Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 15:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hey derude.
har taget oxycontin og oxynorm gennem de sidste 8år.
og det har været et misbrug uden lige de sidste 6år!. tager 8-10 oxynorm 10mg. og 7-9 oxycontin 30mg. om dagen og sniffer nok halvdelen af det.! den fik gas i weekenden så mandag morgen havde jeg kun 2piller tilbage i alt. !
og det tirsdag idag. og tyrkern og alle hans fættere kom væltne ind af døren til morges har det ekstremt dårligt.
som håber ikan råde og vejlede mig lidt. bliver en helt anden person har de grimmeste tanker osv. har aldrig søgt hjælp før, min læge ved intet!.
har ikke noget jeg kan dulme det med det eneste der er, er miratazpin 15mg.
håber i har nogen forslag..
tak på forhånd.
vil gerne havde givet en længer forklaring om situation, men er så omtumlet at det bliver ikke til mere..

Mvh FlyHigh2theSky

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Synes du skal søge lægehjælp/misbrugshjælp med det samme, et misbrug så lang tid, kommer til at blive ved hvis du ikke gør noget ved det, hvad abstinenserne også siger til dig.

jeg har ikke så meget forstand på lige dette, så derfor er overstående det eneste bud jeg kan give.

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Ja lægehjælp/misbrugscenter... Du kan eventuelt prøve at kontakte vagtlægen og fortælle det som det er, at du har ekstreme abstinenser - om du evt. kan få noget til at holde abstinenserne i skak indtil imorgen hvor du så kan komme til "rigtig" læge.

Opioid abstinenser kan, så vidt jeg har forstået, være ret farlige..

Junior medlem

har tit tænkt på at smide kortne på bordet over for lægen. det der sig er jeg vil ikke kendes som misbruger, selvom jeg er er en stor misbruger hele tiden :evil: fuckt tankegang man der er det der stopper mig til at søge hjælp. fik en op i ryggen og den gav mig et greencard til opiater. og skal have fortaget en ny op. så kan heller ikke undvære dem og det er en stor frygt for, ved at tage ærlig kontakt til lægen er at de lukker alt!. og så jeg sku flov over det.! og skal se min lægen i øjne og vide om lidt ved de jeg har udnyttet dem.!

man får da lov at svede som en i et motincenter!!! :wink:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Hvor længe er der til du får din næste portion piller? Hvis der går længe, så vil jeg tro du får det så skidt, at du bliver nødt til at fortælle det til lægen. Det vil jeg også opfordre dig til at gøre, men jeg forstår nu godt din bekymring (er selv smertepatient).

Det værste der kan ske er, at du ryger over på metadon og får det, til behandlingen af dine smerter fremover. Det er kraftigt smertestillende og er efter min mening fint at give, til dem der ikke kan styre fx. oxycontin. Man er begyndt at bruge metadon meget i smertebehandling, særligt efter oxycodone nærmest er blevet "no go" for lægerne at udskrive pga. den høje pris.

Most of the physical world is unseen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er det ikke abstinenser fra benzodiazepiner der kan være farlige? Ellers så skal det være meget høje doser? Jeg har i hver fald taget en kold fra 400 mgs doser og jeg står her stadig :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland

Er det ikke abstinenser fra benzodiazepiner der kan være farlige? Ellers så skal det være meget høje doser? Jeg har i hver fald taget en kold fra 400 mgs doser og jeg står her stadig :)

Jeg er også af den opfattelse at benzo-abstinenser er "farligere", men jeg har en veninde som får ketogan og buprenorphinplastre.. Hun har været indlagt et par gange pga. lige netop abstinenser... HVOR farligt det er tør jeg ikke at sige :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Fra lægehaandbogen.dk (http://laegehaandbogen.dk/legehandbogen ... 14066.html):

•Opiater (heroin) ◦Hvornår kommer symptomerne? ■1-3 dage

◦Varighed? ■5-7 dage

◦Tegn ■Trang efter narkotika, mydriasis, piloerektion, sveden, rhinoré, tåreflod, diaré, søvnproblemer, højt blodtryk og mildt forhøjet puls

◦Symptomer ■Intenst ønske om mere stof, muskelkramper, artralgi, angst, kvalme, opkastninger, slaphed

◦Opiatabstinens er meget ubehagelig, men er almindeligvis en mild tilstand med tanke på vitale funktioner
◦Dødelige udfald er meget sjældne

Men Psyduck: Det er selvfølgelig meget individuelt og man kan ikke rigtig generalisere ud fra et enkelt individ. Har man desuden fx. en hjertefejl, så vil jeg godt tro man kan falde om og blive liggende.

Jeg tog en kold tyrker fra dagligt heroin forbrug da jeg var 20, men det ville jeg slet ikke turde i dag.

Junior medlem

hey tak for alle jeres svar osv! det er virkelig en hjælp og en støtte for mig!.

