Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 00:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Nogle af jer vil måske huske mig som den pige der skrev ''This Is my life'' viewtopic.php?t=33957 og tråden om ''Diskussion om selvmedicinering''. viewtopic.php?f=5&t=35885&hilit=selvmedicinering
Nu er det henholdsvis 2- og 1½ år siden jeg skrev disse indlæg.

Jeg blev den gang frarådet til ikke at begynde på selvmedicinering af benzodiazepiner, men valgte at gøre det på trods af af alle dem der frarådede mig det.
Jeg sidder nu og fortyder mine valg på det kraftigste. Pillerne dulmede smerten midlertidigt, men de blev ikke løsningen på mine problemer. Tværtimod oplevede følte jeg at jeg blev dummere og dummere som dagene gik det. Jeg åd benzodiazepiner som om det var slik, og jeg begyndte derudover at drikke mere og mere imens jeg iforvejen var påvirket af pillerne, hvilket resulterede i flere dage der endte i blackouts.

Jeg havde 2 år forinden snakket lidt frem og tilbage med forskellige folk, og deriblandt snakket om at prøve MDMA-terapi, som løsning/mulig forbedring på en alvorlig barndomsproblematik ( af en karakter som jeg ikke har været åben omkring i de tidligere tråde.) Jeg valgte at give MDMA-terapien et forsøg og jeg fik sat en aftale op med person som ikke er uddannet psykolog/terapeut eller lignede, men en som vidste hvad min barndomsproblematik handlede om, og derudover havde et grunddigt kendskab til MDMA's påvirkning af den menneskelige psyke. Han havde ikke selv prøvet MDMA-terapi på denne måde førhen, men havde som sagt en meget stor viden om det.
Personen var selvfølgelig en jeg stolede helt på og stadig gør den dag i dag.
Det jeg gerne vil frem til er, at MDMA-terapien resulterede i at jeg i dag ikke render rundt med den samme skyldfølelse for det der skete i min barndom. Men jeg føler stadig endnu ikke helt jeg kan give slip på det der skete dengang. og jeg har stadig nogle ubearbejdet ting at arbejde med.

Det endte med at jeg trappede ned på benzodiazepinerne, eftersom mit alkohol-indtag var blevet højere og højere. Jeg trappede ned i en periode hvor jeg skulle opereres, men efter operationen voksede min alkoholindtag igen væsentligt.

Denne dag i dag sidder jeg et 1 år efter operationen og drikker dagligt. Jeg har virkelig få dage hvor jeg ikke drikker. Jeg prøver at skære ned på mit alkoholmisbrug, hvilket os lykkedes nogle dage, men andre dage drikker jeg selv til blackouts.

Det min hensigt er for denne tråd, er at komme ud med mine tanker og et ønske om at andre der døjer med diverse problematikker ikke begynder på medicinering med alkohol, benzodiazepiner, hash etc. Det har jeg erfaret at man ingen vegne kommer med, og det skader mere end det gavner.

Medlem

det er da vist en selvfølge at det ikke gøre nogen gavn på nogens helbred at få sig et misbrug..af det ene eller det andet.

har læst nogle af de andre tråde du har skrevet og du har virkelig været igennem en masse shit og det sætter sig naturligvis..
men du bliver virkelig nød til at få det bedste ud af dit liv og dropper det sprut der, det er virkelig gift når du bruger det på den måde

Medlem

Nej men det var heller ikke meningen at det sku ende sådan der.

Jeg troede selv jeg ku styre det, men det gik vist ikke så godt.

Nu vil jeg bare advare andre om at gøre det samme :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
sry, men alle tror jo at de kan styre, tror ikke jeg kender nogen, hvor selvmedicinering har hjulpet, tværtimod har det for det meste bare gemt problemerne væk, indtil der er kommet nye

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
^ Det kommer i den grad an på hvad man selv medicinere sig med. Grunden til at Toxie Foxy ikke har opnået nogen form for helbredning skyldes valget af stoffer. Depresanter som benzoer og alkohol udbedre ikke en psykologisk problematik, men lindre smerterne i en midlertidig periode - det fejer problemerne ind under gulvtæppet.

MDMA derimod, er en stimulans med terapeutisk effekt, hvorfor? Fordi MDMA giver os lov til snakke ærligt om vores problemer på et dybere niveau uden at føle skam over os selv, end vi ellers kunne have gjort.

Jeg har haft stor succes med at selvmedicinere mig selv med psilocybin svampe - og jeg var meget langt ude og skide kan jeg fortælle dig!

Det handler om hvilket stof man har med at gøre, og ens tilgang til det. At tro ingen får noget ud af at selvmedicinere sig er dybt ignorant.

Toxy Foxy: Det kunne være at du skulle arbejde noget mere med dig selv på MDMA med ham din tripsitter, for det lyder somom at det havde en meget positiv indflydelse på dig. Ting tager tid, at tro man kan helbrede sig selv på et enkelt trip er naivt. Det kan være en længere proces, som du skal arbejde for, men hvis du er villig til at invistere tid og energi i dine egne problemer, så vil du også blive belønnet for det i sidste ende. Husk at holde dine pauser i mellem hver session, så du ikke bliver nedtrykt af den manglende serotonin.

Du kan evt. efter f.eks. 3-4 MDMA sessioner prøve dig frem med "rigtige" psykedeliske stoffer som svampe, eller lsd da jeg mener at de dog har et lang større terapeutisk potentiale end MDMA - men lad vær med at gøre det hvis du ikke føler dig klar til det, og husk en tripsitter.

Ønsker dig al fremgang, og godt humør :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem

^^
Med hensyn til MDMA-terapi'en., så er det os en ting vi har snakket on. Netop fordi det havde sådan en positiv indflydelse på mig sidst.
Og vi kommer til at holde pauser, som du selv er inde på., måske pga afstanden, men os fordi jeg ved jeg godt kan få det hårdt.

Psykedeliske stoffer, tager jeg kun når jeg er alene, måske fordi jeg før har følt mig presset til ting jeg ikke vil, og når jeg har sagt fra har andre har svært ved at forstå det. Måske fordi han har været en idiot, who knows.

Men nok om, fortryder det her.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]