Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 19:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey Ends..

Har hørt at man skal koge rødderne på sine planter når man høster dem?
- Da det skulle få det sidste THC op i topskudene..

er det "helt ude i hampen" eller er det rigtigt?

Medlem

Godt spørgsmål nemli :-)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Kan virkelig godt se hvor sindssygt svært det måtte være at skrive 3 ord på google... :roll:

http://lmgtfy.com/?q=koge+r%C3%B8dder+cannabis

Det er en skrøne.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: pleadian´s and back
som jeg skrev i en anden tråd, ligger der ikke evidens for at planten skulle blive mere potent!!! Dog gjorde jeg det selv da jeg dyrkede, og en ting er sikkert.! Det skader ikke. Måske som de siger i linket at selve tørringen på nogle dage hurtigere.

Medlem
Brugeravatar

jeg har hørt fra pålidelige kilder at vis du tager en sort sæk over planten <- nødvendigvis ikke en sort sæk ,og laver en spand med isterninger og så putter røderne ned i og så lade den stå, så skulle noget at plantens olie vist nok trække sig op i planten, fordig planten får et ( schok ) ?

Dedikeret medlem

Idéen med den sorte sæk stammer sikkert fra den metode folk til tider benytter til at inducere blomstring ved planter udenfor, hvor det er en måde at kontrollere antal lys timer på. At varme, kulde eller nogen anden form for pludselig ændring af miljøet / "chock" (Planter har ikke et nervesystem, så teknisk set kan de slet ikke få et chock), skulle kunne ændre på hvor cannabinoider befinder sig i planten virker ret usandsynligt, men er selvfølgeligt ikke umuligt.

Da cannabinoider formodentligt ikke rigtig tjener noget formål for planten, andet end muligvis at fungere som en slags solcreme, virker det dog underligt at de skulle vandre til rodzonen i mængder der overstiger hvad der naturligt diffundere rundt i planten. Hele den underlige idé om det stammer sikkert fra at træer, der smider bladene, typisk flytter store saft reserver ned i rodzonen for at kunne benytte energien til nye skud det følgende år.

Medlem
Brugeravatar

Altså produktion af cannabinoiderne befinder sig jo i trikomen. Man formoder at de tjener formålet at afværge solens skadelige stråler (såsom uv-b & uv-c f.x.). Derfor undrer det mig altid når folk postulerer at disse ting som kogende vand/is o.l. skulle have reel (eller mærkbar?) effekt, især når de nævner det her med at "få det sidste op". For mig at se må cannabinoiderne jo konstant befinde sig inde i trikomen. Hvorfor skulle de vandre? På noget som helst tidspunkt?

Så vidt jeg har forstået er den kun elementer som vand, gødningssalte, auxiner, samt naturlige hormoner etc., som rent faktisk vandrer i planten.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]