Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 09:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

Begge har jeg aldriig hørt om, men kunne godt tænke mig en forklaring på dem og en begrundelse.. men takker for jeres comments, rart med no get feedback

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg tror begge dele er skrøner. Som jeg ser det må 12 timers lys give mere end 12 timer med hovedet nedad, nedfrysning eller kogende vand. Høst når de er som du synes de skal være, og hvis du vil have lidt ekstra, så vent et døgn og høst dem der. Trim, tør, nyd.

Dine planter ser fine ud. Jeg tror du har omkring en måned igen, men det er svært at sige. De stopper med at vokse i højden nu, og budsne vil begynde at tage meget vægt på. Du kan nok godt give dem din booster nu. Jeg vil tro du skal give det sammen med den almindelige gødning, men for at være helt sikker... men du må love ikke at sige det videre, for et er et hemmeligt trick som kun få kender til... kig på flasken ;-)

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: pleadian´s and back
har haft vindues "pot" i en del år og kan kun sige. at om der en personlig energi eller placebo.. Det skader ihvertfald ikke at lige dybbe roden i kogende/meget varmt vand når du høster.. jeg har ingen evidens på den måde, andet end jeg selv gjorde det efter overlevering fra en anden og fornemmer klart at topppen har fået hele planten med!! hvis i forstår sådan en lille en der.. !!?? de første par år jeg dyrkede var det ok.. men efter jeg tilførte denne energi var det bedre imo..!! det er igen bare en erfaring.!!! gør det eller lad vær.
Kunne dog også godt forestille mig at "kuldechok" kunne give den samme ekstreme frekvens!!
så jo vi kan godt kalde det skrøne i og med der ikke ligger et dokument som er ekspert vuderet og ikke lab undersøgt på microlært level.
bortset fra det er det nogle super potente planter du har fået dig der... de ser mums ud!!! og btw gør det selv=så meget mer tilfreds stillelse!!
god weekend ;)

Medlem

Hvor længe skal rødderne stå i kogende hand eller is? Igen tak for jeres kommentare, de hjælper..

Medlem
Brugeravatar

bare 1-2 min. så de blir ckokket!!! og på hovdet med dem udmiddelbart efter..!!! igen.. imo... erfaringerne er mange herinde!!! :peace:

Medlem

Oki, det er hermed taget til efterretning.. ;-)
Håber de tager me get på den sidste måned, ellers liver det no get dyrt røg!??

Medlem

Skal man ikke klippe den til buds in den tørring eller skal den i kogende vand og så helt til tørring?

Medlem

Kan det hænge til tørre på et loft med 10-15 grader???

Medlem

Efter hvad jeg har læst mig frem til skal man trim me dem og så lægge dem til tørre, så hvordan dette med kogende vand?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Jeg er ingen cannabis dyrker selv men har læst omkring dyrkning i noget tid. Jeg ved så meget som at du skal trimme dem inden tørring og selvfølgelig hænges op :P Mht temperaturen er jeg lidt usikker på de 10-15 grader. Tror du skal op på minimum stuetemperatur.

Ligesom vasketøj tager en evighed om at tørre udenfor når det er køligt, så må det også være sådan for planter. Du skal i hvert fald være sikker på de tørrer ordentlig og helst over maks 2 uger(hvad jeg lige kan huske at have læst i flere guides her på siden.
Du kan nemlig risikerer at de holder sig fugtige for længe og at der går mug i eller sådan noget. Beklager de lidt upræcise svar, men det er lige det bedste jeg kan byde ind med.

Offtopic: Vær venlig ikke at lave et nyt indlæg efter 30 sek. med et nyt spørgsmål. Brug hellere "rediger indlæg" knappen og så bare skrive "Edit: indsæt nyt spørgsmål her". Ellers fylder det hele forfærdeligt meget og det er utroligt svært at overskue din tråd og det du vil have hjælp til. Husk også at kigge lidt rundt på dyrkningsforummet.
Der er utrolig mange gode råd og god vejledning, uden at du skal læse gennem flere hundrede sider og tråde. Man skal bare åbne øjnene lidt og måske bruge 5 min.

Psychedelia er et forum, ikke en hotline, så du skal aldrig forvente at få et svar her og nu. Prøv lige at klik på knappen øverst på siden der hedder "ubesvarede indlæg", så kan du se du langt fra er den eneste der ikke får svar her og nu, og nogle aldrig. International forum regel nummer 1: Vær tålmodig eller find et andet sted :P

Held og lykke - dit grow ser utrolig godt ud og stor ros for det!

Mvh.

Medlem

Skal nok og tusinde tak for de gode råd

Medlem
Brugeravatar

altså det jeg gør er at trimme planten. men tørre dem med rod. og jo varmere og tørre der er, jo hurtigere er de klar.
Vil dog også lige tilføje jeg ikke er ekspert på nogle måde og det er nogle år siden jeg selv har dyrket.
Så brug det eller gør hva du føler er den bedste overbevisning du har fået pt. Som sagt, det skader ihvertfald ikke..!!!

Medlem

Nyt spørgsmål.. Har idag fået sat mine planter under lys, 3 timer for sent! :-( hvordan gør jeg? Cutter jeg bare lyset kl. 18 som altid, ergo idag kun 9 timers lys eller hvad?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Ja, men mest fordi det er nemmere for dig at holde den rytme du plejer. Planterne tager ikke skade af hverken det ene eller andet.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem

Okay, tak.. De blev smidt ind kl. 18 ;-)

Medlem

Balyel ang. Din kommentar, er der vidst delte meninger ang temperatur under tørring, stuetemperatur skulle være det bedste, da en hurtig tørring vil ødelægge smagen..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]