebenzin

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg arbejder i en malerforretning hvor de forhandler xylen, fra en producent der hedder cabdan. Her koster xylen 25 kr og rense benzin koster 12 kr literen.

Medlem
Brugeravatar

Hvad med en diskusion om kvalitet i stedet for pris?
Teknisk rene kemikalier er ikke beregnet til at indtage.
Hvad er "sundest" Borup rensebenzin eller Borup Xylen?
Mit gæt er rensebenzinen. Er der f. eks. ikke mulighed for benzen i xylen?

Det er, indrømmet, en noget teoretisk diskusion, da den indtagede mændge xylen (+ urenheder) efter en mescalinekstraktion må være beskeden, hvis man gør sig bare lidt umage.

Generelt er en diskusion, om brug af tekniske kemikalier til den lille narkokemiker, dog på sin plads synes jeg.

P.S. Ja ja Alice, jeg ved godt I legede med benzen i 30'erne uden af dø af det :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ville det gøre nogen forskel i forbindelse med tilsætningen af syre(HCl/H2SO4) for at danne salt om man bruger heptan eller xylen?
Teorien må vel være at meskalin saltet er u- eller ringe opløseligt i solventet, så det udfælder...

onkel fister, jeg sidder her med en flaske Borup rensebenzin hvor der står (<0,1% benzen), jeg ved ikke om der evt. er mere i deres xylen.

Admin
Brugeravatar

Hvad med en diskusion om kvalitet i stedet for pris?
Teknisk rene kemikalier er ikke beregnet til at indtage.
Hvad er "sundest" Borup rensebenzin eller Borup Xylen?
Mit gæt er rensebenzinen. Er der f. eks. ikke mulighed for benzen i xylen?

Det er, indrømmet, en noget teoretisk diskusion, da den indtagede mændge xylen (+ urenheder) efter en mescalinekstraktion må være beskeden, hvis man gør sig bare lidt umage.

Generelt er en diskusion, om brug af tekniske kemikalier til den lille narkokemiker, dog på sin plads synes jeg.

P.S. Ja ja Alice, jeg ved godt I legede med benzen i 30'erne uden af dø af det :D

Som du selv er inde på, er det ikke ret relevant i de små mængder. Det meste narko på gaden indeholder alligevel giftige stoffer i højere eller mindre grad.

Xylen er muligvis kræftfremkaldende (selvom det aldrig er blevet påvist). Men jeg tror ikke, man skal bekymre sig alt for meget ved at bruge xylen. Jeg synes, det er irriterende, fordi det er sværere at fordampe end heptan. Det tager længere tid om at forlade krystallerne helt. Men hvis det betyder, man får højere udbytte, ville jeg klart bruge xylen i stedet. Så giftigt er det heller ikke, hvis man ellers bruger åndedrætsværn eller udsugning.

blazR skrev:
Ville det gøre nogen forskel i forbindelse med tilsætningen af syre(HCl/H2SO4) for at danne salt om man bruger heptan eller xylen?

Nej. Meskalin saltet er praktisk taget uopløseligt i både heptan og xylen.

-Jimmy Carter

Medlem
Brugeravatar

Citat:
Det meste narko på gaden indeholder alligevel giftige stoffer i højere eller mindre grad.

Ja og? Så meget mere grund til at undgå giftige stoffer i sit hjemmebryggede narko.

Admin
Brugeravatar

Det er nok ikke mere usundt end at gå ned ad en traffikeret vej i København. Jeg siger bare, det kan godt være xylen er en smule mere giftigt end heptan. Men det handler om at se tingene i et lidt større perspektiv. Kommer til at tænke på hende her :P

Billede

No offense onkel fister :peace:

-Jimmy Carter

Medlem

oki doki, jamen så er det vist på plads x]. A/B kunne da være sjovt at prøve, men det snask der er da vist helt ok, vis det er en rimmelig tilpas lille mængde jeg skal æde ;). Er der nogle der har erfaringer med, krystaller kontra kaktus osv?. Syns at ha læst at, mavekneb opkast osv stædig mærkes med Ren meskalin. Ellers noget?

Medlem
Brugeravatar

Det er nok ikke mere usundt end at gå ned ad en traffikeret vej i København. Jeg siger bare, det kan godt være xylen er en smule mere giftigt end heptan. Men det handler om at se tingene i et lidt større perspektiv. Kommer til at tænke på hende her :P

[ Billede ]

No offense onkel fister :peace:

Sjovt billede.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]