Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 09:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej herinde

Jeg ved i sikkert må eksistere hundrede vis af lignende indlæg, men synes ikke jeg helt har kunne finde de svar jeg leder efter. Mig og en bofælle besluttede os for at forsøge os med at dyrke nogle cannabis-planter. Han skaffede en masse frø fra Christiania, og det viste sig at være en sativa type.

Vi har ikke benyttet os af varmelamper, hydroponics, ventilation og kulfilter, men vi har haft dem stående lyst indendørs i store potter siden engang i ferbruar-marts. Ud af 7 planter står nu 5 mandshøje hunner tilbage, som jeg har fået til at forgrene sig 4-6 gange, med tydelige hvide pre-blomster, hvoraf nogle er næsten 2cm lange. Dog synes jeg ikke rigtig der er kommet "nuggets" endnu, selvom pre-blomsterne sidder tættere nærmere toppen. Jeg har købt noget gødningen til formålet af få dem til at modne, og håber det bærer frugt, så der kommer bare lidt pot ud af det.

Men da et halvt års paranoia pga. lugt-generne ikke skal have været forgæves, har jeg tænkt mig at benytte alt plante-materialet til at forsøge at udvinde noget hash eller olie. Jeg har læst om mange metoder som Ice/bubblebags, gumby og quiso. Jeg vil gerne have mest mulig ud af mine planter, og har hørt at man kan udvinde mest ved at bruge quiso metoden. eller lightergas, for at lave hash-olie. Er det også jeres erfaring? Jeg leder efter en metode der ikke er alt for farlig, giver mest mulig udbytte og ikke nødvendigvis det reneste/stærkeste. Bare det er mindst lige så godt som det man køber på gaden :)..

...iøvrigt ved jeg slet ikke hvordan man indtager olie? Har hørt man kan bruge det til at bage med, men kan man også blande det med tobak eller med tørrede blade og ryge? Jeres erfaringer er meget kærkomne.

Ha' det godt :)

Medlem

Du kan døppe en smøg i olien, du kan også bare smide det oven i et bongmix.

Junior medlem

Vil du anbefale at fremstille olie fremfor at prøve at lave hash? Stammen og bladene er en smule fedtede, og har den karakteristiske duft, men der er ingen synlig "sne" på bladene, og jeg er bange for det ikke kommer..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er lidt surt at høste dem inden de er færdige.
Har du overvejet at smide omkring 500,-, og så købe noget lys de kunne blomstere færdigt under?
Det ville godt kunne svare sig hvis de har en nogenlunde størrelse - og det lyder det som om de har.

Junior medlem

Jeg havde tænkt mig at vente en måned til halvanden for at se om de ikke kunne nå at blomstre. Jeg har ikke råd til en lampe før til næste måned :/... men det kan da godt være man skulle forsøge sig med det. Hvilken type pære?

Dedikeret medlem

Nu skriver du at de står indendøre, så jeg tænker at problematikken måske nærmere er for meget lys fremfor for lidt - altså at de får lys i den ~12 timers periode med mørke nødvendig for at planten kontinuerligt danner hormoner der fremmer blomstringen.
Skulle de få lys i mere end 12 timer, er det formodentligt årsagen til den langsomme blomstring.

Mht ekstraktion vil den bedste kvantitative metode efter min mening være at findele plantemateriale så godt som muligt og ekstrahere med gas. (som nævnt tidligere.)

Mht lys vil det billigste og letteste være at bruge helt almindelige sparepære med en farvetemperatur på 2700K.

Junior medlem

Tak for svar :-)

Jeg håber også på at det er et for stort antal af lyse timer der er årsagen til den langsomme modning. Men vi er for nyligt nået til en årstid med 12 timers lys (07.00 til 19.00 ca.), så jeg krydser fingre for at der sker noget snart :-). Men det med sparepæren lyder rimelig overkommeligt :-).

Skal plantedelene tørres før man laver nol?

Moderator
Brugeravatar

Ja. ICE kan dog laves uden at tørre først. Søg evt. på 'ghetto ice' for en metoden uden brug af bubblebags.

Junior medlem

Sokkel E27
Størrelse D: 120 mm L: 182 mm
Lysstrøm 1445 lumen Lm/W 60
Strømstyrke 230 V
Levetid 10.000 timer
Tændtid (60%) Mindre end 80 sek.
Opstartstid Mindre end 2 sek.
Emballage 1 stk. SB kort
Kelvin 2700 Warm White
Power factor >0,55
Tænd/sluk 10.000 gange
Ra >80
Min. lumen efter 10.000 brændtimer: 437
UVA+UVB, UVC: <2.0mW/klm, <0.01mW/klm

Godkendt?

