Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 11:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
hvorfor ikke skrifte herinde i stedet for i kirken tænkte jeg lige.

Min største synd lige for tiden er nok alt det der butikstyveri jeg laver i tide og utide. Der er lidt kleptoman i mig. I dag stjal jeg lidt chokolade fra føtex, og det endda selv om det er pengedag idag. Jeg har undskyldt mine butikstyverier med at det er noget jeg gør når jeg er flad. Det er bare lige for at starte dagen med lige at putte det man ved man kan sælge for mindst 100kr ned i en plastik pose. Jeg er blevet bustet 5-6 gange alene i denne måned. Det gode ved det er at det kun er 1 eller 2 af gangene der kommer i mine papirer, da de har ladet mig gå bare jeg gav dem tyvekosterne tilbage, det har nemlig kun været et par flasker sprut og lidt babergrej, eller kaffe. Ikke noget med at overdrive, for så kommer politiet og snakker med en nemlig, og hvis man bliver busted nok gange så ryger man vist ind lidt tid, men det er måske også det man har brug for, hvis man bliver busted nok gange til at få en "ferie" ud af det.

Ellers er det også en synd at jeg tager mine stoffer åbentlyst, endda nogle gange i s-togene lige ved siden af normale mennesker. det er dårlig stil og ikke noget de bryder sig om at se på nemlig.

hmmm andre synder.... at nasse på samfundet er vist en af dem. Jeg går bare og hæver min pension, og brænder det meste af den af på diverse rusmidler. Det er dårlig stil hvis jeg bare fortsætter sådan resten af mit liv, så derfor er det planen at jeg skal begynde i skole igen, men det er først til januar, så der er rigelig med tid til at få trappet mine misbrug ned til et forbrug. Jeg har allerede smidt min bong ud, så det går den rigtige vej der.

ellers er det vist i småtings afdelingen de synder jeg ikke lige nævner her. jo så er der også lige den der med at man skal ære sine forældre. Det er ikke noget jeg gør ved at rende rundt og være pensioneret bistandsklient.

det her virker som en god måde at få god samvittighed igen fordi det letter en hel del at komme ud med det her..

hvad syntes i? De er da vist ikke helt så slemme, mine synder som jeg nogle gange gør dem til oppe i mit hoved.
venlig hilsen
Martni

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Drop de der kristne dyder, de er alt for gammeldags og er kun med til at svække din kontrol over dit eget liv.

Jeg har personligt ikke ondt i røven over folk der hapser småting til dagen og vejen. Den med s-toget er ikke så god, du burde godt kunne vente med din narko til du er i mere sikre rammer, det kunne også være en strategi for at lægge en begyndende dæmper på dit misbrug. Held og lykke med det hele :)

Medlem

De store butikskæder går nok ikke konkurs på grund af lidt rapseri.
Jeg kender flere og gør det i vid udstrækning også selv. s
Det er billigt, du skal ikke stå i kø og du kan gøre de fleste venner glade ved at dukke op med en middag til 1500 kroner sidst på måneden.
At straffen har så få konsekvenser gør det imo kun mere attraktivt.
Jeg synes absolut ikke det er noget at gå og få moralske kvaler over.
Men at stjæle i kiosken eller fra småvirksomheder er dårlig stil imo.

Medlem
Brugeravatar

De store butikskæder går nok ikke konkurs på grund af lidt rapseri.
Men at stjæle i kiosken eller fra småvirksomheder er dårlig stil imo.

spot on!

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Det kan jeg sgu ikke følge jer i. Jeg synes det er fucking dårlig stil at stjæle, medmindre det er i nødværge, altså at man ikke har brød på bordet, har behov for at skaffe penge til stoffer eller lignende.

Citat:
Det er billigt, du skal ikke stå i kø og du kan gøre de fleste venner glade ved at dukke op med en middag til 1500 kroner sidst på måneden.

Det er usselt... slet og ret. Fuck dig!

