Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 00:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

I går var vi 6 personer, hjemme ved min veninde. Først ryger vi hash, så spiser vi og drikker champagne, så bliver der taget et par streger coke, så dessert, så mere coke og så MDMA. Vi sidder så og ryger, sniffer coke og drikker MDMA oven på en mave fyldt med god mad.

Senere på aftenen, er der nogle få stykker der vil i byen (jomfru ane gade), så aftaler vi, der ikke vil i byen at gå med noget af vejen, fordi vi manglede paper og der lå en 7-eleven på vejen. En af gæsterne, lad os kalde ham "BLÆS", skal så til at rejse sig, men der sker ingenting, så får han et bange ansigtsudtryk og bliver ved med at gentage: "Hvad sker der?", vi gør hvad vi kan for at få kontakt med ham, det lykkedes til sidst og vi kommer så afsted.
BLÆS begynder at blive MEGET paranoid og irriterende, selv ting der ikke blev sagt til ham og som ikke var fornærmende går han nu fuldstændig amok over, som om man havde sagt at man ønskede død over hans bong.
Vi trækker ham alle sammen ind til siden, taler stille og roligt med ham, ingen hæver stemmen eller taler fornærmende, det bliver lidt sort her, men mener bare det var ham der blev sygere og sygere indtil denne part.. som jeg godt kan huske og ALDRIG glemmer...
Inden jeg fortæller mere, så vil jeg lige beskrive BLÆS' udseende: Army-cut frisure, altså ca. 3mm på toppen og 1mm resten af hovedet, og så havde han et par store sorte solbriller på, hvilket fik ham til at ligne en psykopat, med det runde hoved, solbriller og army-cut frisure.
Okay, BLÆS ligger sig ned på jorden, sådan at han sidder på røven men benene er løftet, så begynder han at cykle med benene, svinge med armene og slå sin tunge ud som en slange og så lyde som verdens største psykopat. Han lignede en zombie-yngre udgave af sig selv. Cyklen med benene og de svingende arme var i takt, og de brød aldrig den takt, hans ansigt skiftede til at kigge på os alle sammen, hans mund var åbnet i et kæmpe lalle glad smil, øjenbrynene sad helt oppe i panden og så skreg han enten eller smældede med tungen. Selv da den ambulance vi havde tilkaldt kom, og ambulanceførerne kom ud, fortsatte han med den underlige "dans", kiggede lalle glad rundt, skreg og smældede med tungen. Ambulanceførerne kunne sagtens se hvor blæste vi var, og man kunne se hvor hårdt de kæmpede med ikke at råbe af os, de spurgte bestemt hvad han havde taget, hvorefter en af mine venner, som er rigtige gode venner med BLÆS, svarer: "Ecstacy og hash", jeg står og undrer mig over om jeg skulle blande mig og fortælle at der også var coke indblandet, men af en eller anden grund, så lod jeg være.
Den ene ambulancefører tager fat i BLÆS, der derefter kryper sammen og begynde at hulke, de løfter så op i ham og han bliver straks som han var før den ene ambulancefører tog fat i ham, han begynder også at lave sin "dans" og sine ansigts grimasser og lyde, imens de løfter ham, de ligger ham op på båren, hvor han stadig gør disse ting, de spænder ham ind i en slags sovepose, men han fortsætter med det. Ambulance folkene spørger os om der er nogle der vil køre med, hvorefter samme ven som fra før og en anden ven (som også er gode venner med BLÆS, og faktisk er de eneste der kender ham ordentligt) hurtigt svarer: "NEJ", dette sætter jeg ikke spørgsmåls tegn ved, da jeg kender alle dem jeg var sammen med på straffeattesten, og vidste at de nok havde en god grund til ikke at tage med.
Vi aftaler at på sådan en oplevelse er man nød til at gå hjem og hygge med nogle pinde, det gjorde vi så. Oppe i lejligheden, fortæller en af de to venner der kendte BLÆS, at han lige har hørt rygter om at BLÆS har taget krokodil, tidligere på dagen. Han forklarer at der var en der sagde at han mente at BLÆS også var med til at tage 2 piller, der skulle have heddet krokodil. Jeg fortæller at jeg ikke ved meget om krokodil, udover at jeg troede at det SKULLE sprøjtes ind? Og at jeg ikke havde hørt om sådan en bivirkning fra krokodil.

- Han lignede en der kunne finde på at have angrebet os når som helst, det så ikke ud til at han havde styr på kroppen, men han formåede at lave nogle mærkelige bevægelser i takt, og selv om han så så aggressiv og truende ud og larmede så meget, så var han bange, så snart ambulanceføreren rørte ham.

Har i nogle forslag til hvad der gik galt for BLÆS?

Kommer han nogensinde tilbage til sit gamle jeg?

Hvad er det for et væsen vi har inde i os, som opfører sig sådan?

Har før røget med en ven, hvor hans krop så lukkede ned og han sov teknisk set så, og alt han drømte gjorde og sagde han i virkeligheden, kan BLÆS have haft noget i samme retning?

