Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 08:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej kære medmennesker.

Da jeg pludselige har fået mulighed for at komme igang med et hele søger jeg lidt hjælp mht til setup.

Jeg har et skab med følgende dimensioner: L x B x H - 36 x 26 x 94

Hvilke(n) pære, strain, blæsere og evt andet udstyr vil i anbefale mig?

God lørdag.

Medlem

Har du læst bare det mindste på emnet?

Medlem
Brugeravatar

Ja. Ved meget. Har før groet uden for.
Hvorfor spørger du hr?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Det er nemmest at købe nogle feminiserede autoblomstrende frø. Find nogle kraftige sparepærer og gå efter ihvertfald 60 watt i alt, eller endnu bedre, køb en enkelt omkring de 100 watt hvis du kan finde det.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem

Geografisk sted: Der hvor du ikke kan nå mig
Jeg ville futte sådan en 125w-250watt(200kr)" bloom" CFL ind i skabet, nogle vil sige overkill, men vil du bare ha en lidt god høst så ha lyset i orden.(CFL futter ikke planten af ligesom HPS,MH ville gøre på så lidt plads).
Dernæst skaf et par PC blæsere, en til intake, og en som blæsere på planterne for at styrke stilkene.
Ville anbefale aktivt kulfilter, men ret svært(vis ikke umuligt) at få fat i, till så bitte et skab så søg evt. DIY carbonfilter på velkendt søgemaskine, massere af guides til fremstilling af Nano kulfiltrer til skabe som dit.
Som Randy siger, så kør AUTOS, Low rider eller andre strains der ikke bliver så høje,og blomstre relativt hurtigt. Vil sige at min. potte størrelse til AUTOS ligger på en 3,5L og lidt større autos 6,5L som minimum(Du er godt kørene i en 6.5l med lowrider ex.). Køb noget færdigt blandet jord til cannabis grow(Kan ikke gi nogle brands men søg da i forhandler af udstyr til grow), indeholder det hele og er balanceret i PH( måske er jeg dovn). Køb evt. lidt gødning lavet til cannabis grow, koster en hund for en liter(veggie/ blomstning), og hjælper altså en hel del til at presse planterne lidt extra, for el og RØG koster da. Så få da mest ud af planterne ;). Håber det er overskueligt og behjælpligt. Go grolykke og forhåbligt god ryger- Tomaten

Moderator
Brugeravatar

Jeg ville læse denne og evt. andre af Blynx growlogs hvis jeg var dig: https://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=190726

Medlem
Brugeravatar

Tak for de gode inputs! (Y)

Jeg køber en CFL 125w. Hvordan ville det gå under vækst perioden hvis min pære er en bloom?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Udemærket. Det er bedre end alle andre alternativer, udover en anden 125 watts. Lysoutput betyder meget i forhold til farvetemperatur.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem
Brugeravatar

Så der er ingen grund til jeg bruger de ekstra 200 på en cfl pære til vækst perioden?

Moderator
Brugeravatar

Hvis du kører auto's så er det ikke så væsenligt, de går i blomst efter en 2-4 efter de har ramt jordoverfladen. Hvis du vil kører SCROG eller anden form for LST (som jeg vil anbefale) med almindelige sorter, er det en rigtig god ide med en grow/vegge/vækst pærer omkring de 6000K-6500K. Regner du med at dyrke flere grows er det en god investering uanset. Husk på at pærerne har begrænset levetid, så du kan lige så godt spare nogle uger på din blomstringspærer, og få lys der er bedre egnet til at vegge med.

Medlem
Brugeravatar

Har anskaffet et nyt skab. målene er nu 55x55x155

Hvad ville en 200w cfl kunne gøre for mig her?

Medlem

Geografisk sted: sydpolen
en 200w cfl kan du komme langt med det skal være 2700k hvis du skal have autoflower..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]