Agathos Daemon
der var 18dage til næste portion! så en pæn rum tid må man sige, i denne tilstand. ringed til lægen idag og fik udskrevet en kasse da jeg har en skade som bliver forværet med tiden.! men har bestilt en del mere end normalt over de sidste måneder. så medling var at jeg fik en recept og så ville min læge gerne se mig i denne måned!. tror de har lugted lunten lidt, kan ihvertfald ikke få mere efter jeg har været til møde. det var faktisk lidt af en lettelse af de vil se mig. selvom jeg ikke har sagt noget endnu om misbrug.
for som sagt er jeg jo også smertepatient! så er virkelig bange for hvad det ender ud med. uden medicin vil jeg aldrig kunne komme ud af sengen eller komme ibad osv! er slemt plaget af smerter hverdag!.
blev nød til at ringe både pga mine smerter, men så sandligt også på abstinenser har skiftet sengetøj 2gange i nat drivvådt og kunne knap stå på bene, og konstant på toiletet osv, virkeligt ubehageligt!.
har faktiskt fået metadon igennem 8-9mdr! men det kvaltet min abetit totalt tabte mig hurtigt og der kunne gå dage imellem at jo indtog mad! ligned noget der var løgen på det meta til sidst. men på det oxyn&oxyc! har jeg en kæmpe abetit!. nogen der ville have lyst til at fortælle mig hvordan lægerne reager når tingene bliver sagt lige ud, og hvor hvad vidre forlød bliver!. for det er et faktum jeg aldrig bliver fri for smertestillende!. men har virkelig et ønske om når jeg får den næste op, at kan komme ned på den dosis det hele started med.! er sku ked af hvordan de piller styre mit liv og humør!. kan ikke engang huske hvordan jeg selv var før mit misbrug mht til tankegang hvermåde osv! :cry: det gør mig virkelig trist. for har nogen tætte personer der kender til mit forbrug og de kendte mig før. det gir en kæmpe klump i halsen og høre dem fortælle om den person jeg var! uden selv og kan nikke gendkendlse til det!. har indset piller er blevet et og alt for min hverdag, og er blevet rusjæger! men efter hvilken rus den er der jo ikke mere jeg bliver bare normal! :cry: :cry: !.. de bedste hilsner herfra. Flyhigh2thesky

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det er svært at vurdere, hvad de vil gøre. Umiddelbart er løsningen, hvis man er misbruger, at de rykker en over på metadon. Men du får det dårligt af det og det lyder bestemt ikke som en god løsning. Hvis de ikke ved hvordan du reagerede på metadon, så skal de selvfølgelig vide det, så de kan forstå, at den løsning ikke er en mulighed.

De har helt sikkert lugtet lunten, så jeg mener ligeså godt, at du kan sige sandheden. Der er ikke andet at gøre, end at du må få styr på forbruget. Lav en realistisk plan og bevis overfor dem og dig selv, at du kan holde den.

Planen (som du selv skal foreslå efter din bekendelse) er, at du må undvære det hurtige kick gennem oxynorm og at du lader være med at bryde depoteffekten på oxycontin. Hvis du før fik fx. 3 gange 10 mg oxynorm i døgnet, så skal du i stedet have 30 mg. oxycontin ekstra i døgnet.

Tag oxycontin dosis på faste tidspunkter (HELT faste), indtil du har styr på forbruget igen. Lad som sagt være med at få oxynorm og lad være med at knuse og sniffe eller ryge pillerne. Det øger tolerancen voldsomt, så du skal have mere og mere. Hold dig til depotformuleringen.

Hvis du selv kommer med den plan, så vil du fremstå seriøs og troværdig og vise at du er parat til at tage ansvar for din situation. Fortæl evt. at du har læst om oxycontin og oxynorm og om hvad man kan gøre for at få forbruget under kontrol, så de kan se at du er seriøs.

Du skal ikke være bange for, at du mister din smertestillende medicin, du skal nok få noget. Men det er klart, at dit forbrug skal bringes under kontrol og hvis du ikke får det under kontrol, så vil du miste oxycontin. Det er jeg ret sikker på.

Det er det bedste jeg kan komme op med og der er ingen garanti for, at det vil virke. Men jeg håber det bedste. Bare spørg løs, hvis der er mere vi kan hjælpe med.

Held og lykke og skriv igen, så vi kan høre hvordan det går løbende.

Medlem

Jeg ved ikke hvordan du har det nu, men du evt læse min tråd "jeg har ledt og ledt" om mit massive misbrug af tramadol. Abstinenserne skulle efter sigende være meget ens. Lige nu er undskyldningen for ikke at stoppe, en forestående operation. Efter den, er der en ny undskyldning. Der er aldrig et perfekt tidspunkt at stoppe. Derfor kan man ligeså godt bare gøre det først som sidst, når man har anerkendt hvor stort et problem man har.

Tro mig, dit liv bliver så skønt igen, når oxierne er helt ude af dit liv. Ingen bekymringer om hvornår du skal skaffe nye piller og hvordan. Man er en zombie når man altid er bedøvet. Og om ikke andet, så lover jeg dig at du får din libido igen, fuld skrue, når du stopper :-D man bliver helt afhængig af pludseligt at føle rigtigt igen.