Da han ikke kunne rejse sig i starten af historien og blev ved med at gentage "hvad sker der?", begyndte han ligeså stille at miste kontrollen over sin bevidsthed?

Hvorfor blev han aldrig træt? Den "dans" han lavede, så ikke helt nem ud at holde kørerne i bare 2 minutter. Ved ikke hvor lang tid der gik fra han startede med dansen til ambulancen kom, men det var da imponerende og skræmmende, mest skræmmende selvfølgelig.

PS. BLÆS er erfaren indenfor mange stoffer, bare lige så i ikke gættede på om det var hans første gang

Medlem

Blæs gennemgik tydeligvis en psykoselignende tilstand, om kan kommer tilbage til sit gamle jeg er der ingen der ved.
Han blev højest sandsynligt ikke træt af at "danse" fordi han var påvirket af stoffer, hans adrenalin kørte på fuld skrue fordi han var skræmt, eller fordi han ikke kunne mærke sin krops signaler pga. hans psykiske tilstand.

Hvordan har han det i dag ?

Medlem

damn lyder sku ikke for godt.. håber alt det bedste for ham, og jer der så det.. må fandme være skræmmende

Junior medlem

Blæs gennemgik tydeligvis en psykoselignende tilstand, om kan kommer tilbage til sit gamle jeg er der ingen der ved.
Han blev højest sandsynligt ikke træt af at "danse" fordi han var påvirket af stoffer, hans adrenalin kørte på fuld skrue fordi han var skræmt, eller fordi han ikke kunne mærke sin krops signaler pga. hans psykiske tilstand.

Hvordan har han det i dag ?

Ved det ikke, ved bare at der er fundet 2 piller i hans mave. Vi håber selvfølgelig på det bedste

bolle skrev:
damn lyder sku ikke for godt.. håber alt det bedste for ham, og jer der så det.. må fandme være skræmmende

Det var vildt skræmmende, har aldrig set noget lignende

Junior medlem

''krokodil'' er et nyt stof der er kommet til Danmark fra jeg mener nok det er Rusland. Det er en billigere form for heroin og bivirkningerne er at det for kroppe til at bogstavligtalt rådne op lige så stille.
Det er helt seriøst jeg skriver det her, jeg har lige læst det på ekstrabladet hvor de viser en af de gutter der simpelhen er rådnet op... ):

Jeg tror du ville gøre godt i at råde din ven til at holde sig fra det.

Medlem

Der står at efter man har taget "krokodil" EN gang giver lægerne dig højest 3 år at leve i.
Men for det meste dør folk inden for 1 år :(
Håber for alt i verden ikke at det er krokodil han har taget!! God bedring til ham.

Deliriouz

Medlem
Brugeravatar

Der står at efter man har taget "krokodil" EN gang giver lægerne dig højest 3 år at leve i.
Men for det meste dør folk inden for 1 år :(
Håber for alt i verden ikke at det er krokodil han har taget!! God bedring til ham.

Deliriouz

Tror nu ikke at de mener maks 3 år efter man har prøvet det EN gang, men at man højest kan leve i 3 år under et misbrug.

- god bedring med ham, det er sgu aldrig så sjovt med sådan noget :/

Junior medlem

Altså tak for standard undervisningen i krokodil som har kørt i medierne, jeg skrev at jeg ikk ved meget om
Krokodil, fordi det føler jeg ikke man gør fordi man læser hvor hurtigt og hvordan man dør af det.

Det kunne ikke tages som pille vel? (der blev fundet 2 piller i hans mave, ved ikk om det var krokodil)

Er sådan en psykose noget krokodil kan få dig ud i? Eller måske når det bliver mixed med 4
Andre rusmidler

Medlem

Så lidt som en joint, eller en bane coke kan fremkalde en psykose, uanset om det er første gang man indtager stoffet eller det er gang nr. 1000.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Så lidt som en joint, eller en bane coke kan fremkalde en psykose, uanset om det er første gang man indtager stoffet eller det er gang nr. 1000.

Netop.. Jeg tvivler på at krokodil er synderen i dette tilfælde og at han har taget en pille eller to, som indeholdte "krokodil" lyder rimelig langt ude.. Stoffet Krokodil er kort sagt benzin kogt op med håndkøbsmedicin og kan såvidt jeg ved ikke presses til piller.. Det er derimod sandsynligt at de to piller enten har været ecstasy eller en form for benzo.. Håber han kommer oven på igen..

Cannabis entusiast

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Hvor kommer Krokodil ind i billedet henne? bare fordi ekstrabladet fornylig har udsendt en artikel om Krokodil betyder det jo ikke at det er det "BLÆS" har taget?

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Kan ikke forestille mig desomorfin har været i spil her, og selv hvis det var, at det ville være grund til reaktionen, da det "bare" er et morfika. Mon ikke de bare har kaldt (de ukendte?) piller Krokodil for at være "smarte".

Junior medlem

Hvor kommer Krokodil ind i billedet henne? bare fordi ekstrabladet fornylig har udsendt en artikel om Krokodil betyder det jo ikke at det er det "BLÆS" har taget?