Senest rettet af ms86 03 okt 2012 13:06, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Jeg tænkte mere på indefrakommende lys, men det rum de står i er måske ikke et i færdes i til daglig?

Pæren der er er sikkert ganske fin, men jeg ville finde en på 30 eller 40W frem for 24. Som supplement til dagslyset vil jeg tro at en af de pære over hver plante med en-eller-anden form for skærm (så lyset fokuseres) vil være et fint supplement til den aftagende sol.

Det er iøvrigt ikke tilladt at linke til div. forretninger, hvor praktisk det end måtte være, så tag derfor og copy-paste specifikationerne istedet. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så længe shoppen der linkes til ikke er narko-relateret, mener jeg godt man må linke.
Men ja, en med lidt flere watt ville være at fortrække.

Junior medlem

Ved ikke lige hvor man kan finde stærkere pærer til den prisklasse. Kan jeg ikke stille planterne rundt om den blottede lyskilde? Der er også vindue i samme rum..

Tak for tip :-)

Dedikeret medlem

Det er jo klart billigere at stille alle planterne rundt om én pære, men 24W er i forvejen i den rigtig lave ende - jeg bruger 20W sparepære til små skygge planter - hvis du så samtidig vil lade 5 planter dele de 24W er det ca. 4,9W per plante hvilket er så godt som ingenting.
Jeg tror ikke du kommer udenom en pære per plante, hvis du vil have nogen mærkbar effekt.

På den anden side skal planten vel nok nå at blive klar, så længe de står indenfor er der jo ikke umiddelbart en tidsbegrænsning på dem. Så det er vel ikke fordi du er decideret tvunget til at skaffe dem mere lys.
Så længe shoppen der linkes til ikke er narko-relateret, mener jeg godt man må linke..

Den generelle argumentation plejer at være at Psychedelia ikke ønsker at div forretninger skal se boardet som et sted at promovere deres produkter. Men hvad ved jeg. :)
Jeg tror heller ikke at Silvan ser Psychedelia som et potentielt marked..

Junior medlem

Så længe der er lyst nok, kan planter sagtens gro indendørs, men min erfaring er at når dagene bliver for korte, og lyset for svagt, så vil alle planter begynde at smide en del blade, og væksten gå i stå. Hvis dette er tilfældet må jeg til den tid købe et par kraftige sparepære, som i anbefaler :)

Medlem
Brugeravatar

Om at udvinde, så kan du bare lave hash helt normalt, og så lave olie på resten. Det gjorde jeg med min forrige plante, og det gik sgu helt fint :) ellers har man enten noget dårligt pot tilbage, eller man kan vælge at smide en masse krystaller ud. Sådan her får man ALT der er at hente med.

Junior medlem

Når du siger "lave hash helt normalt" hvilken metode mener du så? Jeg har aldrig lavet det før:)

Men det giver god mening at forsøge at lave hash, og så udvinde olie på det samme materiale efterfølgende.

Medlem
Brugeravatar

Sådan jeg gjorde var, at spænde en nylon-strømpe udover en skål (men det er bedre hvis du kan skaffe noget stof hos din tekstilhandler, som ikke er så elastisk...) og så lægge al potten oven på sokken, sammen med nogle mønter. Så smækker du en pose over lortet, stiller det i fryseren. Tag det ud igen efter tilstrækkelig meget tid til at det hele er frosset, fjern posen, og spænd en affaldssæk udover potten med mønterne i et par lag...
Og så ganske enkelt gennemtæsker du simpelthen bare den affaldssæk med potten under, ryster den nogle gange. Så burde der gerne komme en masse krystaller ud i skålen, og potten stadig ovenpå sokken ;)

Efter det samler du dine krystaller i noget (plastik-emballagen fra en cigaretpakke brugte jeg), fold den rumt om dine krystaller, tape på bassemand, noget normalt papir om det, lidt mere tape, og så hold det hele under vand i et par sekunder så pakken blir våd.
I mellemtiden har du sat din ovn til 140°C (ikke under 103°C, og helst ikke højere end 150°C), og nu lægger du din pakke derind, bager den til det dufter brunt og godt ud af ovnen (og tro mig, man kan godt lugte det....) - det tager ca. 10 minutter - et kvarter.
Pakken ud, op på bordet, hårdt spækbræt oven på det, og så maser du bare ned på det med hele din vægt i lidt tid.

Så pakker du bare pakken ud, og neeeej lookie lookie, der er hash ;) bare saml det hele sammen og rul det til en klump.

Held og lykke!! :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]