Moderator
Brugeravatar

Synes ikke det er specielt usselt, ikke når man tænker på, at butikkerne selv har et spild på flere tusinde kroner om ugen... Jeg skralder selv ofte og du fatter ikke hvad og i hvilke mængder der smides ud engang imellem.... Hvis butikskæderne nu begyndte at dele skraldevarer ud, så ville man højst sandsynligt kunne slå 2 fluer med et smæk, skrue ned for butikstyveriet, samt have et mindre spild... Det retfærdiggør selvfølgelig ikke tyveri, men det sætter det dog lidt i perspektiv, hvem er det der virkelig er ussel i denne her historie??? Jeg stjæler ikke selv, men jeg kan ikke få ondt i røven over folk der gør, så længe de nu tager de konsekvenser det bringer...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: den sorte muld
At sidestille skralderi og butikstyveri, er næsten det samme som ikke at gide at vente på at naboens fede cykel havner til storskrald...

Moderator
Brugeravatar

nej, din nabo er en person.. En butikskæde er et firma, der er en væsentlig forskel... Det handler om samvittighed og hvem der bliver offer i sidste ende...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: den sorte muld
nej, det burde ikke gøre nogen som helst forskel.

det er det samme som at sige at selvtægt er iorden nogen gange, eller at forsikringen alligevel dækker når jeg nu alligevel har nuppet hans cykel.

Medlem

Der er forskel på en virksomhed og et menneske, men der er, imo, ikke forskel på tyveri.
Så længe butikken betragter en given vare som deres, ja, så ER det DERES vare, og IKKE andres. Bare fordi nogen "godt kan undvære" noget, betyder det ikke at det er up for grabs. Jeg synes i hvert fald, at det er en mærkelig tankegang.
Jeg gad egentligt nok vide, hvor mange mennesker der er opdraget uden en basal respekt, for ejendom der ikke tilhører dem selv.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

@Snoezel

At skralde er et gråzoneområde, som jeg heller ikke anser for at være problematisk. Tværtimod er jeg helt enig i det grundlæggende problem, at supermarkederne smider bjerge af mad, der intet fejler ud hver dag. Men jeg har ingen respekt for simpelt tyveri, fordi de manglende konsekvenserne gør det attraktivt og man lige synes det ikke går ud over "nogen".

Admin
Brugeravatar

Jeg synes egentlig også, det er et ringe argument, der kommer for butikstyveri. Selvom jeg, i princippet, godt kan undvære en masse af mine ejendele, er det da stadig irriterende at få stjålet sine ting. Jeg har da penge nok til at købe en ny tlf, hvis jeg får den stjålet. Men det vil jeg da helst være fri for.

Oh well, butikstyveri er i princippet det samme som at downloade illegalt kopieret materiale. Så jeg skal ikke sidde og pudse glorien. Min pointe er blot, at der ikke er nogen argumenter, der kan retfærdiggøre butikstyveri. Ihvertfald ikke, når vi bor i et land med så godt et velfærdssystem. De eneste, der har brug for at stjæle i Danmark er dybt afhængige narkomaner og andre svage eksistenser, der har brug for behandling.

-Jimmy Carter

Moderator
Brugeravatar

De eneste, der har brug for at stjæle i Danmark er dybt afhængige narkomaner og andre svage eksistenser, der har brug for behandling.

Og det egentlig også deres sag jeg argumenterer for. Mest af alt, fordi jeg har det dårligt med at være sammen med de mennesker når/hvis det sker, derfor prøver jeg at retfærdiggøre det, i stedet for at fordømme det... Jeg så selvfølgelig at det helst ikke skete, men jeg kan bare godt forstå at det sker og jeg tror vi kommer til at se mere til det, sådan som velfærdssystemet er under pres i disse dage...

hejhundhej: Der er MANGE mennesker der ikke er opdraget med "basal respekt for ejendom", jeg kender et par stykker af dem, de går dog aldrig decideret efter personer og de deler altid af deres "bytte". Nogen af dem er måske behandlingskrævende, andre får behandling, og en helt tredje gruppe TROR ikke på begrebet ejendom på samme måde som du og jeg sikkert gør - om det berettiger dem til at stjæle, det skal jeg ikke være herre over...

