Hej alle.
Jeg havde en uheldig hændelse med smølferne sidste år, i forbindelse med mit skab. Nogen kan måske huske det første grow fra januar:
Ny grower - ude af skabet! [2012 log - 400W - Northern Soul]. Denne høst nåede jeg at både at yde for, samt ryge og nyde. De dukkede op midt i mit "2½'te" grow (igang med autoer, 2 høstet, 1 klar til høst og 10 der var 3 uger inde i blomst). De kom pga. en anden sag og fandt damerne, og der var så ikke noget at gøre. Jeg fik dog lov til at beholde telt (1,2x1,2 m.), udstyr (filter, ventilator, blæsere, etc.), osv. Så efter endnu mere research, flere videoer og hundredevis af links, besluttede jeg mig for at starte op igen. Men denne gang skulle der mere til!
Jeg var så heldig at støde ind i en gammel gro-kammerat, som stod og skulle af med noget udstyr. Jeg så mit snit til at anskaffe mig en fin sjat ting til småpenge. Jeg har altid dyrket med 400W og alm. spoleballast. Nu har jeg fået mig en 600W med tilhørende digital elektromagnetisk ballast. Når man har en vis viden om el-teori, er man klar over hvor enormt store forskelle det kan resultere i. Og jeg blev ikke skuffet første gang jeg satte den nye pære til. Shiiit - jeg blev blæst væk af lys. Det er jo i sig selv fantastisk nok, men der skulle mere til!
Jeg har derfor indkøbt to styk 65 l. beholdere fra svenskerfabrikken, malet dem sorte, boret 2x6 huller i låg (som en grande six-pack), samt 2x2 huller i front til luftslanger.
De to fronthuller med slanger i og en hane med luk i fronten. (bruger ikke hanen mere - det er hurtigere med spanden)

1 pumpe på 350 l/t, med 2 udtag, pr. beholder med tilhørende iltsten. Dette system kaldes D(eep) W(ater) C(ulture) - DWC bobblere, det kaldes også et passivt hydro system, fordi rødderne hviler i en iltet gødningsblanding.
I den ene bobbler har jeg 6 White Rhino (kloner, sat i blomst igår).
I den anden har jeg 1 BuChu (frø), 1 White Rhino (klon) & 2 Love (frø), og de har været i blomst i 23 dage). Der skulle naturligvis have været 6, men de forbistrede hanner...
Gødningen hedder Jungle Juice og det er en 3 parts (Micro, Grow & Bloom) fra AN. De nye blomster får opstartsdose på 1,5 ml/l af alle gødninger. De ældre er oppe på 2 ml/l og lidt ekstra bloom gødning.
Jeg har overvejet at supplere med AN Overdrive her til slut, det virker bare dyrt, nogen erfaringer/rygter?
Udover mine hydrobobblere, har jeg også 7 jordplanter. 2 Aoraki 13, 4 White Rhino i 1,5 l. potter og 1 White Rhino i 11 l. potte, alle med 75/25 jord/leca. Jeg ved godt det er utrolig små potter at bruge, men det var bare et forsøg fordi alle altid rakker ned på de helt små potter og deres yield-mæssige resultater. Det blev et impulsivt "forsøg" hehe.
De har ligeså været i blomst i 23 dage, eller lige over 3 uger. Aoraki 13 har startet trikomudvikling og dufter allerede henrivende! Jordplanterne har fået Easy2Grow gødning i vegge-fasen og Plagron Bloom som det eneste. Jeg startede på halv styrke i vegge og gik op til maks (5 ml/l) og jeg gjorde det samme i bloom (2,5 ml/l og bevæger sig op til 5 ml/l).
Alle toppene er ret pænt fordelt synes jeg selv, og nogenlunde lige høje (pånær én løbsk Love). Toppen af termometeret i snoren, hænger 50 cm. fra pæren præcis.

Det virker måske umiddebart lidt højt, men jeg lagde mærke til enkelte tegn på varmestress igår og for at hindre eventuelle forværrelser, hævede jeg den omgående.
Hele herligheden

Hydro-siden af teltet

Jeg barberede damerne for hår under armene forleden dag, fjernede bare sådan rimeligt - ikke noget voldsomt. Det kan ses, hvis man kigger en ekstra gang.
Her er den ene Aoraki 13 (#4), som er fint igang med thc-produktionen tilsyneladende. I <3 Macro

Jeg leder altid efter kritik/ris/ros og idéer, såvel som kommentarer, så kom med det
Til dem der ikke har opfanget det endnu, vil jeg lige fastslå det; Jeg forsøger for så vidt som muligt, at holde mine tråde uddannende for alt godtfolk, og derfor kan det være at nogle af mine forklaringer bliver lidt banale for de mere erfarne dyrkere. Bær over med mig. Selvfølgelig gælder det også på den anden side af lighedstegnet, det kan være at jeg gør noget der ikke giver mening for dig, men som jeg finder naturligt og derfor ikke tænker over at skrive. Hvis du sidder og har et spørgsmål, skal du altså ikke holde igen! Skriv det - så skal jeg svare så godt jeg kan

- Jay