Hej. Jeg skriver til jer herinde pga i de seneste 2 år har jeg været virkelig påvirket af mit misbrug. Det tror jeg I hvert fald. Det hele startede dengang jeg gik på efterskole, hvor mig og en kammerat begyndte at eksperimentere med Amfetamin/Ecstasy/Kokain, hovedsageligt pulveret.. Efter ca 6måneder med en indtagelse af amf/coke fik jeg en noget så afskrækkende oplevelse med det. Det var en aften på en bar, hvor vi havde fået en del til pulver, og jeg havde vel ikke sovet i 2 dage, og så røg vi en pind, og smask! så hamrede mit hjerte derud som aldrig før oplevet, jeg blev ekstrem angst den dag, og tog hjem med min kammerat. Jeg havde fået en form for angst, i hvert fald i en periode, hvori jeg altid gik rundt med en finger på struben, for at forsikre mig selv i mit hjerte var okay. Jeg kunne aldrig være alene, bare en gåtur over til bageren, hvilket var små 200m føltes som en uendelig etape, som ikke kunne gennemføres uden brug af telefonopkald, til min daværende bedste ven, hvilket også er ham der bliver nævnt ovenover. Jeg droppede mere eller mindre alt det sociale jeg havde med de mennesker i 1 år og lidt mere til, og det hjalp 100%. Jeg vil næsten sige at de tanker jeg havde dengang er forsvundet. Jeg tænker i hvert fald slet ikke på at dø, eller hvis bare en lille mærkelig ting føltes forkert i kroppen, kunne jeg overbevise mig selv om det var pga. stoffer.
Det skal lige siges, jeg er en person som altid har tænkt meget, og jeg tror måske det er flaskehalsen på mit problem.
Anyways, mit problem er så bare at jeg har ca røget fed i 2.5-3.5 år, jeg er nu 23. Og efter ca et halvt-et helt års daglig indtagelse, begyndte jeg lige pludselig at svede under armene. Jeg havde aldrig rigtig været dne svedende type.. Så selvfølgelig syntes jeg der var pænt mærkeligt.. Men tænkte egentlig ikke videre over det, men forsatte misbruget. I de næste 2 år befandt mig jeg sammen med forkerte mennesker, som i forkerte sammenhæng. Folk jeg ikke følte mig tilpas med, men fordi vi delte vores røg sammen, var det det eneste der drev mig.. Efterhånden blev mit problem værre, og en dag jeg sad og røg med en af de drenge, begyndte jeg at svede og det citrede, præcis ligesom en couchlock, men problemet var bare, at det forsatte hver eneste gang jeg røg. No matter what. Fra den dag, tog det ellers fart.. I løbet af det næste år, røg jeg ind og ud af uddannelser, og quittede mere eller mindre alt, hvad jeg var i nærheden af.. Nu er jeg så endelig kommet på rette køl igen, men mit problem er at det med at svede, har udviklet til en eller anden form for socialangst/lavt selvværd, hvor jeg generelt sveder i hovedet blandt mennesker, og følr mig på en eller anden måde under press i sådanne situationer, selvom jeg faktisk ikke syns jeg er presset. Min logiske sans, fortæller mig hver eneste gang, at det er fuldstændig latterligt, men på trods af det, er mit problem ikke blevet bedre.. Jeg er blevet en mere indelukket person, selvom jeg har den største trang til at møde nye mennesker. Før i tiden, var jeg ekstremt ekstrovert, elskede at møde nye mennesker.. jeg har ingen diagnose, og har ikke søgt en, fordi jeg mener det er overdrevet, og at jeg selv kom på rette køl første gang noget psykisk ramte mig. Mit spørgsmål er så.. Er der nogen der har hørt om lignende situationer, eller kender folk som har haft lign. symptomer? som evt. kunne fortælle hvad de har gjort, fordi der er sgu ingen der er tjent med at havde sådan. By the way, jeg er fra dags dato stoppet md at ryge fed. De andre stoffer, er længe siden.. Tak fordi du gider at læse dette. Alt information, ideer, kritik er varmt velkomne.
Tray-
|