Hej folkens ..
Nu går jeg med tanker om at starte mit første micro scrog grow ..
Room
Det hele vil foregå i et full tower computer kabinet, hvor alt unødvendigt vil blive fjernet indvendigt.
ca mål: 56,2 x 24,5 x 59,3cm
Det vil blive foret med asfaltplader og tætnes med silikone i alle hjørner og kanter. Derefter skal der enten smides et lysreflekterende materiale på siderne, eller males med noget hvis højglans spraymaling ..
Mht kasse / pottestørrelse, så ser jeg nærmere på dette når jeg har fået samlet det andet. Jorden vil også blive blandet til formålet hvor der indgår ex sand og leca
Derudover vil der blive lavet et mindre scrog net i noget stormasket hønsenet, og så bliver der installeret en akrylplade under pærerne, for at undgå for høje temperaturer.
Lys:
Til vegge vil der blive brugt 2 stk GIB Flower Spectre 70W 6800 Lumens HPS pære
Til blomstring vil der blive brugt 1/2 stk GIB Flower Spectre 150W 17000 Lumens HPS pære
Jeg har tænkt mig og køre 12/12 fra start af for at undgå for voldsom en vækst .
Næring / Gødning:
Her er jeg lidt mere på bar bund, så der må i gerne komme med inputs ..
Har set lidt på følgende produkt og tænkt man måske kunne finde noget lignende til at iblande jorden.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... ZYI#t=365sDerefter vil jeg bruge flydende gødning sammen med vandingen fra 2-3 uge
Frø:
Enten Northern Lights eller Super Skunk Automatic fra Sensi seeds ..
Begge typer frø er feminized
Udluftning:
Da jeg bor i andelslejlighed har jeg naturligvis tænkt meget på lugtgener .. Der er jeg noget til den konklusion at jeg laver et hjemmelavet aktivt kulfilter af en spand, pladevat, aktivt kul og noget rør .. Fandt en guide på dcfonline, men kan ikke lige finde den .
Der vil være ialt være 3 stk blæsere. De bliver som udgangspunkt monteret på følgende måde, medmindre det viser sig at det skaber nogle lugtgener
1 stk 120mm til at trække luft ind foran
1 stk 120mm til at ventilere luften inde i kabinettet
1 stk 120 mm til at trække luften ud igennem kulfilteret
Der er sikkert stadig 1000 ting jeg har glemt eller skrevet forkert, men dette er mit udgangspunkt

..
Billeder vil komme så snart jeg har lidt kapital og er startet på det hele.. Tips, tricks og ændringer er mere end velkomne da jeg aldrig har groet før ..
Meningen med dette grow er ikke at få et kæmpe udbytte, men for at prøve hvordan det er og så lære samtidigt .. Jeg har pt ikke mod på at starte på noget større