//Zh4d0w

Har du læst hvad jeg har skrevet i mine indlæg? Jeg (OP), får af vide af min ven, som der kender ham at han har hørt rygter om at han var med til at tage 2 piller, hvor der var krokodil i, hvorefter jeg skriver at jeg troede det kun kunne sprøjtes ind og at det jeg beskrev ikke lyder som en bevirkning fra krokodil. Nævnte det kun, fordi jeg som sagt tidligere, kun har læst artikler på eb.dk osv. om stoffet, og så er man altså langt fra godt nok sat ind i det til at kunne vurdere det

Senest rettet af Anti-dope 10 sep 2012 10:46, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Snakkede med en ven igår, som snakkede med BLÆS (over telefonen gætter jeg på), og han havde det vist ok, jeg fik ikke at vide hvad der egentlig skete med ham, men han skal snakke med BLÆS igen i dag.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
du sagde han havde army-cut.. Har han været udsendt? Kunne han evt. have haft PTSD?

Medlem

I mit hovede er det ikke utænkeligt, at det har været nogle stærke benzoer... Den måde hvorpå du beskriver hans skift af personlighed, lyder meget som det der kan ske, når alkohol og benzoer blandes i større mængder.
Såfremt det er tilfældet, har hverken kokain eller MDMA trukket det i den gode retning.

Det skal så også lige siges, at hvis det er benzoer han har taget, så skal han nok blive sig selv igen

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Så vidt jeg har forstået, er "krokodil" når man selv laver kodein om til desomorfin med jod og rød fosfor.. Så det skulle være underligt om han har taget "krokodil" som tabletter - men det kan selvfølgelig have været desomorfin-tabletter, selvom jeg tvivler på de er særligt udbredt i DK(desomorfin findes ikke i DK som lægemiddel).

"Krokodil" er især farligt, fordi det ikke er oprenset og dem som indtager det derfor injicerer en masse rester af jod og rød fosfor ind i venerne. Det er i hvert fald disse rester der skaber den forrådnelse som kroppen går i..

Omend desomorfin er et af de mere potente opioider, tvivler jeg dog på at det har været det der har fået BLÆS til at få denne psykoselignende tilstand. Desomorfin minder jo mest af alt om andre opioder; smertestillende/bedøvende.

Det er altid kedeligt når sådan nogle situationer opstår... Mit bud er dog at tilstanden er induceret af blandingen af stoffer; MDMA, ketamin, cannabis (og andet?) - Manglende søvn eller en hektisk/hård dag, for lidt mad og andre af den slags ting kan også gøre en forskel.

Junior medlem

Har nu fundet ud af at han måske ikke havde taget MDMA, fordi ingen så ham tage det og hende der fortalte mig hvad han havde taget kunne ikke huske om han havde taget det.
Men har hørt fra flere der har besøgt ham at han måske bed en sygeplejeske, han blev lagt i respirator fordi han var ved at dø, men vågnede næste dag. Han husker ingenting, kan fandme ikk huske hvilke stoffer de fandt i ham, men det var i hvert fald hash, coke og fantasy, han havde vist også taget noget mere. Os andre havde ingen anelse om at han havde taget fantasy og andre ting.
Han ankom et par timer senere end os, han opførte sig normalt. Senere på aftenen blev han meget tilbageholden, og han skjulte sig når en af de andre der kom tæt på ham og han turde ikk rigtigt at svare ham, det var kun ham han havde det sådan med og jeg vidste det faktisk ikke.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Det lyder meget som en psykose, sandsynligvis udløst af den store mængde CNS stimmulerende stoffer i har taget. Det er ikke specielt smart at blande CNS stimulanser som kokain og MDMA med hinanden, så lad vær med det fremover hvis i har helbredet kært..

Nu kender jeg ikke hovedpersonen i denne lille solskindstrålende historie, men han lyder som typen der tit tager lidt for mange stoffer lidt for ofte? Hvis det passer, så er han sandsynligvis heller ikke særlig psykisk stabil i dagligdagen, han lider muligvis af små socialangst, depression, paranoia, humørsvingninger et cetera, og hvis det er sandt så kommer det slet ikke bag på mig at han røg i en psykose, faktisk er det mere reglen end undtagelsen, at mennesker med den slags adfær før eller siden kommer galt afsted.
Læg mærke til at det bare er mine personlige antagelser, udfra hvad jeg læser om din omgangskreds, jeres omgang med stoffer og hans adfær, det er ikke sikkert det passer. Men hvis det gør, skal han, og muligvis også andre af jer have hjælp.

Håber han kommer ovenpå igen.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem

Geografisk sted: Min sækkestol
#%¤#"

Jeg er vitterlig ked af at hører om din ven, men det da nogle dumme blandinger og jeg håber i kan nøjes med et klask over nalderne og noget harm reduction...

Når det så er sagt håber jeg jeres ven kommer tilbage og stå og at den oplevelse "kun" forbliver et dårligt minde..

Ps. Og oplyst venligst ALTID lægerne/ambulancefolket om (alle) involveret stoffer. Der opstår altså situationer hvor det er afgørelsen på liv og død...

:hm:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]