Jeg ønsker dig virkelig alt held og lykke. Skriv hvordan det går :-)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jeg ved ikke hvordan du har det nu, men du evt læse min tråd "jeg har ledt og ledt" om mit massive misbrug af tramadol. Abstinenserne skulle efter sigende være meget ens. Lige nu er undskyldningen for ikke at stoppe, en forestående operation. Efter den, er der en ny undskyldning. Der er aldrig et perfekt tidspunkt at stoppe. Derfor kan man ligeså godt bare gøre det først som sidst, når man har anerkendt hvor stort et problem man har.

Tro mig, dit liv bliver så skønt igen, når oxierne er helt ude af dit liv. Ingen bekymringer om hvornår du skal skaffe nye piller og hvordan. Man er en zombie når man altid er bedøvet. Og om ikke andet, så lover jeg dig at du får din libido igen, fuld skrue, når du stopper :-D man bliver helt afhængig af pludseligt at føle rigtigt igen.

Jeg ønsker dig virkelig alt held og lykke. Skriv hvordan det går :-)

Han er smertepatient, så det er ikke sikkert, at han kan undvære smertestillende.

Junior medlem

Agathos Daemon.
du skrev du gerne vil høre fra mig igen!. korrekt jeg er smertepatient så kan ikke smide det helt..
som jeg skrev sidst fik jeg udlever den sidste kasse, på den betingelse jeg kom til læge da de vil se mig, og snakke med mig.! lunten er lugted.! men jeg tror det bliver sundt og godt for mig at der nu skal tages hånd om dette alt om fattene problem.!
som sagt fik jeg 98stk normer a,10mg. så kan slet ikke køre den sædvanlige dosis!. som jeg plejer da dette vil indebære omkring 7-9 oxyc, a 30mg om dagen. så craver stadig en del men de er stille på retur. min næseløber og har problemer med maven, som om den ikke vil stille om till normal igen.
men de sidste 2dage er min energi virkelig blevet boostet!, som den ikke har været i mange år. føler mig direkte lykkelig og bliver helt høj af den følelse!. det er faktisk kommet så vidt jeg ikke har sovet i 2dage, pga sommerfugle i maven over mine glæde. og jeg er solt over at holdt et absulot minimum forbrug i de 10dage. og jeg har ikke været på andre substanser af nogen art.!
men men det lyder sort!, og det er stor. men der jo ingen garanti på man ikke falder i igen :(. engang misbruger! altid misbruger!. ens mentalitet er sku blevet indstillet efter det liv men har ført i disse år!
men som Agathos Daemon. oopfordre mig til, smide kortne på bordet og lige en rimelig plan, og vise jeg kan styre det. og så dertil har jeg tænk mig at se om jeg kan komme ned i nogen laver mg igen!.
alt for nu i høre mere efter jeg har været ved lægen!

Mvh FlyHigh2TheSky.

til sidst lidt poeisi jeg skrev i mine lykkelige tanker idag.. Håbet&Drømmen. min sjæls energi, mit hjerteblod fra drømmensflod, håbet holder livet åbent!. :)

Junior medlem

Agathos Daemon.
du skrev du gerne vil høre fra mig igen!. korrekt jeg er smertepatient så kan ikke smide det helt..
som jeg skrev sidst fik jeg udlever den sidste kasse, på den betingelse jeg kom til læge da de vil se mig, og snakke med mig.! lunten er lugted.! men jeg tror det bliver sundt og godt for mig at der nu skal tages hånd om dette alt om fattene problem.!
som sagt fik jeg 98stk normer a,10mg. så kan slet ikke køre den sædvanlige dosis!. som jeg plejer da dette vil indebære omkring 7-9 oxyc, a 30mg om dagen. så craver stadig en del men de er stille på retur. min næseløber og har problemer med maven, som om den ikke vil stille om till normal igen.
men de sidste 2dage er min energi virkelig blevet boostet!, som den ikke har været i mange år. føler mig direkte lykkelig og bliver helt høj af den følelse!. det er faktisk kommet så vidt jeg ikke har sovet i 2dage, pga sommerfugle i maven over mine glæde. og jeg er solt over at holdt et absulot minimum forbrug i de 10dage. og jeg har ikke været på andre substanser af nogen art.!
men men det lyder sort!, og det er stor. men der jo ingen garanti på man ikke falder i igen :(. engang misbruger! altid misbruger!. ens mentalitet er sku blevet indstillet efter det liv men har ført i disse år!
men som Agathos Daemon. oopfordre mig til, smide kortne på bordet og lige en rimelig plan, og vise jeg kan styre det. og så dertil har jeg tænk mig at se om jeg kan komme ned i nogen laver mg igen!.
alt for nu i høre mere efter jeg har været ved lægen!

Mvh FlyHigh2TheSky.

til sidst lidt poeisi jeg skrev i mine lykkelige tanker idag.. Håbet&Drømmen. min sjæls energi, mit hjerteblod fra drømmensflod, håbet holder livet åbent!. :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Godt at høre fra dig og fedt at du har sat forbruget ned og vil spille med åbne kort. Det er svært, som du selv skriver - jeg kender det.

Men jeg krydser fingre for dig!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]