Junior medlem
Brugeravatar

Det blev lidt off-topic hurtigt det her.

Men fedt at du kommer ud med det. Det lyder som om, at du har indset at du måske har nogle problemer, nu mangler du så bare at gøre noget ved det. Men det ser ud på at det er godt på vej. Held og lykke!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Erkendelse uden handling er blot snak. Just saying. Men håber du får gjort noget ved dine problemstillinger, for det lyder som om at du har et par ting du skal have rettet op på.
Pas på når du begynder i skole, at stofferne ikke kommer til at fylde for meget, eller at du finder de "forkerte mennesker" at hænge ud med i og udenfor skolen. For min erfaring siger mig at den slags personer hurtigt falder fra igen, og så står du pludseligt med lorten alene i skole uden dem at støtte dig op af, og er du først stemplet af din klasse, som bums eller en der hænger ud med bumser og tager stoffer, er det utrolig svært at slippe af med det ry igen.

Nu vi leger en synders bekendelse har jeg da et par ting jeg gerne selv vil tilføje til listen:

Løjet, bedraget, manipuleret, benægtet, alverdens kriminalitet, utroskab, bagtalelse, dårligt forbillede, dårlig søn osv osv.

Junior medlem

Synes ikke det er specielt usselt, ikke når man tænker på, at butikkerne selv har et spild på flere tusinde kroner om ugen... Jeg skralder selv ofte og du fatter ikke hvad og i hvilke mængder der smides ud engang imellem.... Hvis butikskæderne nu begyndte at dele skraldevarer ud, så ville man højst sandsynligt kunne slå 2 fluer med et smæk, skrue ned for butikstyveriet, samt have et mindre spild... Det retfærdiggør selvfølgelig ikke tyveri, men det sætter det dog lidt i perspektiv, hvem er det der virkelig er ussel i denne her historie??? Jeg stjæler ikke selv, men jeg kan ikke få ondt i røven over folk der gør, så længe de nu tager de konsekvenser det bringer...

Det er sku da usselt, det er folk som ham der gør, at os der betaler skal betale mere for varen, da der jo er et kalkuleret svind, så en :sucks:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
det er da latterligt at stjæle i et supermarked. hvis du vil stjæle så gør det da ordenligt

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
at skralde den er ikke tyveri.. at skralde den er at samle skrald :D

jeg synes dog det er forkert at stjæle uanset hvem man gør det fra, forretninger eller firmaer (som åbenbart ikke indeholder mennesker) og så mennesker, jeg kan forstå det hvis man sulter eller på anden vis virkelig er i nød, men små rapse fordi de godt lige kunne undvære og du lige stod og manglede ?.....come on.. så kan vi jo alle hoppe i vores robin hood dragt og begynde på egen vis at retfærdigøre hvem vi må og ikke må stjæle fra - ligesom indbrudstyve også har gjort bare på grovere vis.

stjæl hvis du er ved at dø, andet er dovenskab og hvis du mangler penge og intet arbejde har kan du jo samle flasker ;) :D du får motion og frisk luft, du tjener penge og du gør endda samfundet en tjeneste
:)

Insane psychedelia user!

http://www.deceptology.com/2012/06/read ... fting.html

Jeg synes det er helt okay med lidt rapseri.

Medlem
Brugeravatar

Synes også lidt småtyveri er fint, sålænge det er fra de store kæder. Det er måske ikke ligefrem nødværge, men stjæler kun når jeg er helt broke, har skraldet hvad jeg kunne skralde og er røv sulten. Nej jeg dør ikke at sult, men fuck de store kæder alligevel.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]